Ingen klartone ???
Fra : Jens Jessen

Dato : 18-06-03 11:38

Jeg har netop installeret et Tekcomm V90 56000 Internt modem på min PC der
kører WinXP.

Installationen gik fint, men når jeg vil koble op får jeg
fejlmeddelelsen:680 - ingen klartone.

Jeg har sikret mig at driveren er XP komp samt at der er forbindelse i
telefonstikket.

Hvad gør jeg ?

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-06-03 11:52

"Jens Jessen" <unite12@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har sikret mig at driveren er XP komp samt at der er forbindelse i
> telefonstikket.

Har du set telefonstikket i det rigtige stik i modemet ??
Hedder formentlig "Line" (gør det da som regel i hvert
fald - kender ikke dette modem)
--
Peter J

Fra : Jens Jessen

Dato : 18-06-03 11:48

Den sidder i Line.

Modemet detekteres i WIN XP som et Lucent Win Modem

Fra : Peter Jensen

Dato : 18-06-03 12:10

> Den sidder i Line.

Alle tiders - så det på plads :)

På denne side:
http://www.xtra.co.nz/help/0,,6156-1296801,00.html

er der lidt tips til hvordan fejlen kan undgås.
Bl.a. ved at sætte nogle kommaer (pauser)
ind foran nummeret.

Alternativt kan du prøve at sætte dialeren
til ikke at vente på klartone før den ringer op.

Hvis ikke det hjælper kan det måske
være kablet der er problemet ?

Prøv ad engang
--
Peter J

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 18-06-03 13:21

Jeg skulle engang installere XP hos en kammerat der har en Compaq med internt modem Vi fik det
aldrig til at køre. Jeg satte så en billigt eksternt modem til og det kører fint. XP er meget
kritisk med interne modem.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-06-03 16:47

> [...]
> fejlmeddelelsen:680 - ingen klartone.
>
> Jeg har sikret mig at driveren er XP komp samt at der er forbindelse i

Start med at koble *alt* teleudstyr fra. Er dit modem et softmodem uden
transformator skal det bruge meget signal/spænding fra telefonlinjen.

Claus