netbeui på xp
Fra : Lars

Dato : 19-06-03 06:28

Kan der installeres netbeui protokol på xp prof
Lars

Fra : Jan V.

Dato : 19-06-03 06:42

"Lars" <lars_ph@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kan der installeres netbeui protokol på xp prof
> Lars

Ja

Men den ligger løst på XP CD'en

Jan

Fra : jens

Dato : 19-06-03 11:16

"Lars" <lars_ph@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kan der installeres netbeui protokol på xp prof

Men hvorfor vil du det ???

Mvh Jens

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 19-06-03 11:30

On Thu, 19 Jun 2003 12:16:26 +0200, jens wrote:

> "Lars" <lars_ph@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvorfor vil du det ???

Måske for at teste hastigheden i forhold til TCP/IP, der ikke er den
hurtigste på XP og Windows generelt! (?)

Men Lars, jeg mener ikke netbeui er understøttet af XP.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-06-03 11:48

Lars Bo Wassini wrote:
> Men Lars, jeg mener ikke netbeui er understøttet af XP.

Jo - den bliver bare ikke installeret "af sig selv".

Den ligger på Win XP CD'en, hvor den kan installeres fra.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : jens

Dato : 19-06-03 12:22

"Lars Bo Wassini" <MitFornavn@MitEfternavn.Danmark> skrev i en meddelelse
> On Thu, 19 Jun 2003 12:16:26 +0200, jens wrote:

> Måske for at teste hastigheden i forhold til TCP/IP, der ikke er den
> hurtigste på XP og Windows generelt! (?)

LOL, ip er langt hurtigere end alt andet på xp.

> Men Lars, jeg mener ikke netbeui er understøttet af XP.

Jo, men den laver en masse støj.

Mvh jens

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 19-06-03 12:59

On Thu, 19 Jun 2003 13:22:25 +0200, jens wrote:

> LOL, ip er langt hurtigere end alt andet på xp.

Ok - men min windows installation udnytter kun 50% af netværkshastigheden
mellem min win 2k server og min XP.
I Win 2003 server ser det lidt bedre ud - der kan jeg komme op på omkring
70% mellem serveren og samme arbejdsstation.

Lars Bo Wassini
http://www.wassini.dk

Fra : jens

Dato : 19-06-03 13:05

> [...]

> I Win 2003 server ser det lidt bedre ud - der kan jeg komme op på omkring
> 70% mellem serveren og samme arbejdsstation.

(Send mig lige en direkte mail, så skal jeg vise dig noget.....)

Du må jo have fundet flaskehalsen så.
Det er svært at sige hvor den er udfra de oplysninger du giver, det kan jo
være alt fra dublexfejl, til ata 33 disce............

Mvh Jens

Fra : N/A

Dato : 19-06-03 12:24

Fra : jens

Dato : 19-06-03 12:24

> Det er faktisk for at prøve om jeg kan få en 98 maskine og en xp til at
> snakke sammen og samtidig dele den adsl forbindelse til tdc hvor der er
> dynamiske ip. og ja jeg skulle bare have en router men jeg har kun en hub.

Det behøver du ikke netbeui for.

Skal du dele nettet med w98 eller xp maskinen ?
Hvilken af dem har 2 netkort ?

(det rigtige svar er "XP PCÈN", alt andet er et forkert svar)

Mvh Jens

Fra : N/A

Dato : 19-06-03 12:38

Fra : jens

Dato : 19-06-03 12:38

> Jeg skulle gerne have begge to på nettet samtidig. der er kun et netkort i
> hver pc.

Du`r ikke.
Der skal to netkort i den ene hvis den skal dele netforbindelsem

Eller en router hvilket jeg foretrækker da det ikke betunger at en skal være
tændt for at nr 2 kan komme på.

Netbeui gør ingen forskel.
Men din hub deler et eventuelt lan til internettet........

Mvh jens

Fra : Lars Philipsen

Dato : 19-06-03 13:29

Kan man ikke dele filer og printer over netbeui og lade DHCP server fra tdc
tildele en ip adresse
Lars

Fra : jens

Dato : 19-06-03 13:32

"Lars Philipsen" <Lars-ph@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man ikke dele filer og printer over netbeui og lade DHCP server fra
tdc
> tildele en ip adresse

Jo, hvis du har adgang til flere ipèr fra din udbydder....
Det er ikke alle der har det.

