HJÆLP Hvilket bundkort?
Fra : Peter Sørensen

Dato : 17-06-03 07:32

Jeg er ved at samel en computer selv... men jeg er ikke så god til bundkort
osv. men der er sikker nogle eksperter her som kan fortælle hvilket bundkort
der passer til disse dele:
det kunne være godt hvis i kunne kontakte mig pr. min mail som er:
mts@agurk.dk . kunne også godt tænke mig at hvide hvor mange W der skal være
i mit kabinet :) og evt. også hvis i kunne finde et total fedt kabinet :)

CD-Brænder:

LG Electronics GCE-8520B Internal Retail
Spin: 52X Read / 52X Write / 24X ReWrite
Access Time: 100ms
Cache: 2MB
Interface: IDE
Warranty: 2 Years
Producent varekode: GCE-8520B

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1274617909

Grafikkort:

MSI G4Ti4200-TD8X (MS-8894) TV-Out / DVI
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels
Memory: 128MB RAM
Chip: nVidia GeForce4 Ti 4200/8X
RAMDAC: 2 x 350MHz
Type: AGP x2 / x4 / x8
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / DVI
Warranty: 2 Years
Producent varekode: MS-8894 G4Ti4200-TD8X

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364647928

Harddisk:

Seagate Barracuda 7200.7 80GB
Cache: 2048KB
Seek: 8,5ms
Spin: 7200RPM
Interface: Ultra DMA / 100 (IDE)
Disk drive size: 3½" x 1"
Warranty: 1 Year
Producent varekode: ST380011A

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374628072

Processor:

AMD Athlon Thoroughbred XP 2400+ (2000MHz)
128KB L1 cache 2000MHz
256KB L2 cache 2000MHz
37,5 million transistors
0.13 micron processor
Socket: Socket A
FSB: 266MHz
Requires PSU: 300W
Warranty: 2 Years
Producent varekode: AXDA2400DKV3C

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244577992

RAM:

DDR-SDRAM PC2700 Samsung 512MB
Type: DDR-SDRAM PC2700 184-pins
Bit: 64bit(72bit)
Latency: 7,5ns
Speed: 333MHz
Standard: 1. Parts
Warranty: 10 Years

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494827934

Mvh.
Martin Sørensen

Fra : Claus Larsen

Dato : 17-06-03 10:31

Hil...

Jeg sværger selv til Soltek, så det vil naturligvis være mit bud
Jeg har efterhånden prøvet mange forskellige bundkort (PC-Chips, Abit, Asus,
DFI, Soltek og sikkert mange flere jeg ikke kan huske) og jeg må sige at til
dato er Soltek det mest stabile jeg har prøvet.

Jeg vil nok vælge et Soltek SL-75FRN2-L ATX til 669 kr.
- CPU: AMD Athlon / Athlon XP / Duron / Barton 1200-2800MHz
- CPU: Socket A
- Chip: nForce2
- FSB: 200/266/333/400MHz
- Slots: 5PCI / 1AGP x8/x4 / LAN / 2 x USB2.0
- IDE: 4-Ultra DMA/133
- Ram: 3 x 184-pins Dual Channel DDR3200 RAM

Med hensyn til kabinet så er der jo mange rigtigt fede på markedet.
Jeg har selv et ThermalTake Xaser II Black A5000A (plexi) til 1095 kr.- et
fedt kabinet, uden at være for gejlet
- Ext/Int: 2 x 3½" + 4x 5¼" / 6 x 3½"
- Size H/W/D: 522x205x473mm
- Plexiglas in the side
- Cooling: 5 x 80mm Fans
- Expansion Slots: 7
- Power Supply: None
- Multimedia Front
- Motherboard: ATX / microATX

Vær opmærksom på at du skal købe seperat strømforsyning...

Håber du kan bruge oplysningerne

Med venlig hilsen

Claus Larsen, Hvidovre
c.l@cool.dk

Fra : Claus Larsen

Dato : 17-06-03 10:36

Du får lige links'ene her:
Bundkort:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837970

Kabinet:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404667900

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-06-03 11:21

On Tue, 17 Jun 2003 08:32:21 +0200, Peter Sørensen wrote:

> Jeg er ved at samel en computer selv... men jeg er ikke så god til bundkort

Du er heller ikke så kendt med nyhedsgrupper vel?

Smut forbi http://usenet.dk/grupper.pl?list=dk.edb.hardware Der kan du se
undergrupperne til dk.edb.hardware Specielt bundkort-gruppen er nok
interessant for dig.

> det kunne være godt hvis i kunne kontakte mig pr. min mail

Nej, hov. Det er ikke sådan nyhedsgrupper fungerer. Lad spørgsmål og svar
blive i de dertil indrettede grupper. Det kunne jo let være at nogen sad i
samme situation og gerne ville se svaret.

>kunne også godt tænke mig at hvide hvor mange W der skal være
> i mit kabinet :)

Watt? 300W eller derover.

Kik evt på Chieftec. De har udemærkede PSU'er og er ganske flot lavet.

....og så lidt, er nok for forståelsen

--
Lars