Mystisk global.asa-opførsel
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 19-06-03 16:50

Jeg har flyttet ét site fra en placering til en anden (to seperate
applikationer). På mit site nummer ét bruger jeg koden i Session_OnStart
til at viderestille alle requests imod mit gamle site til det nye

dim strURI
strURI = "http://nyesite.dk"
Session.Abandon
Response.Redirect strURI & Request.servervariables("PATH_INFO") & "?" &
Request.ServerVariables("QUERY_STRING")
Response.End

Den viderstiller så fx

http://gamlesite.dk/folder1/folder2/page.asp?id=df&test=2

til

http://nyesite.dk/folder1/folder2/page.asp?id=df&test=2

Det virker sådan set over al forventning. Men på mit nye site er der
forskelige steder muligt at linke til det nye site - og her peger href på
det gamle site - altså fx http://gamlesite.dk/redirect?id=4543245
(behaviour by design)

På adressen http://gamlesite.dk/redirect?id=4543245 udtrækkes kun nogle
data og der viderestilles til det nye site med en Response.Redirect dvs
en 302 object-moved.

Nu virker sitet jo sådan set som det skal - så der er ikke nogen
deciderede problemer i det. Jeg forstår blot ikke hvorfor

http://gamlesite.dk/redirect?id=4543245

ikke viderestilles til

http://nyesite.dk/redirect?id=4543245

(folderen findes ikke på det nye site)

Er konklusionen at Session_OnStart først fyres af, når der faktisk
skrives noget til browseren ?

--
Jesper Stocholm
* asp-faq.dk er den officielle OSS for nyhedsgruppen for ASP-udviklere. *