Lydfil
Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 17-06-03 15:56

Måske en smule OT, men alligevel...!

Der skulle vel ikke være nogen der ligger inde med en lydfil af en
tøltende islænder?

Eller skal jeg virkelig til at lave den selv

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 17-06-03 16:01

> Der skulle vel ikke være nogen der ligger inde med en lydfil af en
> tøltende islænder?
>
> Eller skal jeg virkelig til at lave den selv
>

>(klip)

Nåh, nu du får den lavet så må du da hjertens gerne sende den til
mig....*SSS*

--
~Hilsen
Annette~

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 17-06-03 16:22

"Anet" <anet49@hotmail.com> wrote:

>Nåh, nu du får den lavet så må du da hjertens gerne sende den til
>mig....*SSS*

Problemet er at jeg ikke har udstyret til at lave det med. Fik en fed
video i dag gennem skoven, men farten vjorde at lyden er spoleret af
vindstøj og blade der rammer kameraet. Kunne fikses fint op med audio
dubbing.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Tine Gade

Dato : 17-06-03 16:58

Fra : Liz B.

Dato : 17-06-03 20:08

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse
> Måske en smule OT, men alligevel...!
>
> Der skulle vel ikke være nogen der ligger inde med en lydfil af en
> tøltende islænder?

Hej Ole,

Det ku' jo være at Islænderforeningen havde et eller andet!! De har så
meget mærkeligt ang. deres heste!

Hilsen Liz

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 18-06-03 07:42

Liz B. wrote:
> Det ku' jo være at Islænderforeningen havde et eller andet!! De har så
> meget mærkeligt ang. deres heste!

Næh, hov! Står der et eller andet mellem linierne dér? :)

-dennis

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 18-06-03 09:13

Dennis Thrysøe <dennis@geysirheste.dk> wrote:

>Næh, hov! Står der et eller andet mellem linierne dér? :)

Jeg må indrømme at jeg også blev lidt stødt over det.
Men helt ærligt: Så ER det en mærkelig hest!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Anet

Dato : 18-06-03 10:48

> Jeg må indrømme at jeg også blev lidt stødt over det.
> Men helt ærligt: Så ER det en mærkelig hest!
>

> (klip)

Islændere er jo noget helt for sig selv men de er nu dejlige....

--
~Hilsen
Annette~

Fra : skingur

Dato : 18-06-03 18:02

"Anet" skrev d. 18-06-03 10:48 dette indlæg :

> Islændere er jo noget helt for sig selv men de er nu dejlige....
>

> --
> ~Hilsen
> Annette~
> med 2 islændere og 1 araber

de er ikke bare dejlige, de er verdens bedste (og ja, jeg ved godt
det har været diskuteret en million gange!)

Jeg skal ALDRIG have andet end islændere resten af mit -forhåbentlig
lange- "hesteliv".

Hvis dennis har en båndoptager lægger jeg gerne hest til!
Kh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 18-06-03 20:03

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> wrote:

>Hvis dennis har en båndoptager lægger jeg gerne hest til!

Jeg har en fin båndoptager, Indbygget i mit videokamera. I dag bandt
jeg kameraet fast under maven på isbukken og tøltede af sted.
Billederne var ikke noget at prale af, men det var jo osse lyden jeg
var ude efter. Resultatet kunne lisså godt have været Tom Kristensen
til Le Mans, eller noget lignende. Kunne ikke bruges til en
hestevideo. Det er underligt sådan som lyden er anderledes under end
over hesten. Kald mig bare skør. det passer sikkert.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Pia J

Dato : 18-06-03 20:08

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote in message

> til Le Mans, eller noget lignende. Kunne ikke bruges til en
> hestevideo. Det er underligt sådan som lyden er anderledes under end
> over hesten. Kald mig bare skør. det passer sikkert.

SÅ må du spænde det fast til dig selv! Jeg prøvede faktisk på et tidspunkt
at optage fra hesteryg i galop, så vidt jeg husker er lyden af hovene
udmærket for et lille digitalkamera (altså ikke rigtig videokamera,
stillbillede, som også kan optage små sekvenser)

:Pia

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 18-06-03 21:24

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>SÅ må du spænde det fast til dig selv!

IH DU GODESTE!!! (

Du sku lige vide hvordan jeg lyder

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Pia J

Dato : 18-06-03 21:47

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> wrote in message

> Du sku lige vide hvordan jeg lyder

Jeg troede du havde kondi?

Faktisk holdt jeg dengang bare kameraet i hånden (og strop om halsen, trods
alt). Er der ikke noget med at tølt er meget roligt for rytteren?

:Pia

Fra : Liz B.

