Rå havregryn til små børn
Fra : Synne Petersen

Dato : 18-06-03 16:26

Hej Gruppe.

Jeg har hørt at det skulle være mindre godt med med rå havregryn til små
børn.

Mit eget guldeksemplar er netop blevet 8 måneder, må jeg give ham rå
havregryn i f.eks youghurt så det mætter mere.

På forhånd tak for svaret.

--
Mvh,
Synne

Fra : Kathrine

Dato : 18-06-03 16:43

"Synne Petersen"skrev:

> [...]
>
> Mit eget guldeksemplar er netop blevet 8 måneder, må jeg give ham rå
> havregryn i f.eks youghurt så det mætter mere.

Hejsa

Jeg har lige spurgt min SP om det!
Hun sagde, at barnet godt må få det, hvis der er rigeligt med mælk/MME
til, og barnets aff. ikke bliver for tynd/hård.

Problemet kan ligge i at der suges for meget væske ud af tarmen, så
barnet bliver forstoppet eller barnets tarm kan reagere på for mange
fibre ved at give tynd aff.

--
Kathrine
---

Fra : lillespir

Dato : 18-06-03 19:06

"Synne Petersen" skrev d. 18-06-03 16:26 dette indlæg :
> [...]
>
> Mit eget guldeksemplar er netop blevet 8 måneder, må jeg give ham rå
> havregryn i f.eks youghurt så det mætter mere.

Min erfaring er at det er vanskeligt at få de små poder til at drikke
nok, så mavekneb undgåes. Derfor er jeg begyndt at servere havregrød med
forskelligt mos på, for at det ikke bliver for ensformig. Det giver en
god mæthedsfornemmelse i nogle timer.
Mine børnebørn elsker det.
Bon Appetit.
Hilsen Rita.(Mormor).

http://www.kandu.dk/

Fra : Synne Petersen

Dato : 19-06-03 07:36

Hej Kathrine og Rita.

Mange tak for de gode svar :).
Så vil jeg fortsætte med at give ham hans elskede havregryn.

Mvh,
Synne