Oslotur med børn
Fra : Linda

Dato : 17-06-03 10:07

Hej

Vi har snakket lidt om at tage en tur med Oslobåden, med vores 11 mdr gammel
datter.

Jeg vil hører, om der er nogle,
der har været på en Oslo tur med båden fra København med børn under et år?

Vil meget gerne have nogle gode råd!:)

På forhånd tak
Linda

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 17-06-03 16:54

"Linda" <linda@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil hører, om der er nogle,
> der har været på en Oslo tur med båden fra København med børn under et
år?

Så små børn er hamrende ligeglade med, HVOR de er, når bare de har det godt.
Om de er på en båd, i en bil, i et tog eller andet er ligegyldigt.

Det er mere afgørende - for dig! - om det praktisk set er til at have med at
gøre. Og det er det, når man er på en stor båd.

Hyg jer på turen *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Vibeke J

Dato : 17-06-03 20:51

> Jeg vil hører, om der er nogle,
> der har været på en Oslo tur med båden fra København med børn under et
år?

Nu er det ikke egen erfaring, og dog. Men jeg har fået fortalt at da jeg var
ca. samme alder som dit barn havde mine forældre mig med på bornholmerfærgen
(7 timers sejltur) og jeg var MEGET utilfreds. Det gyngede også temmelig
meget, men jeg skulle have skreget det meste af turen. (Det hjalp så ikke at
det var om natten og til gene for andre passagerer som forsøgte at sove).
Men altså var jeg ret utilfreds med den gyngende fornemmelse, så det kan vel
også ske for andre.
Det skal så lige siges at jeg i dag har det på samme måde, hvis det gynger
meget kan jeg ikke sove på en båd og får det skidt.
Men det kan jo ske at det er godt vejr, eller at jeres barn slet ikke har
samme problem.

/Vibeke

Fra : Ghita

Dato : 18-06-03 07:57

I news:3eeeda40$0$12993$ba624c82@nntp02.dk.telia.net griflede Linda:
> [...]
> gammel datter.
>
> Jeg vil hører, om der er nogle,
> der har været på en Oslo tur med båden fra København med børn under

Jeg havde min datter med da hun var 5 måneder og det var ganske
problemfrit selvom båden gyngede en del og der var mange søsyge.

--
God bagjul...
Ghita

Fra : _michael_

Dato : 18-06-03 19:18

den Tue, 17 Jun 2003 11:07:25 +0200, "Linda" <linda@mpetersen.dk>
skrev:

> [...]
>
>Jeg vil hører, om der er nogle,
> der har været på en Oslo tur med båden fra København med børn under et år?

Min søn var 4-5 måneder første gang, han var med Oslobåden. Og det gik
fuldstændig problemfrit. Det største problem var egentlig at der ikke
er en elevator i København op til indgangen på båden, så der skal man
op af en rulletrappe eller almindelig trappe med barnevogn, oppakning,
barn og hele molevitten. Det er dårlig service.

Udover dette kritikpunkt kan jeg kun anbefale turen sammen med
småbørn. Det er nemt at komme frem og tilbage på båden - og i
cafeteriet og restauranterne er der flere trip-trapstole.

Første gang, da min søn var 4-5 måneder tog jeg alene afsted med ham.
Det er lidt sjovt, når jeg tænker tilbage på det. Jeg er mand - og
billetdamen kunne simpelthen ikke forstå, at det var mig, der skulle
rejse alene med min barn. Hun blev ved med at spørge: Og hvad er
moderens navn, hvortil jeg troligt skulle svare: - Jamen, hun skal
ikke med. Det havde de meget svært ved at forstå.

Min søn er med Oslobåden 3-4 gange om året. Og der har aldrig været
problemer. Tjah. Det skulle vel lige være, at nu er det svært at følge
med ham, for han render rundt på hele skibet og synes, det er en
skidegod legeplads.

Men det korte af det lange. Jeg kan kun anbefale turen med båden. Og
der er altid mange småbørn med. Det er så absolut en god tur.

Jeg kan også lige fortælle på falderebet, at vores søn var 9 måneder
første gang han var ude at flyve. Det var heller intet problem.

Ha' en god tur.
Michael

Fra : Henrik Høgh

Dato : 19-06-03 06:21

> Vil meget gerne have nogle gode råd!:)
>
> På forhånd tak
> Linda

Sammen med alle de andre kan jeg ku anbefale turen. Vi var afsted for et par
år siden, 2 voksne og 3 børn. i en invendig kahyt.
Det eneste du skal være opmærksom på er der er utroligt lidt plads til
bernevogn i sove afsnittet i almindelighed, og i kahytten i serdeleshed.
Vi havde stellet slået sammen og anbragt på højkant i brusenichen, og selve
kassen ovenpå. Liften kunne så lige stå mellem de nederste sengepladser.

God rejse.
Henrik Værum Høgh