Desuden bevirker den løsning at du deler nettet til Internettet, da xp er
ligeglad med om netbeui er der hvis nogen spørger om at se delingerne via
ipèn

Mvh Jens

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 19-06-03 14:32

> [...]
> ligeglad med om netbeui er der hvis nogen spørger om at se delingerne via

Ikke hvis maskinerne ellers er sat rigtigt op med firewall - Windows XP's
eller en 3.parts.

Se http://a.area51.dk/sikkerhed

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk

Fra : jens

Dato : 19-06-03 14:44

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke hvis maskinerne ellers er sat rigtigt op med firewall - Windows XP's
> eller en 3.parts.

Korrekt, men dels er det ikke så ligetil, dels er det ikke nemt at få en xp
til at holde den indstillling.

Mvh jens

Fra : O.Zimmermann

Dato : 21-06-03 21:48

Jo det er meget nemt bare installere Netbeui protokollen så køre det, jeg
havde en masse problemer med mit og min nabo`s netværk, vupti så køre
det.....

Se her hvordan......

NetBEUI is a non-routable protocol suitable for small networks. Support for
this protocol in Microsoft Windows has been discontinued. If you are
instructed by any product support personnel to install this protocol as a
temporary measure, follow the instructions below:

1.. Open the following folder in the Windows XP CD:
ValueAdd\Msft\Net\Netbeui.
2.. Copy nbf.sys into the %SYSTEMROOT%\SYSTEM32\DRIVERS\directory.
3.. Copy netnbf.inf into the %SYSTEMROOT%\INF\ directory.
4.. Open network connection properties and click the "Install..." button
to add the NetBEUI protocol

Fra : jens

Dato : 21-06-03 21:53

"O.Zimmermann" <ozie@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Jo det er meget nemt bare installere Netbeui protokollen så køre det, jeg
> havde en masse problemer med mit og min nabo`s netværk, vupti så køre
> det.....

Jeg kender den godt, jeg kender også ipx, men jeg vil ikke anbefale den
metode.

Hvilket din cut/paste heller ikke vil, der står "temporary" et sted i
teksten ser du nok.

Mvh Jens

Fra : O.Zimmermann

Dato : 21-06-03 22:56

HHHMMMMMM....... Hvad er problemet hvis bare lortet endelig køre, jeg har
læst side op og side ned, i alt det er der kun en protokol der skal bruges
og det er tcpip alt andet er spild................ men hvad hjælper det når
det ikke virkede uden netbeui.
Har brugt mange måneder på et pisse ustabilt netværk og vupti.
Læste også et sted i alt det, når der er forskellige netværk større eller
mindre med forskellige tal i ipen, sagt med et fint ord jeg ikke kan huske,
så skulle netbeui bruges.

Fra : jens

Dato : 21-06-03 23:09

> HHHMMMMMM....... Hvad er problemet hvis bare lortet endelig køre, jeg har

Problemet er blandt andet, at xp ikke bruger ipx eller netbeui som standard.
Det er ekstra protokoller, som _kan_ bruges, men det er ikke den bedste
løsning. (efter min mening)

Hvorfor kan du ikke få et ip net til at køre ?
Det tager 10 minutter, hvis man overholder de regler som er der.

Hvilket net har du, kvilken netforbindelse.... etc.. ?

Mvh jens

Fra : O.Zimmermann

Dato : 21-06-03 23:27

Min nabo køre med win2000 advance server med domæne område og vi har som
sagt haft en masse bøvl med netnærket måske fordi jeg ikke ville lade mig
styre af hans, så derfor har jeg kørt med mit og min arbejdsgruppe, vi har
godtnok fælles arbejds gruppe, har til tider kunnet se hinanden, men det var
da han kørte 2000 på hans maskiner og der brugte han netbeui. Så gik det da
helt galt da han ændrede til xp og win2000 advance server, så var
forbindelsen da helt væk INDTIL NETBEUI kom ind i billedet............ Py-ha
nu køre det.

