Kodein
Fra : AEK

Dato : 19-06-03 17:16

Hejsa.

Jeg har lungebetændelse og lungehindebetændelse.
Jeg får antibiotika og kodein.
Behøver jeg at fortsætte med sidstnævnte ?

Det er vel ikke som antibiotikaen , noget man SKAL tage, for at blive rask
eller hvad ?

Venlig hilsen
Knudsen.

Fra : ram2

Dato : 19-06-03 17:40

"AEK" skrev d. 19-06-03 17:16 dette indlæg :
> Hejsa.
>
> Jeg har lungebetændelse og lungehindebetændelse.
> Jeg får antibiotika og kodein.
> Behøver jeg at fortsætte med sidstnævnte ?

Kodein får du formentlig for evt. smerte og / eller som hostestillende
middel, og kan droppe den når du ikke synes du behøver den mere.

Mvh

Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : AEK

Dato : 19-06-03 19:36

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Kodein får du formentlig for evt. smerte og / eller som hostestillende
> middel, og kan droppe den når du ikke synes du behøver den mere.

Det mente jeg også. Mange tak for svaret.

> Mvh
Ram

Fra : Allan Bach

Dato : 20-06-03 07:54

Men lad være med at stoppe med kodein'erne før du er total smertefri og kan
hoste uden at det gør ondt

Ellers risikerer man bare at man holder sine host tilbage fordi det gør for
ondt og så kommer man ikke af med slimet fra lungerne og risikerer at få en
ny lungebetændelse!

- Allan

Fra : ram2

Dato : 20-06-03 08:18

"Allan Bach" skrev d. 20-06-03 07:54 dette indlæg :
> [...]
gør for
> ondt og så kommer man ikke af med slimet fra lungerne og risikerer at

At hoste, er ikke noget du selv bestemmer, og kan derfor ikke holde den
tilbage.

Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Allan Bach

Dato : 20-06-03 11:22

Jo, man kan nu godt undertrykke trange til at hoste... og udover det er det
også vigtig, at man trækker vejret normalt og 'helt ned i lungerne' noget
man også ofte gør mindre effektivt hvis man har smerter!

- Allan, stud. med.

Fra : AEK

Dato : 20-06-03 10:44

"Allan Bach" <allanbach@trillegaarden.dk> skrev i en meddelelse

> Men lad være med at stoppe med kodein'erne før du er total smertefri og
kan
> hoste uden at det gør ondt

Det gør ikke videre ondt, når jeg hoster længere

På mandag slutter jeg med antibiotika, har så været på det i 10 dage.
Desværre raller jeg stadig meget, når jeg trækker vejret dybt ;-(((
Hoster meget slim.
Bliver let " forpustet " , når jeg fører en samtale.
Er dette " normalt " efter så mange dage i beh. ?

Venlig hilsen
Knudsen

Fra : ram2

Dato : 20-06-03 10:58

"AEK" skrev d. 20-06-03 10:44 dette indlæg :
> Desværre raller jeg stadig meget, når jeg trækker vejret dybt ;-(((
> Hoster meget slim.
Helt normalt. Køb noget Mucomust el. lign på apoteket.

> Bliver let " forpustet " , når jeg fører en samtale.
> Er dette " normalt " efter så mange dage i beh. ?
Ja.

Hvis du ikke er ovre det hele, altså som du var før du blev syg, så kig
lige op til din læge, og få tjekket at alt er OK

http://www.kandu.dk/

Fra : AEK

Dato : 20-06-03 11:04

> Hvis du ikke er ovre det hele, altså som du var før du blev syg, så kig
> lige op til din læge, og få tjekket at alt er OK

Mange TAK for dine svar

/ Knudsen

Fra : ram2

Dato : 20-06-03 11:13

"AEK" skrev d. 20-06-03 11:04 dette indlæg :
> Mange TAK for dine svar

Det var så lidt. Når jeg udtaler mig så skråsikkert, er det fordi jeg
lige har haft en tur selv. Jeg mistede i øvrigt også både lugte og
smagssansen. De er dog ved at komme tilbage.

Mvh
Ram

http://www.kandu.dk/