Vedr. Tele2 ADSL
Fra : nuller

Dato : 18-06-03 12:35

Hmm, Arbejder ved TDC.
Ser for tiden en stor mængde opsigelser af TDC ADSL på opfordring af Tele2.

Spørgsmålet er så? Hvad skal Tele2 så køre med/på hvis ikke det er TDC's
net?

Anyone?

Nuller

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-06-03 13:02

In article <3ef04e54$0$5171$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nuller wrote:

> Spørgsmålet er så? Hvad skal Tele2 så køre med/på hvis ikke det er TDC's
> net?

Hvorfor skulle det ikke være TDCs net? Tele2 bruger bitstream-aftalen,
som du kan hente hos telestyrelsen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Things past redress and now with me past care.

Fra : nuller

Dato : 18-06-03 14:00

>Hvorfor skulle det ikke være TDCs net? Tele2 bruger bitstream-aftalen,
>som du kan hente hos telestyrelsen.

Det var også min tanke, men måske skal "jeg" senere trække til "nye" ADSL
kredse på centralen igen!!

Det virker bare tumpet at "nedtage" en kreds der er konfiguret og så opsætte
en ny senere. Kunden vil jo også opleve en periode uden forbindelse, da
nedtagningerne er nu og inden for de næste 3 uger (for mit vedkommende).

Og nej, jeg kan ikke se at de samme kunder har fået en bestilling fra Tele2.
De er ihvertfald så ikke tastet endnu i TDC's ordresystem.

Nuller

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-06-03 15:50

"nuller" <nuller@goj.net> wrote in message

> Det virker bare tumpet at "nedtage" en kreds der er konfiguret og så
opsætte
> en ny senere.

Hvorfor det, så er der jo arbejde til dig

> Kunden vil jo også opleve en periode uden forbindelse, da
> nedtagningerne er nu og inden for de næste 3 uger (for mit vedkommende).

Sikkert

> Og nej, jeg kan ikke se at de samme kunder har fået en bestilling fra
Tele2.
> De er ihvertfald så ikke tastet endnu i TDC's ordresystem.

Er det klogt at sidde og udtage sig om?

Fra : Hans

Dato : 18-06-03 16:57

> "nuller" <nuller@goj.net> wrote in message

> Er det klogt at sidde og udtage sig om?

Ikke hvis det viser sig at tilbudet fra tele2 kun er en behovsanalyse, og
det viser sig at de slet ikke kan levere varen - Ups!

Just kidding..

/ Hans

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 18-06-03 22:23

> [...]
> en ny senere. Kunden vil jo også opleve en periode uden forbindelse, da
> nedtagningerne er nu og inden for de næste 3 uger (for mit vedkommende).

Nedetiden er vel beskeden - da det vel sker ved samme lejlighed ?

> Og nej, jeg kan ikke se at de samme kunder har fået en bestilling fra
Tele2.
> De er ihvertfald så ikke tastet endnu i TDC's ordresystem.

Jeg har modtaget min bekræftelse fra TDC om opsigelsen. Du mener at Tele2
ikke har bestilt noget ved TDC endnu omkring oprettelsen af min forbindelse
? Laves den af TDC ?

Jørn

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 21-06-03 20:07

On Wed, 18 Jun 2003 15:00:20 +0200, "nuller" <nuller@goj.net> wrote:

> [...]
>en ny senere. Kunden vil jo også opleve en periode uden forbindelse, da
>nedtagningerne er nu og inden for de næste 3 uger (for mit vedkommende).

Det kan du have meget ret i. Det forhold synes jeg at du skal tage op
med din arbejdsgiver.

Hvis TDC vil tilbyde Tele2 en mulighed for at "konvertere" kunder, fra
et TDC-produkt til en bitstream-aftale, så vil Tele2 helt sikkert tage
imod med kyshånd.
Så længe en sådan konverteringsmulighed ikke findes er eneste mulighed
først at bestille en nedlæggelse af TDC-kredsløbet og derefter en
nyoprettelse af et bitstream-kredsløb.

Argumentet for TDC vil være at de sparer arbejde på centralen (dig) og
kan tage samme oprettelsesgebyr hos Tele2. Argumentet for Tele2 vil
være et mere smertefrit og problemløst skift med mindre nedetid for
deres kunder.