Fra : jens

Dato : 21-06-03 23:47

> Min nabo køre med win2000 advance server med domæne område og vi har som
> sagt haft en masse bøvl med netnærket måske fordi jeg ikke ville lade mig

Er domæne og arbedjsgruppe samme navn ?

> helt galt da han ændrede til xp og win2000 advance server, så var
> forbindelsen da helt væk INDTIL NETBEUI kom ind i billedet............
Py-ha
> nu køre det.

I har et fælles net, og der er en server, alt efter hvad han gør med den
server, kan han lave koks i din xp.

At det bliver mere bøvlet når han får xp maskiner, tyder på at der er en
fejl et sted.
Sandsynligvis i enten DNS for domænet eller i Wins serveren.

Men det kan du da sagtens undgå.......

Hvilke ipèr kører i med ?
Har i fælles dhcp, eller hver sin ?

Vil det sige naboen kører en domæneserver på netbeui ?

Mvh Jens

Fra : O.Zimmermann

Dato : 21-06-03 23:54

Nope

Fra : jens

Dato : 21-06-03 23:59

> Nope

Nope til hvad ?

Gider du ikke svare under det du kommenterer, så er det lidt nemmere at se
en sammenhæng

(og klippe det væk du ikke kommenterer.)

Mvh jens

Fra : O.Zimmermann

Dato : 22-06-03 08:26

Sorry det gik lidt stærkt.......
> [...]
Nope

> I har et fælles net, og der er en server, alt efter hvad han gør med den

Tror jeg også, men nu køre det.

> [...]
> fejl et sted.
> Sandsynligvis i enten DNS for domænet eller i Wins serveren.

Min er sat til auto, han køre fra 10 og op efter

> Har i fælles dhcp, eller hver sin ?
Hver sin.......

> Vil det sige naboen kører en domæneserver på netbeui ?

Han har også først nu lagt netbeui ind, og efter det så køre det.

Fra : jens

Dato : 22-06-03 08:53

> Min er sat til auto, han køre fra 10 og op efter

Men er det samme seri, hvis du bruger 192.168.1 =>, skal den anden dhcp
bruge en anden serie som feks 192.168.2=>

> Hver sin.......

Det er første fejl, 2 dhcpèr du ikke på samme net.

> Han har også først nu lagt netbeui ind, og efter det så køre det.

Ja, men du har ikke svaret på hvor du slukker for systemdelingerne over
iptrafik.

Mvh Jens

Fra : O.Zimmermann

Dato : 22-06-03 16:40

> Men er det samme seri, hvis du bruger 192.168.1 =>, skal den anden dhcp
> bruge en anden serie som feks 192.168.2=>

Det gør vi også.

> Det er første fejl, 2 dhcpèr du ikke på samme net.

Okay

> Ja, men du har ikke svaret på hvor du slukker for systemdelingerne over
> iptrafik.

Øhh ikke forstået

Fra : jens

Dato : 22-06-03 17:01

"O.Zimmermann" <ozie@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Øhh ikke forstået

Prøv i computeradministration og se hvilke delinger der er.....

C$ og ADMIN$

Mvh jens

Fra : O.Zimmermann

Dato : 23-06-03 10:36

> Prøv i computeradministrati og se hvilke delinger der er.....

on> C$ og ADMIN$

Ja, de er i shares.

Fra : O.Zimmermann

Dato : 21-06-03 23:28

Jeg køre webspeed, han køre adsl.

Fra : Lars Philipsen

Dato : 19-06-03 15:53

Jeg har adgang til to dynamiske iper og der er installeret firewall. Men har
du en anden løsning der er udgifts neutral
Mvh Lars

Fra : jens

Dato : 19-06-03 17:10

> Jeg har adgang til to dynamiske iper og der er installeret firewall. Men
har
> du en anden løsning der er udgifts neutral

Næe.... du kan vælge at køre uden sikkerhedssele, eller betale det
nødvendige sikkerheds udstyr......

Som er en router til 400kr og opad.......

Man kan godt dele nettet med ipx eller netbeui, man kan også køre på
ethjulede cykler,...........

Mvh Jens