problem med mysql sammen med phpMyAdmin
Fra : Thomas G

Dato : 18-06-03 10:56

hej hej!
på min lokale mysql server med adressen localhost brugte jeg root til at
connecte med men ville så prøve at oprette en ny bruger igennem phpMyAdmin.
jeg skrev at host var local host og så skrev jeg et brugernavn og et
password og valgte privilligier efterfulgt af et tryk på udfør.. på den
næste side der dukkede op står der så:
Velkommen til phpMyAdmin 2.3.2

Fejl

MySQL returnerede:

Host '127.0.0.1' is not allowed to connect to this MySQL serverhvad har jeg
gjort forkert? jeg kan hverken connecte med den nye bruger eller med root
mere..! Hjælp..Mvh Thomas

Fra : Jimmy

Dato : 18-06-03 12:10

"Thomas G" <thomasFJERNDETTE@tunet.dk> wrote in message

> [...]
jeg
> gjort forkert? jeg kan hverken connecte med den nye bruger eller med root

Du stillede et stort set identisk spørgsmål to tråde nede.

Kan svaret der ikke bruges?

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas G

Dato : 18-06-03 14:48

mit problem er at jeg slet ikke kan komme i kontakt med MySQL serveren nu...
for, som sagt så kan jeg heller ikke logge ind som root længere..!

Hvad er det der kan resultere i at den ikke længere vil acceptere host'en
Localhost? hvad kan jeg have gjort?

Fra : Jimmy

Dato : 18-06-03 15:21

> [...]
> for, som sagt så kan jeg heller ikke logge ind som root længere..!
>
> Hvad er det der kan resultere i at den ikke længere vil acceptere host'en

Du kan have pillet i kolonne host.

Glem phpmyadmin til du igen kan logge ind.
Brug i stedet prompten.

Se nedenfor:

----------
[root@GSM]# mysql -p
Enter password:

Welcome to the MySQL monitor. Commands end with ; or \g.
Your MySQL connection id is 135855 to server version: 4.0.12

Type 'help;' or '\h' for help. Type '\c' to clear the buffer.

mysql> use mysql;

mysql> select Host, User from user;
+--------------+------+
| Host | User |
+--------------+------+
| % | gsm |
| 192.168.1.33 | root |
| localhost | root |
+--------------+------+
3 rows in set (0.00 sec)

----------

Tre kommandoer:

mysql -p <enter>
password <enter>
user mysql; <enter>
select Host, User from user; <enter>

Prøv at afvikle ovenstående i en prompt og send det resulterende sæt rækker
til os.
Alternativt lav en UPDATE af kolonnen Host, så du igen kan tilgå den.

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas G

Dato : 20-06-03 13:47

du har jeg jo ikke prøvet at tilgå mysql igennem en kommandopromt før..
hvordan gør jeg? ville blive meget glad hvis du lige ville fortælle mig det!
håber ikke det er for meget besvær...!

Fra : Thomas G

Dato : 20-06-03 13:57

jeg prøvede at kører mysql.exe igennem en commandopromt og jeg fik samme
meddelse om at host 127.0.0.1 ikke havde tilladelse til tilgå
mysqlserveren... nu har jeg afinstalleret mysql og prøver så at
geninstallere... men tak fordi du gav dig tid til at svare på mine indlæg.
håber du vil hjælpe mig en anden gang når jeg igen får problemer.!

Mvh. Thomas

Fra : Jimmy

Dato : 20-06-03 22:00

> jeg prøvede at kører mysql.exe igennem en commandopromt og jeg fik samme
> meddelse om at host 127.0.0.1 ikke havde tilladelse til tilgå
> mysqlserveren...

Ah ok - Jeg troede du var på en Linux.

>nu har jeg afinstalleret mysql og prøver så at
> geninstallere...

Det er også en løsning

> men tak fordi du gav dig tid til at svare på mine indlæg.
> håber du vil hjælpe mig en anden gang når jeg igen får problemer.!

Ja da.

Mvh
Jimmy