Ttisser på gulvet......
Fra : Ann Jensen

Dato : 17-06-03 19:19

Hejsa..
Nu har jeg igennem lang tid læst her inde på news. men nu har vi enderligt
fådet vores to dejlige alaskan malamuter...det er to tæver fra samme kuld..
og det jeg gerne have et godt råd fra jer af..
vores ene vovse har det med at tisse inde på gulvet også selv om døren står
åben og den bare kan gå ud, det er ikke hver gang hun gør det, men det er
lidt trals nu hvor hun bare kan gå ud.
vi har prøvet og holde øje med hinde og rose hinde op til begge skyr når vi
ser hinde gøre det udenfor, men det hjælper ikke...
De er begge to 8 uger.
håber i kan gi os et godt råd...
knus fra mig..
I kan se bilder af vores dejlige hvalpe på vores hjemme side...
www.brodex.dk

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 17-06-03 19:39

Hej

Mit råd...

Tålmodighed, ros, ros og atter ros når hun tisser ude.
Det er ikke nødvendigt at skælde den ud når den tisser inde.
Hvalpen forstår kun hvis du fanger den i gerningsøjeblikket.
1 cekund efter er det for sent!

Rinnie

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-06-03 19:40

"Ann Jensen" <Magmin@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> håber i kan gi os et godt råd...
> knus fra mig..
> I kan se bilder af vores dejlige hvalpe på vores hjemme side...

Bare rolig det er helt normalt *SG*
Jeg gjorde det da jeg skulle afvænne Kemba (Broholmer/Malamut/Schæfer på nu
15 uger) at ligeså snart at han gjorde tegn til at tisse (også selv om at
han nåede at komme igang) så skyndte jeg at løfte ham op og bære ham uden
for og så rose ham og give en godbid når han så tissede uden for. De første
14 dage vi havde ham som jeg på gulvet sammen med ham og så snart at han
vågnede om natten gik jeg ud med ham for at tisse. Jeg sagde hele tiden til
ham mens vi var ude "kom så ud og tisse", hvvilket faktisk har medført at
jeg kan sige det til ham nu (F.eks inden at vi skal ud og køre bil) og så
render han lille ud og tisser en lille tår. Det er nogle hårde 14 dage men
det er det værd. DEter ikke sikkert at det duer til jeres hvalpe men det var
da et forsøg værd

Mvh Martin & Dea

-- Og Kemba på nu 15 uger og 23 kg --

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-03 21:04

> [...]
> håber i kan gi os et godt råd...
> knus fra mig..
> I kan se bilder af vores dejlige hvalpe på vores hjemme side...

Hej Ann

Bare fortsæt som i har gjort til nu. 8 Uger, så har den jo ikke lært, at det
er uhøfligt at tisse inde

M.V.H......Benny..

Fra : Ditte K

Dato : 20-06-03 12:33

Hejsa

8 ugers hvalpe KAN bare ikke holde sig, hvis sådan skal, det er en fysisk
umulighed. Ros når de gør det, hvor de skal og ignorer (evt et føøøj), når
de gør det inde. Og ja, husk tålmodighed er nu engang en dyd *S*

Nogle hunde tager også længere tid om at lære at blive stuerene end andre.

Vuf fra Ditte