Dato : 18-06-03 20:31

"Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Næh, hov! Står der et eller andet mellem linierne dér? :)
>
> -dennis

Det var nu kærligt ment! Hvis ikke de var så grim (i forhold til arabere
altså) så var jeg også den stolt ejer af et par stykker ) Køn er de
ikke. Sød og alt det andet, ja. Men køn, nej. Og så har det det problem
med sommer eksem, mange af dem. Det er så træls!
Faktisk spurgte jeg til prisen på en forleden - hun var da køn!! Næsten
araber hoved! Men hun ledte af sommer eksem, så var jeg ligesom ikke
interesseret mere. Og så har jeg heste nok!!

Sommer hilsener (regnvejr igen)
Liz

Fra : skingur

Dato : 19-06-03 00:40

"Liz B." skrev d. 18-06-03 20:31 dette indlæg :
> [...]
> araber hoved! Men hun ledte af sommer eksem, så var jeg ligesom ikke
> interesseret mere. Og så har jeg heste nok!!

I forhold til arabere? Liz, vi taler om verdens smukkeste og mest
hårdføre hest, der oser langt væk af styrke, århundredernes (!) skiften,
vejrligets indflydelse her i det kolde nord.... Vi taler heste der kan
stå ude i frostvejr, heste der lever, ånder og ER for deres rytter..
heste med hår på brystet (blandt andet!), heste med indblik i Nordens
natur, heste med sans for livets små glæder, heste, der kan bære dig
over kilometer lange strækninger uden at du behøver røre en muskel..
(eller splide din øl- se den klassiske disciplin "øltølt") , heste, hvis
øjne lyser af intelligens, heste, der er bygget til at gå, heste med
ben, der sjældent kommer til skade, heste med de hårdeste hove, Gudernes
heste..... og så siger du, at der er GRIMME??? Jeg er rystet...

Christina.. og det var osse kærligt ment!

http://www.kandu.dk/

Fra : Liz B.

Dato : 19-06-03 07:14

Tænk hvis alle sammen bedste ku' lide islændere! Så var der intet at snak
om!!!!
Undtagen det med Nordens natur, så kunne du ligeså godt have snakkede om min
arabere. De er nemlig ikke den lette spinkel type, mere gammeldags, og uden
det der "disney hovedet", og med ben og hove der siger spar to. De går ude
året rundt, men kommer inde og ude som det passer dem. Og de drikker øllet
så behover jeg ikke at holde fast på det!! Ej heller på hestene, for de
ved inden jeg gør, hvor de skal henne, og hvordan de skal tie sig. Og de er
så kønne.

Hilsener Liz
PS Jeg grinede højt over dit indlæg - jeg vidste at nogen vil bide på!!
Islænder er meget sød......men...................!!

Fra : skingur

Dato : 19-06-03 13:24

"Liz B." skrev d. 19-06-03 07:14 dette indlæg :
> [...]
> Islænder er meget sød......men...................!!
>
> Hej Liz.. ja, det med at det også passer på araberen, kom jeg desværre
til at tænke på, da jeg var gået i seng... (Bortset fra det med det
Nordiske og Gudernes heste!)

Mange islændere har faktisk et let araberpræg, især nogle af hingstene.
Jeg må da bryde sammen og tilstå, at arbere også har deres form for
charme, når de ellers ikke er alt for hysteriske.. så lad os bare sige,
at de små heste fra landene med is og brændende ild (solen eller
vulkaner.. vælg selv!) er de smukkeste, klogeste, mest hårdføre osv

Enig med ole, man kan aldrig få nok eller for mange.. ville ønske jeg
var rig eller havde en sponsor, så jeg i det mindste kunne få min HELT
egen frem for at have ham, der er "min", til låns ..
(god aftale ellers.. han er min i to år for 500 kroner om måneden...)

Kh Christina, der vil gå så vidt som til at sige, at de små er de bedste!

http://www.kandu.dk/

Fra : Liz B.

Dato : 19-06-03 20:02

> [...]
> at de små heste fra landene med is og brændende ild (solen eller
> vulkaner.. vælg selv!) er de smukkeste, klogeste, mest hårdføre osv

Jeg synes at jeg kan huske at have læste et sted, at for mange hundrede år
siden, (ca.900) var der en der importerede en araber til Island, med
henblik på at avle nogle kønnere heste - dette er grunden til at ingen andre
heste end Islændere må befinde sig på Island nu - resultatet var ret
katastrofik - men mon ikke det er derfor at nogle har lidt araberpræg på
hovedet? Eller er det for langt ude?

