Hjælp til online-chatroom
Fra : Frederik Plum

Dato : 17-06-03 13:18

jeg vil gerne have et chatroom på min side, men hvordan klares
det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 17-06-03 18:15

Frederik Plum wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> jeg vil gerne have et chatroom på min side, men hvordan klares
> det?

Det kan ikke klares i CLIENTSIDE (<- som denne nyhedsgruppe
omhandler!!), men du skal over i noget serversideteknik, fx ASP
eller PHP...

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-06-03 15:20

Jonas Schmeltz Aaberg wrote:
> Det kan ikke klares i CLIENTSIDE

Er du nu helt sikker?
http://shor.ter.dk/169537887

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-06-03 16:18

Mikael Nørrelund Andersen <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev :

>Er du nu helt sikker?

Ja, javascript eller andet clientside kan ikke skrive til
serveren.

>http://shor.ter.dk/169537887

Det er jo enten services som kører på en tjeneste eller chats om
javascript.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-06-03 17:02

Knud Gert Ellentoft wrote:
> javascript eller andet clientside kan ikke skrive til
> serveren.

Det er jeg klar over, men det skal vel heller ikke
bruges for at køre en chat. En chat bliver jo ikke
gemt.

> Det er jo enten services som kører på en tjeneste
> eller chats om javascript.

Chat som JavaScript er vel fint?

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-06-03 17:27

Mikael Nørrelund Andersen <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev :

>Det er jeg klar over, men det skal vel heller ikke
>bruges for at køre en chat. En chat bliver jo ikke
>gemt.

Næh, men det skal da uploades til serveren for at andre kan læse
det, hvordan skulle de ellers kunne læse det?

>Chat som JavaScript er vel fint?

Kan stadig ikke lade sig gøre, på de sider bliver der brugt noget
script til kodning af siden, men selve chatten er lavet i
serverside.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-06-03 08:54

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Kan stadig ikke lade sig gøre, på de sider bliver der
> brugt noget script til kodning af siden, men selve
> chatten er lavet i serverside.

Du har naturligvis ret.

--
Mvh.