Mælkefarvet urin.
Fra : Marlene

Dato : 18-06-03 17:19

Hej med jer.

Så fik Musse, min 30-årige fjordhest, endelig en kammerat; Laura på 26 år,
en lille sort shetlænder. Hun er dejlig, sød og rolig, og det går godt med
dem, selvom Musse lægger ørerne tilbage og hviner som en gris, hvis Laura
kommer for tæt på mig, når Musse står ved mig - hun er nok lidt jaloux, men
det bliver bedre og bedre, selvom der kun er gået 4 dage.

Vi skulle have haft en anden lille shetlænder, som desværre var ret syg
(forfangen) - derfor trak det sådan ud, men Musse har nu ikke lidt nogen
nød; jeg har været ovre ved hende ca. hver anden time hver dag, og hun ville
da også helst stå ved mig heletiden de første par dage, efter Laura var
kommet.

Nå, men som sagt er Laura sund og rask (måske); hun spurter rundt, spiser
normalt, er glad osv., men nogengange ser det ud, som om hendes urin er lidt
mælkehvidt. Hvad kan det skyldes? Det skal lige nævnes, at hun måske er i
fol (hvis det er tilfældet, er hun lige blevet det) - kan det have nogen
betydning?

Glæder mig til at høre fra jer.

Mvh. Marlene.

Fra : Nina Svanholm

Dato : 19-06-03 09:16

"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Så fik Musse, min 30-årige fjordhest, endelig en kammerat; Laura på 26 år,
> en lille sort shetlænder.

Tillykke, det må være dejligt for Musse at få en ven af sin egen race, hvis
du forstår hvad jeg mener

nogengange ser det ud, som om hendes urin er lidt
> mælkehvidt. Hvad kan det skyldes?

Er du sikker på at hun ikke er i brunst? De kan godt småtisse lidt hvis de
er i brunst, og det er sådan lidt mælkehvidt. Ellers må du ringe til
dyrlægen og høre ad.

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Marlene

Dato : 19-06-03 13:19

Nina Svanholm <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ef173bd$0$76056$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke, det må være dejligt for Musse at få en ven af sin egen race,
hvis
> du forstår hvad jeg mener

Tak skal du ha'!!! Ja, jeg tror også, hun var lidt træt af at se på mig!
(Selvom folk siger, at jeg ligner hende med den store manke, jeg har )

> [...]
>
> Er du sikker på at hun ikke er i brunst? De kan godt småtisse lidt hvis de
> er i brunst, og det er sådan lidt mælkehvidt. Ellers må du ringe til

Det kan meget vel være - den ældre dame, jeg købte hende af, mente, at hun
måske var i fol, og i så fald skulle det lige være sket, så hun kan vel godt
være i brunst endnu, som du skriver???? Hun går nemlig og småtisser
heletiden; i dag er urinen dog ikke uklar, og hun springer rundt og virker
sund og rask (derfor har jeg ikke ringet til dyrlægen endnu - har dog mailet
til dyrlæge på Dyrlægevagten.dk). Tak for dit svar - glæder mig til at høre
nærmere.

Mvh. Marlene.