Ang. antal af heste - fire er rigeligt for en kvinde at håndtere, især når
de to er under tre år! Og især når jeg læser samtidigt. Er forhåbentlig
færdig onsdag i næste uge. Det sidste måneds tid har der ikke været meget
hestetid i mit liv. Og det lider vi alle sammen under.

Flere regnvejrs hilsener Liz

Fra : Nina Svanholm

Dato : 19-06-03 09:31

Jeg synes altså heller ikke de er særlig pæne..............kan vældig godt
li´ dem alligevel

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-06-03 07:25

Liz B. wrote:
> "Dennis Thrysøe" <dennis@geysirheste.dk> skrev i en meddelelse

> Det var nu kærligt ment!

Ja, sådan opfattede jeg det også.

> Hvis ikke de var så grim (i forhold til arabere
> altså) så var jeg også den stolt ejer af et par stykker )

De er nu nok kun grimme, hvis éns målestok tager udgangspunkt i en anden type
hest (læs: arabere, f.eks.).

> Køn er de
> ikke. Sød og alt det andet, ja. Men køn, nej.

Du må have været uheldig. Alle vores er meget kønne ;)

> Og så har det det problem
> med sommer eksem, mange af dem. Det er så træls!

Ja, det er meget ærgeligt. Men heldigvis er det ikke *så* hyppigt igen. Især
ikke hvis man holder sig fra importerede heste (fra Island).

Jeg er faktisk lige ved at tro, at der også ville være en hvis sandsynlighed
for sommereksem, hvis en araber var født/opvokset på Island, og derefter
indført til Danmark. (Rent teoretisk - der er jo *selvfølgelig* ikke andre
heste end islandske på Island :)

Men baggrunden for sommereksem er vistnok lidt usikker. Jeg har hørt om en
undersøgelse der indikerede, at det var delvist arveligt disponeret, så det
kan jo også være noget der kun findes I Islandske (nordiske) blodlinier.

> Faktisk spurgte jeg til prisen på en forleden - hun var da køn!! Næsten
> araber hoved! Men hun ledte af sommer eksem, så var jeg ligesom ikke
> interesseret mere.

Det kan jeg godt forstå.

> Og så har jeg heste nok!!

Kan man få det? ;)

-dennis

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 19-06-03 08:04

>Kan man få det? ;)

NEJ!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : john_lundsgaard

Dato : 19-06-03 08:58

"Dennis Thrysøe" skrev d. 19-06-03 07:25 dette indlæg :

> Kan man få det? ;)
>
> -dennis

Nej, Men der kan i perioder opstå et misforhold mellem antallet af
heste, græsmængden og antal af bokspladser.

Hilsen John

http://www.kandu.dk/

Fra : Nina Svanholm

Dato : 19-06-03 10:02

Hvorfor tager dig og Ramses ikke lige og rider en tur hen på det nærmeste
bibliotek og låner noget lyd der?!

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 19-06-03 13:29

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Hvorfor tager dig og Ramses ikke lige og rider en tur hen på det nærmeste
>bibliotek og låner noget lyd der?!

1: Biblioteket hader hestepærer udenfor!

2: Når jeg har fri er biblioteket lukket!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com

Fra : Nina Svanholm

Dato : 19-06-03 14:53

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

> 1: Biblioteket hader hestepærer udenfor!

Arh, dårlig undskyldning! Enten har du lige en skovl med på nakken og lige
kan gøde byens blomster lidt, eller også er der simpelthen nogen af byens
borgere der "render" med dem til deres egne blomster.

> 2: Når jeg har fri er biblioteket lukket!

Øhm, troede du var din egen chef?! -hvis du er det kan du sikkert godt lave
en aftale med ham om at rende en tur på biblioteket........de har jo altså
også åbent i weekenderne og også på hverdage efter kl. 16.00!
Bogbussen er også en mulighed, hvis i har en sådan i nærheden af hvor i bor.
En helt tredje mulighed er at en af de tøser der rider hos dig kan smutte
ind forbi et bibliotek og låne noget lyd...............der er masser af
muligheder hvis man ellers selv vil se dem

Venlig hilsen Nina Svanholm.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 19-06-03 17:29

"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> wrote:

>Øhm, troede du var din egen chef?!

Jo, men han er skrap!

>en aftale med ham om at rende en tur på biblioteket........de har jo altså
>også åbent i weekenderne og også på hverdage efter kl. 16.00!

Weekenderne er min travleste tid og hverdagene bliver den som regel
22:00 før jeg er indenfor.

>En helt tredje mulighed er at en af de tøser der rider hos dig kan smutte
>ind forbi et bibliotek og låne noget lyd

DEN var slet ikke så tosset!!!
Vil straks sætte "arbejderne" i gang )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen