MEDION 2.40 GHZ STATIONÆR PC
Fra : Jan

Dato : 18-06-03 08:23

Elgiganten har tilbud på Medion 2,40 GHZ pc til 6.999 kr.

"Medion stationær PC med Super DVD brænder. En stærk multimedia
maskine

Flot design, stor ydelse til en fantastisk pris kombineret med
brugervenlighed og hotline. Indeholder Intel Celeron 2,4 GHz
Processor, 256 MB DDR Ram, 80 GB harddisk, fritstående AGP nVidia
Geforce 4 MX440SE 64 MB grafikkort med TV-out, Super DVD-brænder til
lagring af store mængder data, integreret netkort, modem og 4
USB-porte. Prisen er excl. skærm og højttalere."

Har nogen erfaring med Medion PC-ere, evt. ovennævnte?
Er det en PC'er, man skal holde sig fra?
På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Brian Toft [2610]

Dato : 18-06-03 08:31

Jan wrote:
> fritstående AGP nVidia Geforce 4 MX440SE 64 MB grafikkort med TV-out

Hvad er et fritstående AGP grafikkort

Fra : Michael Thomsen

Dato : 18-06-03 08:33

> Hvad er et fritstående AGP grafikkort

Det er et ikke faststående AGP grafikkort

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 18-06-03 09:05

Den 18 Jun 2003 00:23:02 -0700, jan.ps@sol.dk (Jan) skrev:

> [...]
>USB-porte. Prisen er excl. skærm og højttalere."
>
>Har nogen erfaring med Medion PC-ere, evt. ovennævnte?
>Er det en PC'er, man skal holde sig fra?

For mig at se:

Plussiden:
DVD-brænder

Minussiden:
Celeron CPU
Harddisk kun 5400rpm
Grafikkort GF4 MX
Modem - ? - har man brug for det?
Pris - ikke vildt billigt

Hvis den ikke skal bruges til nyere spil kan den godt gå an, men så
ville jeg se på andre muligheder også.

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard.

Fra : Devast8or, work

Dato : 18-06-03 14:54

"Michael Pilgaard" <mipi@image99.dk> skrev i en meddelelse

> For mig at se:
>
> Plussiden:
> DVD-brænder
>
> Minussiden:
> Celeron CPU
> Harddisk kun 5400rpm

Hvor ser du det?

> Grafikkort GF4 MX
> Modem - ? - har man brug for det?
> Pris - ikke vildt billigt

Enig, det er ikke noget supertilbud

> Hvis den ikke skal bruges til nyere spil kan den godt gå an, men så
> ville jeg se på andre muligheder også.

Hvis den ikke skal bruges til nyere spil er CPUen overkill. hvis den skal
bruges til nyere spil mangler den et ordentligt grafikkort. Endnu engang ser
vi en producent der ikke kan finde ud af at matche hardware ordentligt :)

Devast8or

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 18-06-03 14:58

Den Wed, 18 Jun 2003 15:54:23 +0200, "Devast8or, work"
<invalid@invalid.invalid> skrev:

>"Michael Pilgaard" <mipi@image99.dk> skrev i en meddelelse

>Hvor ser du det?

På El-gigantens hjemmeside.

> [...]
>vi en producent der ikke kan finde ud af at matche hardware ordentligt :)

Enig.

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard.

Fra : Devast8or, work

Dato : 18-06-03 15:27

> På El-gigantens hjemmeside.

Ahh :)

Jeg triple tjekkede indlægget og troede jeg var blind

Devast8or

Fra : Jan

Dato : 19-06-03 07:39

Michael Pilgaard <mipi@image99.dk> wrote in message news:<hqr0fv8eai86pbvftechtg9bh738j83ocu@4ax.com>...

> På El-gigantens hjemmeside.

> Enig.
>
> Med venlig hilsen, Michael Pilgaard.

Hej alle!
Tak for alle svarene. Jeg ved ikke meget om pc'ere - det er bare noget
som skal virke for mig.
Det er meningen pc'eren skal bruges til nyere spil.
Så det er nok ikke en Medion 2,40, jeg skal købe.
Hvilken pc'er vil i anbefale at købe?

Fra : Carsten Riis

Dato : 21-06-03 13:00

Jan wrote:

> [...]
> som skal virke for mig.
> Det er meningen pc'eren skal bruges til nyere spil.
> Så det er nok ikke en Medion 2,40, jeg skal købe.

Har du skruet hænderne ordentlig sammen, samt kan li' at rode med
legoklodser?
Så er sammensætning af en PCer heller ikke sværere.
Plus, at du ved hvad du putter i den og hvad den kan og vigtigere hvad
den ikke kan.

Hvad er din prisklasse?
Hvad har du brug for (spille spil er lidt for flydende for at kunne give
dig konkrete råd)?

Hvad er dine behov (ok, også ret flydende for at du ved hvad jeg snakker
om9?
Hjemmebrænderi (CD, DVD)? digital billed/videobehandling? Skal PCeren
kunne kobles med husalteret? Hvilke krav skal lyden kunne opfylde? Eller
skal ungerne bare spille barbiespil eller rode lidt med tegneprogrammet
Paint?

Der er så mange muligheder, så du tror der er løgn.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Henning

Dato : 18-06-03 09:11

>Har nogen erfaring med Medion PC-ere, evt. ovennævnte?

Hvis den er lige så lydløs som min "Aldi-pc" (Medion 2.7G) er den alle
pengene værd. Du kan overhovedet ikke høre den køre

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Keyser Soze

Dato : 19-06-03 00:31

Jeg har også en Aldi-Medion og den ér meget støjsvag.
Til forskel fra omtalte har den en rigtig P4 (2,7 Ghz) processor og
ikke en Celeron. Harddisken (125Gb) kører med 7200 omdrejninger og
grafikkortet er et ATI Radeon 9600TX (= 9500 Pro med øget
clockfrekvens) med 128 MB ram.

Nedenstående udsagn, "...er den alle pengene værd", er altså en
sammenligning med visse forbehold. Faktisk en sammenligning af vidt
forskellige maskiner!
Er den lige så lydløs, er den side af sagen dog klart i orden.

Keyser Soze

Fra : Duck

Dato : 19-06-03 07:09

"Jan" <jan.ps@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> maskine
> osv osv osv
> Har nogen erfaring med Medion PC-ere, evt. ovennævnte?

Medion pc er sammensat af dele fra forskellige producenter. Du skal derfor
se på, hvad der er indeni, og det ser ærlig talt ud til ikke at være noget
særligt. Eneste plus er vel dvd-brænderen. Resten er allerede forældet. Har
selv en Medion fra Aldi købt i november 2002, som jeg er godt tilfreds med,
men den har altså også væsentlig bedre specifikationer end denne.
Så køb gerne Medion, men hold dig fra denne her.
Erik