/Jarlskov

Fra : Per Moreau

Dato : 18-06-03 12:49

"nuller" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse
> [...]
Tele2.

> Spørgsmålet er så? Hvad skal Tele2 så køre med/på hvis ikke det er TDC's

De vil såmen fortsat bruge TDC´s net, for grunden er en helt anden til
alle de opsigelser: TDC´s dropning af alle de dk.binaer grupper som
at Tele2 fortsat fører og ikke har tænkt sig at droppe.
TDC mærker nu bare følgerne af hvad der sker når man dropper
meget populære grupper, kunderne skrider over til andre udbydere.

Mvh
Per M.

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 18-06-03 13:43

On Wed, 18 Jun 2003 13:49:10 +0200, "Per Moreau"
<gndsplitting@OHNOhotmail.com> wrote:

> [...]
>TDC mærker nu bare følgerne af hvad der sker når man dropper
>meget populære grupper, kunderne skrider over til andre udbydere.

Jeg tror nu snarere det er prisen. Der er ikke ret mange, der bruger
(eller bare kender) Usenet; men 109,- kr/måned (ved 512/128) er et
argument, som de fleste kan forstå.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Master Of Nothing

Dato : 18-06-03 18:33

Hej Lars

> Jeg tror nu snarere det er prisen. Der er ikke ret mange, der bruger
> (eller bare kender) Usenet; men 109,- kr/måned (ved 512/128) er et
> argument, som de fleste kan forstå.

Har jeg overset noget ?, kan ikke finde prisen på 109,- for en 512/128
nogle steder på www.tele2adsl.dk
jeg kan derimod finde 340 kr får sådan en forbindelse, hvilket stadig er
billige (næste)

Vh
Rasmus

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-06-03 18:56

"Master Of Nothing" <nothingofmaster@hotmail.com> skrev :

>Har jeg overset noget ?, kan ikke finde prisen på 109,- for en 512/128
>nogle steder på www.tele2adsl.dk

De DKK 109 er vel besparelsen?
--
Knud

Fra : Master Of Nothing

Dato : 18-06-03 20:51

> De DKK 109 er vel besparelsen?

ja ok, så langt tænkte jeg ikke lige

/Rasmus

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 18-06-03 20:53

On Wed, 18 Jun 2003 19:33:12 +0200, "Master Of Nothing"
<nothingofmaster@hotmail.com> wrote:

> [...]

>nogle steder på www.tele2adsl.dk
>jeg kan derimod finde 340 kr får sådan en forbindelse, hvilket stadig er

Jamen så fat regnemaskinen

Hos TDC betaler jeg lige nu 449,- hos Tele2 slipper fra fra næste
måned med 340,-. Det er da 109,- til mig for at flytte, ikke? Og det
er et argument, jeg kan forstå.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Master Of Nothing

Dato : 18-06-03 21:01

> Jamen så fat regnemaskinen

Ja har regnet den ud, der var en anden venlig sjæl der gav mig et input

/Rasmus

Fra : Claus O

Dato : 18-06-03 13:44

"Per Moreau" <gndsplitting@OHNOhotmail.com> wrote

> TDC mærker nu bare følgerne af hvad der sker når man dropper
> meget populære grupper, kunderne skrider over til andre udbydere.

Mon ikke det var et "polititisk" budskab?
Tror nu mere det er flere gange dobbelt hastighed til mindre penge der trækker.....

Fra : Hans Joergensen

Dato : 18-06-03 14:23

Per Moreau wrote:
> [...]
> TDC mærker nu bare følgerne af hvad der sker når man dropper
> meget populære grupper, kunderne skrider over til andre udbydere.

Sjovt, jeg skifter ikke pga. det .. jeg skifter pga. prisen og
hastigheden ...

Jeg tror ikke du skal regne med at ret mange % af dem der skifter
skifter pga. de dér fjollede newsgroups..

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 18-06-03 22:03

"Per Moreau" <gndsplitting@OHNOhotmail.com> writes:
> [...]
> TDC mærker nu bare følgerne af hvad der sker når man dropper
> meget populære grupper, kunderne skrider over til andre udbydere.

