Horsens og omegn
Fra : V Rasmussen

Dato : 17-06-03 19:39

Findes der et større gård/gods e.lign ve Horsens der hedder Christiansminde,
og hvad hedder sognet.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 17-06-03 20:39

V Rasmussen skrev:

> Findes der et større gård/gods e.lign ve Horsens der hedder
> Christiansminde, og hvad hedder sognet.

Christiansminde ligger syd for Horsens fjord mellem Sejet
og Boller Skov (Sejet Nørremark). Sognet kan jeg ikke lige regne
ud, men nærmeste kirke er Uth, og den næstnærmeste hedder
Tyrsted. (I 1946 stavedes gården Kristiansminde og Uth hed Ut).
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : J.Kobel

Dato : 17-06-03 20:42

V Rasmussen <hjalte@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3eef602a$0$7096$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Findes der et større gård/gods e.lign ve Horsens der hedder Christiansminde,
> og hvad hedder sognet.

Slå op på www.google.com og skriv Christiansminde Horsens,
så kommer der over 500 svar.

Mvh. J. Kobel

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 17-06-03 20:44

Prøv http://sql.krabsen.dk/stednavne/index_frames.htm

der er 16 steder der hedder Christiansminde

f.eks

Christiansminde Uth Vejle Horsens Bjerre Vejle

Sinceramente / Bien à vous / Seu sincerely

Tom Stryhn
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/
last update / sidst opdateret 11.06.2003

Checked by Norton anti-virus system

Fra : V Rasmussen

Dato : 17-06-03 21:18

Tak for hjælp

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-06-03 23:50

Tom Stryhn Sr. skrev bl.a.:

> der er 16 steder der hedder Christiansminde

Må jeg i endnu større ydmyghed atter anbefale hr. Stryhn Senior at læse og
lære om citat- og signaturteknik i nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk/

Tak og undskyld ...

--
Forbindtligst:
Jørgen Grandt / Mails til mig er minus 'men'

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-06-03 21:20

"V Rasmussen" <hjalte@mail1.stofanet.dk> skrev Tue, 17 Jun 2003 20:38:51
+0200

>Findes der et større gård/gods e.lign ve Horsens der hedder Christiansminde,
>og hvad hedder sognet.

Iflg. Trap Danmark ligger der en Christiansminde i Ut sogn Bjerre
herred. Det oplyses at være en afbyggergård til hovedgården Boller.

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bøling herreder, kirkebøger Hammerum herred