Form validering del II
Fra : Steven Pedersen

Dato : 17-06-03 08:49

Ok...sorry for at poste en gang til men jeg har fået problemet
hakket lidt ned til noget simpelt.

Det her er hvad jeg har fået lavet (og det funker minus fordi jeg
ikke fatter javascript)

<script language="text/javascript">

function DynSubmit(input_action) {
   var error = "";
   if (document.form.message.value.length < 1) {
   error += "You must enter a message.\n";
   }
   if (error.length > 0) {
   alert(error);
   return false;
   } else {
   document.form.submit();
   }
   return true;
}

</script>

Det jeg vil ha den til er at komme med en alert hvis jeg ikke har
skrevet en message, og så når man trykker ok i den alert skal der
ikke ske noget. Den skal ikke poste.

Og hvis i vil fortælle mig hvordan jeg gør så jeg kan begynde at
lære det her sprog (hvilket virkelig har givet mig grå hår
igennem tiden), så ville det være great :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Steven Pedersen

Dato : 17-06-03 08:58

Jeg fandt endelig ud af det! :D

<script language="javascript">

function DynSubmit(input_action) {
   var error = "";
if (document.form.custprob.value.length < 1) {
[...]

Tak for hjælpen til alle der er kommet med indlæg

PS: at ændrer submit til "button" hjalp ;)