Sludder. Jeg skifter fordi jeg kan spare 120 kr om måneden og
samtidig få dobbelt hastighed.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-06-03 12:19

Per Moreau [gndsplitting@OHNOhotmail.com] skrev:

> [...]
> TDC mærker nu bare følgerne af hvad der sker når man dropper
> meget populære grupper, kunderne skrider over til andre udbydere.

Pladder !

Jeg skifter pga prisforskellen, og det er jeg sikker på at langt
størstedelen af de skift du kan se også skyldes !

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 19-06-03 12:57

> [...]

>TDC mærker nu bare følgerne af hvad der sker når man dropper
>meget populære grupper, kunderne skrider over til andre udbydere.

Kom lige til at tænke på et andet aspekt i sagen

Hvis du virkelig har ret, hvis der nu virkelig er 20.000 TDC-kunder,
som flytter til Tele2, fordi de er storforbrugere af binære
nyhedsgrupper - så kan jeg godt forudse, hvis newsserver, der fungerer
om 2 måneder, og hvis der ikke gør.....
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 20-06-03 17:17

Lars J. Helbo (lars@salldata.dk) skrev:

> [...]
> som flytter til Tele2, fordi de er storforbrugere af binære
> nyhedsgrupper - så kan jeg godt forudse, hvis newsserver, der fungerer

Hehe ... om end jeg ikke tror på ovenstående scenarie

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 20-06-03 18:36

On Fri, 20 Jun 2003 18:17:29 +0200, "Fischer & Døssing"
<tmp@REMOVETHISfischer.as> wrote:

>Hehe ... om end jeg ikke tror på ovenstående scenarie

Det gør jeg heller ikke; men vis Per Moreau gør, så skal han da blive
hos TDC, og nyde det, når han bliver alene om serveren
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 18-06-03 22:21

"nuller" <nuller@goj.net> wrote in message
> Hmm, Arbejder ved TDC.
> Ser for tiden en stor mængde opsigelser af TDC ADSL på opfordring af
Tele2.

Det kan vel ikke undre:

1) Lavere priser
2) Newsserver uden hastighedsbegrænsninger
3) Newsserver med alle grupper
4) Samme gode teknik som TDC - den fejler skam intet.

Jeg har bestilt.

Jørn

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-06-03 23:57

On Wed, 18 Jun 2003 23:20:39 +0200, Jørn Hundebøll wrote:
> 4) Samme gode teknik som TDC - den fejler skam intet.

Uden at vide noget (saerligt) om Tele2, saa er det kun en
begraenset del af teknikken som er faelles ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456, FreeBSD committer
Alfa Romeo 156, 2.0TS

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-06-03 10:51

Jesper Skriver skrev Torsdag den 19. juni 2003 00:56 i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Uden at vide noget (saerligt) om Tele2, saa er det kun en
> begraenset del af teknikken som er faelles ...

Har jeg forstået det ret, når jeg har forstået at HW hos kunden er ens,
der er kobberforbindelse til centralen, hvor signalet splittes op i
to, et til en gallem telefoncentral, og et til den samme DSLAM for
Tele2 og TDC ADSL'er, DSLAM'en sender så data'ene ud til en router,
hvor TDC's kunder går en vej, og Tele2's kunder går (måske gennem
samme netværk) men forbi nogle få centrale punkter fordelt i landet,
hvor Tele2 overtager og selv håndtere netværket?

Ivar Madsen

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-06-03 15:07

On Sun, 22 Jun 2003 11:50:40 +0200, Ivar Madsen wrote:
> [...]
> to, et til en gallem telefoncentral, og et til den samme DSLAM for
> Tele2 og TDC ADSL'er, DSLAM'en sender så data'ene ud til en router,

Ikke helt korrekt.

DSLAM'en er reelt en ATM switch med ADSL interfaces, og en digital
linie upstream, denne er typisk forbundet til en ATM switch, hvor
de forbindelser som hoerer til ISP_A kobles gennem ATM nettet til
en ISP_A aggregerings router, og forbindelser som hoerer til ISP_B
kobles gennem ATM nettet til en ISP_B aggergerings router.

Efter disse aggregerings routere (som sandsynligvis ikke staar samme
sted), koere trafikken i den respektive ISP's eget naetvaerk.