Simpel operations overload
Fra : Jimmi W.

Dato : 17-06-03 13:41

Hej

Jeg vil gerne overloade + til at kunne lægge to char samen og retuner en
char*.
dvs. at hvis jeg skrev "cout << 'a' + 'd' << endl;" skulle der gerne komme
ad ud.

Jeg havde forstillet mig noget i stil med dette her, men det fungere ikke:

char* operations_overload:erator+ (char a1, char a2) {
char* temp = new char[2];
temp[0] = a1;
temp[1] = a2;
return (temp);
}

gode råd modtages gerne.

MVH.

--
Jimmi Wolff
Stud ing.

Fra : Igor V. Rafienko

Dato : 17-06-03 14:16

[ Jimmi W. ]

[ ... ]

> Jeg vil gerne overloade + til at kunne lægge to char samen og
> retuner en char*.

I og med at op+(char,char) er allerede definert i språket, blir dette
ikke mulig.

> dvs. at hvis jeg skrev "cout << 'a' + 'd' << endl;" skulle der gerne
> komme ad ud.

Hvordan skal kompilatoren vite at man skal bruke din versjon av op+
heller enn den som allerede eksisterer?

> [...]
> ikke:
>
> char* operations_overload:erator+ (char a1, char a2) {

Eksempelet ditt illustrerer et annet problem -- denne operatoren
kombinert med

std::cout << 'a' + 'b';

.... vil lekke minne.

ivr