Hvad bestiller Pathfinder i IE 6.0 sammenh~
Fra : ole

Dato : 19-06-03 12:49

Hej,

Min bank (nordea) har skiftet et hurtigt og velfungerende Pc-bank ud
med et stykke gedigent lort, de kalder NETBANK
Jeg SKAL efter sigende brue MSIE 5.5 (eller højrere) for at kunne
bruge NETBANK. Jeg bryder mig - mildest talt - ikke om MSIE'er i det
hele taget.
Det er lykkedes mig at få indstillet firewall mv. så jeg kan komme
igennem til banken. Det er langsomt, men det virker.
Imidlertid    raporterer min firewall at Stifinder
(c:\windows\explorere.exe) vilpå nettet også. Hva fa'en skal den der.
At ieexplorer.exe (MSIE 6) vil på nettet forstår jeg :-/ men hvad
Stifinder har at gøre dér forstår jeg ikke. Tillader jeg stifinder
access virker det. Blokerer jeg for Stifinder på app. niveau virker
det ikke. Heller ikke med andre sites. Prøver jeg www.google.com
fra MSIE    6 med Stifinder blokeret - ingen google side.
Prøver jeg med Netscape 4.6 (stadig med Stifinder blokeret, kommer jeg
ind på google. Netscape er bedøvende ligeglad med Stifinder.
Det burde IMHO MSIE 6 også være. Hvorfor pokker rodes to apps sammen
på den måde?? - Hvor kan denne connection evt. brydes*??
OK det er Microsoft - men alligevel.

Hilsner Ole Rosted

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-06-03 13:03

ole skrev:

> Jeg SKAL efter sigende brue MSIE 5.5 (eller højrere) for at
> kunne bruge NETBANK.

Det er ikke korrekt. Nordeas netbank virker fint med Mozilla
(dermed også med Netscape 7). Til gengæld ser det ikke ud til at
virke med Opera.

> Det er lykkedes mig at få indstillet firewall mv. så jeg kan
> komme igennem til banken.

Det er ikke nødvendigt med en firewall for at benytte netbank.
Det kan være fornuftigt, af hensyn til sikkerheden på ens egen
computer, men det betyder ikke noget i forhold til sikkerheden i
selve netbanken.

> Imidlertid raporterer min firewall at Stifinder
> (c:\windows\explorere.exe) vilpå nettet også. Hva fa'en skal
> den der.

Godt spørgsmål. Jeg har aldrig oplevet at explorer.exe ville på
nettet.

Måske er din firewall sat forkert op.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : ole

Dato : 20-06-03 14:41

On Thu, 19 Jun 2003 14:03:17 +0200, "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> wrote:

Hej,

Tak for svaret

>Det er ikke korrekt. Nordeas netbank virker fint med Mozilla
>(dermed også med Netscape 7). Til gengæld ser det ikke ud til at
>virke med Opera.

Jjeg har prøvet NS 7.0 dér, hvor jeg arbejder (og dermed en adsl
forbindelse) men jeg synes den virker langsom11??

> [...]
>Det kan være fornuftigt, af hensyn til sikkerheden på ens egen
>computer, men det betyder ikke noget i forhold til sikkerheden i

Det er nu også mere af hensyn til mig selv (og min pc) at jeg bruger
firewall herhjemme.

>Godt spørgsmål. Jeg har aldrig oplevet at explorer.exe ville på
>nettet.
>
>Måske er din firewall sat forkert op.

Kunne tænkes, men jeg tror det ikke. Jeg har sat den til at spørge
hvis nogen (uden at der er en rule) vil på nettet. Jeg har aldrig set
Pathfinder i denne sammenhæng. Faktisk vidste jeg ikke, at den kunne,
gå på nettet og hvad det skal gøre gavn for.