Variabel fra URLen
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 17-06-03 19:54

Hej Gruppe!

Hvad skyldes det at jeg ikke kan bruge variabler fraq URLen f.eks
www.side.dk/visbruger.php?id=1

Hvordan kan det så være at jeg ikke kan bruge "id"? Hvis nu jeg skriver:
<?
echo "$id";
?>
I overstående side kommer der ikke noget.
Jeg kunne tænke mig at det er noget i php config-filen der skal ændres
noget, men hvad?

MVH
Michael

Fra : Jimmy

Dato : 17-06-03 20:04

"Michael Korsgaard" <miv_k@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> I overstående side kommer der ikke noget.
> Jeg kunne tænke mig at det er noget i php config-filen der skal ændres

register_globals er slået fra.

Du kan hente id med

echo $_REQUEST['id'];

Du kan slå register_globals til og fra i php.ini eller i en .htaccess fil,
som du placerer i www-roden:

php_flag register_globals On

Mvh
Jimmy

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 17-06-03 22:14

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> echo $_REQUEST['id'];
Eller mere specifikt (hvis man nu vil være sikker på præcis hvor variablen
stammer fra):
echo $_GET['id']

Martin

Fra : Ulrik NIelsen

Dato : 17-06-03 20:32

Michael Korsgaard wrote:
> Hej Gruppe!
>
> Hvad skyldes det at jeg ikke kan bruge variabler fraq URLen f.eks
> www.side.dk/visbruger.php?id=1

Det kan godt betale sig at søge i nyhedsgrupper !
Dette spørgsmål har været stillet de første 100 gange..

--
excuse of the day : Bad user karma.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 18-06-03 07:51

> Det kan godt betale sig at søge i nyhedsgrupper !
> Dette spørgsmål har været stillet de første 100 gange..

faq'en er klar om et par dage

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-06-03 10:39

Peter Sepstrup wrote:

> faq'en er klar om et par dage

Det er vist osse på tide med 9-10 spørgsmål fra samme person inden for
få dage :)

Et forslag til et tidligt punkt i FAQ'en kunne være noget om, hvor man
kan finde manualen og google groups ;)

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Jimmy

Dato : 18-06-03 10:42

"Tonni Aagesen" <use.my@signature.please> wrote in message

> Det er vist osse på tide med 9-10 spørgsmål fra samme person inden for
> få dage :)

Ovenstående kommentar omkring 9-10 spørgsmål finder jeg, smiley eller ej,
langt under nulpunktet.

/Jimmy

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-06-03 10:53

Jimmy wrote:

> Ovenstående kommentar omkring 9-10 spørgsmål finder jeg, smiley eller ej,
> langt under nulpunktet.

Det skal jeg da beklage, og jeg tænkte også, at den måske ville blive
taget ilde op, da jeg havde sendt den. Hvad jeg forsøgte at sige, var,
at jeg godt kunne tænke mig at se lidt mere benarbejde, før man poster
sine spørgsmål - det var ikke, som man måske kan tolke det, et
personligt angreb.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>