Problemer med CF-kort i win2000
Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 17-06-03 03:27

Hej Gruppe.

Jeg har lige installeret Win2000 Pro på min bærbar og er i den forbindelse
stødt på nogle problemer.
Jeg har en CF-kortlæser/skriver til PCMCIA-porten som jeg vil bruge til at
få kontakt med mine compactflash kort via
PCMCIA-porten. Først havde jeg nogle problemer med at uanset hvilket kort
jeg isatte (det være sig CF-kortlæser eller
WLAN-kort) fandt computeren bare en PCMCIA-enhed som den så ikke kunne
installere drivere til.

En biosopdatering løste dette problem og computeren finder sådan set kortet
og installere drivere til det men
kun hvis det har siddet i under hele opstarten af maskinen optræder det som
en flytbar harddisk som jeg så fint kan bruge.

Derimod hvis jeg indsætter kortet mens Windows kører så finder den også
kortet men så kommer der ingen flytbar
harddisk i Denne Computer og jeg kan ikke tilgå kortet med mindre jeg lader
det sidde og genstarter maskinen hvorefter det
så fungerer fint.

Under vinduet for udtagelse af hardware (stoppe hardwaren) har jeg bemærket
at når kortet fungerer (det har siddet i under opstart) så optræder mit
CF-kort som en dobbelt enhed bestående af en PCMCIA / ATAPI enhed og en
generic Volume enhed. Når kortet isættes mens maskinen kører er det kun
PCMCIA / ATAPI enheden der dukker op og altså ingen generic volume enhed
(hvilket svarer overens med at der ingen flytbar harddisk optræder i Denne
Computer). Men hvorfor kan jeg ikke få generic volume-enheden frem når jeg
isætter kortet mens computeren kører (det kan man normalt på alle computere
jeg har prøvet kortet på og vist også en anden win2000).

Min maskine er en Compaq Presario 12XL406A bærbar med Intel Pentium Celeron
på 700 Mhz og
mindst 300 mb RAM.

Alt andet fungerer fint men jeg vil helst bruge PCMCIA-porten til mine
CF-kort da jeg nu engang har brugt penge på en sådan hardwareenhed og også
mener at det burde fungere. Jeg ved godt at jeg kan bruge USB-porten men jeg
vil gerne have det til at fungere ordentligt med PCMCIA-porten også.

Nogle gode forslag?

Steven

--
Motorola Flare, Nokia 2110i, Alcatel One Touch Easy HF, Alcatel One Touch
Com, Nokia 9000, Nokia 9110 og nu Nokia 7650.