Harddisk brændt sammen: Løsning: En tur i ~
Fra : Lars R Jensen

Dato : 18-06-03 13:30

Jeg læste i Alt om Data, at man kan smide harddisken i fryseren, hvis den er
brændt sammen, og herved kan man nå at redde data inden den tør op. Rådet er
herved givet videre, og jeg gerne vide, om der evt. er nogen, som har
erfaringer med det?

Mvh Lars

Fra : Olesen

Dato : 18-06-03 16:42

"Lars R Jensen" <nomail@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg læste i Alt om Data, at man kan smide harddisken i fryseren, hvis den
er
> brændt sammen..

Brændt sammen ?
Så kører motoren vel ikke eller også
er styrehardwaren på printet svedet af ?

Hvordan sku' minus 18 grader få det op at køre igen ?
Næppe et trick som vil lykkes mange gange ud af 5...

Fra : Henning

Dato : 18-06-03 17:14

On Wed, 18 Jun 2003 17:42:27 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvordan sku' minus 18 grader få det op at køre igen ?
>Næppe et trick som vil lykkes mange gange ud af 5...

Hvis lejerne har sat sig, kan du være heldig.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Lars R Jensen

Dato : 19-06-03 08:52

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis lejerne har sat sig, kan du være heldig.

Min cykel har det i øvrigt omvendt, idet den virker kun i slutningen af
foråret og frem til begyndelsen af vinteren, hvilket skyldes min
halvødelagte krank, som kun vil dreje rundt i varmt vejr. Om vinteren er jeg
nogle gange oppe på at skulle dreje pedalerne rundt 100-200 gange før den
vil starte, mens jeg aldrig har dette problem i varmt vejr.

Mvh Lars

Fra : Henning Lund

Dato : 19-06-03 17:33

Lars R Jensen skrev:

> [...]
> er jeg nogle gange oppe på at skulle dreje pedalerne rundt 100-200
> gange før den vil starte, mens jeg aldrig har dette problem i varmt

Pga forkert fedt i navet.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Fra : Lars R Jensen

Dato : 19-06-03 08:47

> Brændt sammen ?
> Så kører motoren vel ikke eller også
> er styrehardwaren på printet svedet af ?
>
> Hvordan sku' minus 18 grader få det op at køre igen ?

Jeg kan godt forstå en vis skepsis, idet man kan slippe afsted med mange
gode råd i sådanne situationer, hvor stort set alt - lige fra smør den ind i
et 1/2 mm hindbærmarmeladelag, vend harddisk på vrangen, brug toiletrens,
pak den ind i film og stanniol og andre sindssyge ting - hilses glædeligt
velkommen.

Mvh Lars

Fra : Kim Nielsen

Dato : 18-06-03 23:04

> [...]
Rådet er
> herved givet videre, og jeg gerne vide, om der evt. er nogen, som har

Jeg læser også "Alt om data" - men jeg kan ikke huske noget om dette -
hvilket nr/årgang samt side ? !

På forhånd tak, da det lyder spændende (billigt) og jeg har en "tabt"
hd der ikke længere virker, og så var det da et forsøg vær - men som
sagt har jeg ikke bemærket dette råd eller artikel.

- § - Kim Nielsen - § -

Fra : Lars R Jensen

Dato : 19-06-03 08:21

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg læser også "Alt om data" - men jeg kan ikke huske noget om dette -
> hvilket nr/årgang samt side ? !

Det nyeste eller rettere sagt fra juni måned. Det står i afsnittet, hvor
læserne stiller spørgsmål og er et godt råd fra en læser. (har ikke selv
bladet, men læste det på biblioteket)

Mvh Lars