Ny i netland
Fra : Olesen

Dato : 17-06-03 20:47

Har idag investeret i en switch med 5 stik.
1 som er koblet til TDC adsl-modemet og 2 som går til to pc'ere.

Jeg kan godt få begge til at gå på nettet, også når de er slukket uafhængigt
da jeg har lavet en opkaldsforbindelse på hver.
Er det den korrekte måde at gøre dêt på ?

Hvis jeg har 2 forskellige emailadresser hos TDC,
kan jeg sætte outlook op sådan, at post tilhørende
een mailadresse ryger på PC1, og en anden adresse
ryger på PC2 ? Eller er det her man skal ha'
fat i en ekstra IP adresse til en 10'er/md. ?

HVIS man skal det, er det så ikke vanskeligt
at sætte begge PC'ere op med hver deres
IP ???

Kan jeg ikke sende mail fra PC1 til PC2 ?
Jeg synes den istedet "sender til sig selv".
Er det fordi samme adgangskode og password hos TDC
bruge på begge maskiner og indgående/udgående er den
samme på samme abonnement ??

Hvad hvis PC2 skal bruge printeren som er sat
på parallelporten på PC1..er det nemt at vælge
denne printer ??

Er der en "Net for dummies" på nettet som forklarer
det med store bogstaver ? *S*

MVH

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-06-03 17:14

Olesen wrote:

> Jeg kan godt få begge til at gå på nettet, også når de er slukket uafhængigt
> da jeg har lavet en opkaldsforbindelse på hver.
> Er det den korrekte måde at gøre dêt på ?

Jeg er ikke skrap til de der TDC opkoblinger, så den lader jeg
lige stå til en anden..

> [...]
> een mailadresse ryger på PC1, og en anden adresse
> ryger på PC2 ? Eller er det her man skal ha'
> fat i en ekstra IP adresse til en 10'er/md. ?

Du skal have fat i en ekstra POP3 konto. Ifølge mine
informationer, så leverer TDC kun en POP3 konto, som du så kan
lave forskellige emailalias til. Det ændrer dog ikke på at det er
en og samme "postkasse" de to alias'er tømmer. Løsningen er at få
fat i en POP3 konto mere som er separat fra den første POP3, på
den måde kan PC1 og PC2 sættes til at tømme hver sin postkasse
(POP3 konto). Det har ikke noget med antal ipnumre at gøre.

> [...]
> Er det fordi samme adgangskode og password hos TDC
> bruge på begge maskiner og indgående/udgående er den

Jep, det er fordi det er samme POP3 konto du sender til og tømmer,
derfor får du dit brev til PC2 med retur som ny post når du sender
fra PC1.

> Er der en "Net for dummies" på nettet som forklarer
> det med store bogstaver ? *S*

Jeg har ikke fundet den endnu, til gengæld er vi en del "dummies
på nettet"..

--
Hygge..
Thomas