Hvor irreterende ...
Fra : Berit Nielsen

Dato : 18-06-03 13:23

Her sidder jeg og afventer at min hest skal komme hjem med vognmand idag.
Men jeg har hverken fået noget nærmere tidspunkt, eller nogen besked.
jeg har kimet vognmanden ned siden igår, for at få de nøjagtige oplysninger.
Transporten er bestilt i sidste uge, og det skulle være en
lejlighedstransport.
Hvor er det altså hamrende irreterende,
at man overhovedet ikke ander om man er købt eller solgt.
Sidder bare her og prøver igen og igen.
Og det er selvfølgeligt totalt umuligt at få en anden vognmand til at hente
hesten idag. ØV altså.

Hilsen Berit Nielsen
http://www.arabiskrideklub.dk
http://www.familiehunde.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-06-03 14:25

In article <3ef05993$0$5190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Berit Nielsen wrote:
> [...]
> jeg har kimet vognmanden ned siden igår, for at få de nøjagtige oplysninger.
> Transporten er bestilt i sidste uge, og det skulle være en

Helt ærligt, hvad kan du forvente ved en lejlighedstransport?
Betal det en rigtig transport koster, eller hent den selv.

JonB

Fra : Berit Nielsen

Dato : 18-06-03 15:44

> Helt ærligt, hvad kan du forvente ved en lejlighedstransport?
> Betal det en rigtig transport koster, eller hent den selv.

> JonB

Ja jeg kan vel forvente nøjagtigt det samme som ved det du kalder en
"rigtig" transport.
Hvor ser du selv forskellen ??
Ligger den i at ikke havde nogen bestemt tid hesten skulle køres på,
så det var mig lige meget om det var en dag han alligevel var i området.
for det er mig bekendt det en lejlighedstransport er.
Altså nøjagtigt det samme som en "rigtig" transport.
Der er ihvertfald ikke andet end 250.- kr. forskel i prisen,
og det er ihvertfald ikke dem der kommer til at vælte mit budget.

Men jeg kan godt lide at give andre mennesker tid.
Det er det samme som når man tilpasser smeden imellem et par stykker i
stalden.
Eller om man venter til 1 - 2 dage efter, hvor han alligevel er i området.
Er der så også forskel på et "lejligheds besøg" eller et rigtigt smedebesøg
???

Venlig hilsen Berit Nielsen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-06-03 15:58

In article <3ef07ac2$0$5190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Berit Nielsen wrote:

> [...]
> for det er mig bekendt det en lejlighedstransport er.
> Altså nøjagtigt det samme som en "rigtig" transport.

Nej, jeg mener ikke at det er det samme. Lejlighedstransport er at vognmanden
fragter noget ved lejlighed, og selv kan bestemme tidspunktet, og ændre det.
"rigtig" transport er ikke lejlighedstransport, og betyder at du book'er
vognmanden til at køre på et bestemt tidspunkt.

> Der er ihvertfald ikke andet end 250.- kr. forskel i prisen,
> og det er ihvertfald ikke dem der kommer til at vælte mit budget.

Hvorfor gjorde du så ikke det ?

> [...]
> Er der så også forskel på et "lejligheds besøg" eller et rigtigt smedebesøg

Ja, det er der da. Ved lejlighed er "kom når det passer dig". Den anden metode
er "kom når det passer MIG"

JonB