Bruge eksternt javascript?
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 18-06-03 10:21

Hej NG!

Jeg sidder og bikser med lidt Javasript, som fylder en hel del,
og vil skåne min bruger for al koden, som han/hun skal have
mulighed for at downloade - derfor vil jeg gerne linke til en
ekstern .js fil! - jeg har gjort sådan her:

<script language="JavaScript" src="kalender.js"></script>
href="comic.js">kalender.js</a></div>
<HR SIZE="1" STYLE="color:#000000;">

Jeg kan godt få det til at virke i Stones Webwriters interne
browser (som vist er af lidt ældre dato), men ikke i IE6 og
Opera6! - nogen der kan hjælpe mig???

mvh
Esben Boye-Jacobsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 18-06-03 11:28

Esben Boye-Jacobsen <Esbenboye@Jacobsen.dk> writes:

> [...]
> ekstern .js fil! - jeg har gjort sådan her:
>
> <script language="JavaScript" src="kalender.js"></script>

Language-attributten er nu "deprecated", og type-attributten er
påkrævet. Så skriv det som
<script type="text/javascript" src="kalender.js"></script>
(men browserne forstår det stadig, så det er ikke der der er problemer)

> href="comic.js">kalender.js</a></div>
> <HR SIZE="1" STYLE="color:#000000;">

Det ser fint ud.

> Jeg kan godt få det til at virke i Stones Webwriters interne
> browser (som vist er af lidt ældre dato), men ikke i IE6 og
> Opera6! - nogen der kan hjælpe mig???

Ikke hvis du ikke siger hvad der er galt. :)

Har kan du læse lidt om hvordan du giver den information vi skal bruge
for at hjælpe dig: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

/L

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-06-03 11:43

Lasse Reichstein Nielsen wrote :

> Har kan du læse lidt om hvordan du giver den information vi skal bruge
> for at hjælpe dig: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>

Det var dog en usædvanlig god artikel - og jeg har tilladt mig at linke til
den fra http://www.asp-faq.dk/article?id=41

--
Jesper Stocholm
* asp-faq.dk er den officielle OSS for nyhedsgruppen for ASP-udviklere. *

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 18-06-03 12:25

> Ikke hvis du ikke siger hvad der er galt. :)

Ups ... Det må så sandelig siges at være min fejl og jeg beklager mange
gange! - den ville simpelthen ikke vise scriptet!
Men det andet du skrev fik det til at virke, så mange tak for hjælpen!