ZyWall1 på tele2-adsl...
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 17-06-03 15:18

Hej

Jeg ligger inde med en ZyWall 1 og jeg er lidt i tvivl om hvorvidt den ville
kunne fungere som router på min tele2-ADSL...?

http://www.zywall.com/firewall_products/remote_access_security/zywall1.htm

I dk.edb.internet.udbydere bliver der diskuteret hvorvidt en IDSN router kan
anvendes på ADSL. Dette kan den naturligvis ikke og en af svarene bliver:
news3ed65bc2$0$83051$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk . For dem der ikke kan
læse den så står der at det skal være en "ether to ether router"...Men er
min ZyWall ikke også det?

Alt i alt så bunder mit spørgsmål nok i min udvidendehed omkring hvilket
type signal der er imellem mit skillefilter og modemet...

Nogen der kan udrede trådene for mig?

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **

Fra : Hans

Dato : 17-06-03 23:23

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@kontorbutikken.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg ligger inde med en ZyWall 1 og jeg er lidt i tvivl om hvorvidt den
ville
> kunne fungere som router på min tele2-ADSL...?

Den burde kunne bruges uden problemer. Et lige kabel mellem modem og Zw1, og
sætter du den op til at køre dhcp på wan-siden er du på.

/ Hans

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 18-06-03 07:26

Hans wrote:

> Den burde kunne bruges uden problemer. Et lige kabel mellem modem og
> Zw1, og sætter du den op til at køre dhcp på wan-siden er du på.

Nu har jeg ikke fået modem'et endnu, men er det ikke til USB?

Fra : Hans

Dato : 18-06-03 09:10

> Nu har jeg ikke fået modem'et endnu, men er det ikke til USB?

Jeg mener at tele2 bruger samme løsning som TDC og det er ethernet.

/ Hans