*Et hjertesuk*
Fra : Tina

Dato : 17-06-03 17:14

Hej allesammen

I går aftes var jeg ude og gå en lille tur i den nærliggende mose. Her møder
jeg en schæferpige på 3 år, med sin ejer, en lidt "vattet" mand omkring de
50 år.

Hunden løber frit rundt på et lille indelukket område. Ingen problemer dér.
Den var også sød og glad, og lystrede mig fint, både når jeg kaldte på
hende, bad hende om at give slip, slappe af, osv. Det skal lige siges, at
jeg aldrig har mødt hunden før. Det er bare noget jeg har med hunde.

MEN: Denne skønne schæferpige havde et kæmpe pighalsbånd på
- Ejeren kunne nemlig hverken holde hende, få hende til at falde til ro,
lade være med at springe op, osv.

Det skar i mit hjerte at måtte gå fra hende. Han burde slet ikke have hund,
når han ikke kan magte den uden torturinstrumenter...

Hunden peb og kaldte på mig, da jeg forlod området. *snøft*

Pighalsbånd burde være ulovlige at købe og anvende.

Tina

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 17-06-03 18:00

> Pighalsbånd burde være ulovlige at købe og anvende.

Hej Tina

Øv sikke en oplevelse... Sådan et svin for at sige det lige ud...!

....Men jeg bliver da lige lidt i tvivl om det vitterligt var et pighalsbånd
du så...? De _er_ nemlig ulovlige at bruge!
http://www.amigos.dk/assets/images/h_pighalsbaand.JPG

Fra : Tina

Dato : 17-06-03 21:42

"Rinnie Ilsøe" <admin@flatcoated-retriever.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> ...Men jeg bliver da lige lidt i tvivl om det vitterligt var et
pighalsbånd
> du så...? De _er_ nemlig ulovlige at bruge!

Hej Rinnie

Ja, det var et pighalsbånd hundepigen havde på
Endda et stort et, vist efter tanken: stor hund = stort "halsbånd"

Hvor kan jeg læse om, at de er ulovlige?

Tina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-06-03 18:16

"Tina" <misstinadk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hunden peb og kaldte på mig, da jeg forlod området. *snøft*
>
> Pighalsbånd burde være ulovlige at købe og anvende.

Hej Tina

Det er vist ikke engang noget de burde være. Hvis jeg ikke husker helt
galt, så har de været det i adskillige år.... Hvis du nu ikke havde skrevet
hunderacen, så havde jeg troet jeg kendte ham )...

M.V.H.....Benny..

Fra : Tina

Dato : 17-06-03 21:45

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
skrevet
> hunderacen, så havde jeg troet jeg kendte ham )...

Hej Benny

Helt ren schæfer er hun vist ikke, men har schæferens kropsbygning og
aftegninger på bagkroppen. Hoved, flanker og det meste af ryggen er
sort/sortbrunt. En vidunderlig hund med masser af muligheder i.

Tina

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-06-03 16:51

> [...]
> aftegninger på bagkroppen. Hoved, flanker og det meste af ryggen er
> sort/sortbrunt. En vidunderlig hund med masser af muligheder i.

Hej Tina

Tja det er somme tider små ting der skal til, for at få en pragtfuld hund,
men som du jo har bemærket, så er det meget små forskelle der spiller ind.
Han kunne intet med hunden, og du kunne straks det hele. Jeg gætter på, at
halsbåndet fulgte med, da han fik hunden, og han tror sikkert bare, at sådan
skal det være. Som regel er forskellen på en pragthund og en møgkøter ikke
ret stor.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 17-06-03 18:31

On Tue, 17 Jun 2003 18:14:25 +0200, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
wrotd:

> [...]
>
>Hunden peb og kaldte på mig, da jeg forlod området. *snøft*
>
>Pighalsbånd burde være ulovlige at købe og anvende.

,,,,,,så sig det til folk når du møder dem der bruger det !hvis nok
mennesker sagde det til dem ville det være flovt at gå med det og
nogle ville måske stoppe med at bruge dem, bare spørg om det ikke er
synd for hunden osv . de bliver ved med at lave om på dem når de
bliver gjort ulovlige så laver de dem bare 2 milimeter kortere så er
de lovlige igen, efter hvad jeg har hørt.

Fra : Ann K

Dato : 17-06-03 20:54

> [...]
mennesker sagde det til dem ville det være flovt at gå med det og
nogle ville måske stoppe med at bruge dem, bare spørg om det ikke er

<> Tro mig... det er håbløst!!!
Med mindre man da er så heldig at hunden kun har haft halsbåndet i ganske
kort tid, eller der er tale om en uerfaren hundeejer.
Kender til en som har pighalsbånd på sin _gravhund_!!! Argumentet er at
hunden trækker så voldsomt at den næsten kvæler sig selv - dét sker ikke med
pighalsbåndet... og derfor mener ejeren at have fundet en metode til at gå
tur med sin hund, der betyder at hunden ikke udsættes for ubehag
Alle argumenter og gode råd preller fuldstændigt af på ejeren....
pighalsbåndet virker jo....

Mvh Ann

Fra : Tina

Dato : 17-06-03 21:48

"Ann K" <tsarsFJERN@DETTEos.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tur med sin hund, der betyder at hunden ikke udsættes for ubehag
> Alle argumenter og gode råd preller fuldstændigt af på ejeren....

Visse mennesker burde fratages retten til at have dyr. *syde* *koge*

Tina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-06-03 19:33

Sæt jer ned alle, nu må jeg bekende mine synder!!

Min første dværgschnauzer skulle næsten ikke trække før den besvimede af
luftmangel. Da det var sket midt i et af Københavns mest befærdede kryds i
myldretiden, anskaffede jeg et pighalsbånd. Efter ½ år var hunden vokset fra
besvimeselsanfaldene, og den havde aldrig pighalsbåndet på mere. Det blev
ikke brugt til træning.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats