Levende rejer - opdatering !
Fra : Morten Juel

Dato : 18-06-03 15:23

Hejsa NG

Så er det prøvet, altså det med at gi katten levende rejer
Først studsede den noget, og snusede, og den blev noget forbløffet når den
fik en over snuden af rejerne, men det skræmte den ikke, første gang den
tyggede i en reje spjættede den, og hehe igen så den ikke tilfreds ud, men
ned kom den da, og så gik den ellers igang med at spise, så det må siges at
være en sucess, der er lidt udfordring i det når de såen kæmper
Og et par stykker i håndvasken på badeværelset er heller ikke af vejen, så
skal de jo fanges først

Morten --- http://StarChild.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Jette Nielsen

Dato : 18-06-03 16:47

> Så er det prøvet, altså det med at gi katten levende rejer

Ja, man kunne godt ønske sig at hele seancen var blevet optaget på video
.... det ville jeg ski gerne have set

Jeg overvejer at prøve selv... er bare bange for, at jeg får ondt af den
stakkels reje

Med venlig hilsen
Jette Nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Morten Juel

Dato : 18-06-03 17:00

> Ja, man kunne godt ønske sig at hele seancen var blevet optaget på video
> ... det ville jeg ski gerne have set

Hehe, ja det skulle jeg da ha gjort

> Jeg overvejer at prøve selv... er bare bange for, at jeg får ondt af den
> stakkels reje

Hehe vi havde købt for 3½Kr rejer hos en af de lokal fiske bikse, og
allerede på vej hjem var tøsen helt væk, hun synes også det var synd, og det
blev ikke bedre da hun fandt ud af at de reagere når man smider en finger i
vandet, og de så trækker sig tilbage fordi de er "bange" hehe og der kom
næste en tåre da jeg kastede resten ned i spilkogende vand men godt det
smagte de, og katten kunne også li dem ny kogte ikke pillede self..

Fra : Jernladyen

Dato : 19-06-03 00:03

"Morten Juel" skrev d. 18-06-03 15:23 dette indlæg :
> [...]
> være en sucess, der er lidt udfordring i det når de såen kæmper
> Og et par stykker i håndvasken på badeværelset er heller ikke af

Jeg vil altså bare lige fortælle jer, at det slet ikke er sjovt at
blivet "sparket" i øjet af en reje. Det prøvede jeg, da jeg var så
lille, at jeg kun kunne nå vasken fra en stol. Og lige da jeg havde
stukket hovedet ind over vasken og stod og kiggede på rejerne, var der
en af dem der angreb mig. Den sparkede mig lige i øjet. Jeg blev så
bange/forskrækket, at jeg faldt på gulvet med et vræl. Jeg håber,
kattene er mere begejstrede end jeg var. Og lige siden har jeg fået at
høre for om dengang hvor rejen sparkede mig i øjet. (det var det jeg
sagde til mine forældre, da de kom farende for at se hvad det var for en
larm).

http://www.kandu.dk/