Misser i løbetid... ?!?
Fra : Jennifer

Dato : 16-06-03 22:16

Hejsa...

Jeg er nok en anelse bekrymret må jeg tilstå, men denne her gang har
min misser virkelig forstået at gøre mig nervøs..

Hun er 4 år og har lige siden hun var lille og begyndte at komme
løbetid har der været ca et ½ år imellem perioderne.. (lækkert)
Så mødte jeg min mand og hun begyndte at komme i løbetid sort set med
det samme.. Og derefter kom hun i løbetid oftere og oftere til sidst med
en måneds mellemrum ( i alt ca 9 mdr) .. Men så sidste gang, hvor hun
var ved at komme i løbetid, fik jeg åbenbart og ubevidst afbrudt hendes
løbetid ved at komme hende i bad.. ( stygge mor), og efter følgene skete
der ikke noget.. Hm...der gik næsten 3 uger så begyndte hun at snakke
lidt igen og der var tegn på at hun ville komme i løbetid igen.. Men
imellem tiden havde jeg ringet efter dyrelægen, fordi hendes mave
voksede.. Men iflg dyrenlægen var det fedtflommer og mælkekirtler der
var i maven.. og samtidig fik dyrelæge besøget så også afbrydt den
muligvis begyndende løbetid.. Nå okay vi giver hende lidt tid.. Hm.. nu
er det gået 4 måndener uden tegn på løbetid..

Så nu er mit spørgsmål, hvad gør jeg? Venter jeg med tålmodighed selvom
det er svært? Eller noget helt andet eller noget 3.??

Med venlig hilsen
Jennifer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-06-03 22:27

On 16/06/2003 23:15, in article 3eee337e63b72@dk-fritid-dyr-kat.dk,
"Jennifer" <skjoldbroKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Så nu er mit spørgsmål, hvad gør jeg? Venter jeg med tålmodighed selvom
> det er svært? Eller noget helt andet eller noget 3.??

Hvorfor får du hende ikke neutraliseret? Det er bestemt ikke sundt for hende
at gå i løbetid på den måde uden at blive parret... (historien fortæller
ikke noget om parringer, drægtigheder eller killinger).
Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Lone Gram Jensen

Dato : 17-06-03 11:10

Hej.

Måske var det en god ide, at neutralisere hende. Det er ikke sundt,
hverken psykisk eller fysisk for hende, at gå i løbetid, den ene gang
efter den anden, uden at blive parret.

MVH
Lone

Med venlig hilsen
Lone Gram Jensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jennifer

Dato : 17-06-03 21:49

Jamen det er jo lige det, jeg vil jo gerne have at hun skal have
killinger og så bliver hun neutraliseret. Ved godt at hun ikke har godt
af at gå så længe, men nu er det sket..

Så tilbage til mit spørgsmål!!! Hvordan får jeg hende i løbetid igen??

Fra : Camilla Scharff

Dato : 17-06-03 23:04

"Jennifer" <skjoldbroKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev...
> Jamen det er jo lige det, jeg vil jo gerne have at hun skal have
> killinger og så bliver hun neutraliseret. Ved godt at hun ikke har godt
> af at gå så længe, men nu er det sket..

Hej Jennifer

Når katten er 4 år gammel, så er det altså ret så sent at blive mor første
gang!
Kattes bækkener bliver stive med årene hvis de ikke har fået killinger - og
de er trods alt skabt til at blive mødre tidligt i livet (det anbefales dog
at man venter til katten er ca. 12 måneder gl., selvom nogle katte kommer i
løbetid allerede 6-7 måneder gamle) og derefter med jævne mellemrum.
Jeg ville personligt *aldrig* parre en hunkat første gang, hvis hun var
ældre end 3 år.

> Så tilbage til mit spørgsmål!!! Hvordan får jeg hende i løbetid igen??

Tålmodighed - hvis du absolut vil have de killinger... man kan ikke
fremtvinge løbetider, blot vente.

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-06-03 23:48

On 17/06/2003 22:48, in article 3eef7ea921e9e@dk-fritid-dyr-kat.dk,
> [...]

> af at gå så længe, men nu er det sket..
>
> Så tilbage til mit spørgsmål!!! Hvordan får jeg hende i løbetid igen??

Jeg tror ikke, der er andet at gøre end at vente tiden ud...
Mvh Camilla

Fra : Jennifer

Dato : 18-06-03 15:30

Jeg ved godt at hun er lidt gammel, men har desværre boet et sted hvor
jeg ikke havde mulighed for at parre hende..

Men tak for svarene.. :)