Madrasser til babyer
Fra : mfs

Dato : 18-06-03 22:15

Er der nogen, der ved hvad retningslinierne er for gode baby-madrasser? Hvad
er godt og skidt ? Vi skal ud og skaffe en madras (til en vugge) som skal
bruges til vores kommende baby. Er det korrekt at rene skumgummimadresser
ikke er tilrådelige ? Erfaring med boghvedeskaller, latex, hestehår, spring-
eller bomuldsmadresser? Alle betragtninger er velkomne.

Mai

Fra : Marianne

Dato : 19-06-03 22:23

> [...]
spring-
> eller bomuldsmadresser? Alle betragtninger er velkomne.

Hej

Vi brugte en alm. skumgummimadras med et liggeunderlag over (altså under
lagnet). Personligt synes jeg nok, at specialmadrasser til en baby - og til
en vugge - er overkill ... barnet har jo ikke rygproblemer og ligger kun i
vuggen max. 1/2 år. Dermed ikke sagt, man skal købe en dårlig kvalitet i
skumgummi.

mvh
Marianne