ASP og Oracle
Fra : Henrik Woldby

Dato : 17-06-03 22:35

Hej,

Jeg er løbet ind i et problem med at logge på min Oracle database fra en ASP
side, når den bruger jeg vil logge på er defineret til at blive valideret af
operativsystemet (Win NT)

Jeg forsøgte at få noget hjælp i en Oracle-relateret newsgroup... uden
hjælp, så nu forsøger jeg her i håb om at der er nogle Oracle freaks iblandt
læserne.

I databasen er der oprettet et schema "ops$administrator" med connect
privillege
Oracle ini-filen indeholder parameteren : "os_authent_prefix = OPS$"
NT-brugeren der er logget på systemet er "administrator"

Jeg kan logge på databasen med sql*plus med kommandoen "sqlplus /@orcl"
Jeg kan også få min ASP side til at forbinde sig til databasen hvis jeg
angiver bruger/password i connectstring
Men jeg kan ikke få min ASP side til at etablere forbindelsen via den
bruger, der valideres af operativsystemet :(((

Min ASP connect string er :

<%
set MyCon=server.createobject("ADODB.connection")
MyCon.Open "Provider=OraOLEDB.Oracle;Data Source=ORCL;OSAuthent=1"
%>

Jeg har også forsøgt med flg. connectstrings (uden uccess) :

MyCon.Open "Provider=OraOLEDB.Oracle;Data Source=ORCL;User Id=/;Password="
MyCon.Open "Provider=OraOLEDB.Oracle;Data Source=ORCL;User Id=/;Password=;"
MyCon.Open "Provider=MSDAORA;Data Source=ORCL;OSAuthent=1"

Jeg kører Win NT (servicepack 4), Oracle 8.1.6, og har installeret MDAC 2.6

Alle forslag til at løse ovenstående modtages med kyshånd
Mvh, Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-06-03 12:25

"Henrik Woldby" <xxxwoldby@xxxpost5.tele.dk> wrote in message

> [...]
ASP
> side, når den bruger jeg vil logge på er defineret til at blive valideret

Hvis du arbejder med anonymous så skal du logge Oracle på med
IUSR_<servername>

> [...]
> Oracle ini-filen indeholder parameteren : "os_authent_prefix = OPS$"
> NT-brugeren der er logget på systemet er "administrator"

....men det er ikke den account IIS bruger...

> [...]
> Men jeg kan ikke få min ASP side til at etablere forbindelsen via den
> bruger, der valideres af operativsystemet :(((

Brugeren hedder IUSR_<servername>
IIS kører jo som en service...

mvh/Peter Lykkegaard