WOL program søges
Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-06-03 12:30

Hej!

Jeg søger et lille Wake On Lan program til DOS, som kan kaldes fra en
batchfil med mac-adressen som et parametre.

Er der nogen der kender sådan et program og kan give mig et link?

På forhånd tak.

Morten Brynjolf

Fra : Calle.

Dato : 17-06-03 12:55

Morten Brynjolf wrote:
> Hej!
>
> Jeg søger et lille Wake On Lan program til DOS, som kan kaldes fra en
> batchfil med mac-adressen som et parametre.
>
> Er der nogen der kender sådan et program og kan give mig et link?

søg efter mc-wol.exe. det er lille og simpelt
--
Calle

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 17-06-03 17:40

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote in news:3eef01c5$0$48915
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> søg efter mc-wol.exe. det er lille og simpelt

Tak, det var lige hvad jeg skulle bruge.

Med venlig hilsen
Morten

Fra : WE

Dato : 17-06-03 13:12

Dette svar er sikkert ikke godt nok, men jeg kan "fjernstarte/WOL" en pc med
en ping til computeren.

Fra : Calle.

Dato : 17-06-03 17:21

WE wrote:
> Dette svar er sikkert ikke godt nok, men jeg kan "fjernstarte/WOL" en
> pc med en ping til computeren.

Hvordan vil du pinge en totalt slukket PC, den har jo ingen IP
--
Calle

Fra : WE

Dato : 17-06-03 17:26

I mit tilfælde er den ikke totalt slukket. Hvis den er det, er der vist
intet, der hjælper.

Jeg lader en startet XP-maskine gå i dvale.

Fra : Calle.

Dato : 17-06-03 20:58

WE wrote:
> I mit tilfælde er den ikke totalt slukket. Hvis den er det, er der
> vist intet, der hjælper.

Jo det er jo lige netop det et "wake on lan" netkort kan, da det bruger
mac adressen, men det kræver at bundkortet understøtter det
--
Calle