Hvor meget foder må man give sine fisk?
Fra : [9400]Omikron

Dato : 18-06-03 20:51

Hej,
Vil gerne vide hvor meget mad ens fisk skal have. Mine fisk virker
umættelige og altid sultne og de æder de malle piller jeg smider i til mine
maller. men er bange for at give dem for meget foder.

jeg har følgene fisk:
4x Sumatra barbe
2x Guld barbe
2x Sværddrager
2x guppy
10x Zebra fisk
2x kuhli ål
2x panser malle

De går i et akvarie på 65liter, er det for mange i sådan et lille akvarie?

Fra : Annette Skovbon

Dato : 19-06-03 01:29

Hejsa
Jeg synes det virker som liiidt for mange fisk.
Jeg har et 70 l. i det går der 1 gubbi-dame(Hun har ædt sine 2! mænd), 2
sugemaller, 5 algeædere og ca. 10 platyer i alle størrelser.
Hvis jeg var dig ville jeg fodre med ½ mallepille hver anden dag og de
andre dage med LIDT flagefoder - og husk at holde en ugentlig fastedag.

Mine bliver fodret således:
Mandag: ½ mallepille
Tirsdag: lidt flagefoder
Onsdag: ½ mallepille
Torsdag: lidt flagefoder
Fredag ½ mallepille
Lørdag: lidt flagefoder
Søndag: intet foder

Alle mine fisk er flotte og raske og jeg har ingen problemer haft med det
nuværende akvarie overhovedet - bortset fra min voldelige gubbi-dame,
meeen det har vist intet med foderet at gøre.

Husk at der dør flere akvariefisk herhjemme pga. overfodring end pga. sult

Vh. Annette

Fra : KatjaStrofen

Dato : 19-06-03 08:21

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse > Hvis jeg
var dig ville jeg fodre med ½ mallepille hver anden dag og de
> andre dage med LIDT flagefoder - og husk at holde en ugentlig fastedag.

Jeg vil mene en halv mallepille er alt for lidt til de mange fisk. - og
måske man skulle udvide og så sige at man fodrede med lidt frostfoder også.

> Husk at der dør flere akvariefisk herhjemme pga. overfodring end pga. sult
Det er så korrekt :)

Problemet er bare man er så obs på at man skal være varsom når man fodre, så
man måske faktisk fodrer for lidt. - sådan havde jeg det indtil en sagde til
mig at 3-4 mallerpiller altså ikke var nok om dagen.. men jeg skulle nok
fodre med 3-4 malle piller 3 gange om dagen så.

for at sikre maden bliver spist, er det nemlig en mulighed at fodre flere
gange om dagen.

katja

Fra : Jesper Buch

Dato : 27-06-03 16:50

Foder 2 gange om dagen men ikke så meget ad gangen . . . de skal spise det
hurtigt.
Overfodring er mest et spørgsmål om vandskifte . . . . hvis du fodre meget
skal du skifte meget vand tit.