Max antal tegn i et felt 8000 (Oracle)
Fra : Linddahl

Dato : 16-06-03 21:11

Hej

Min leverandør fortæller at vores Oracle server 8.1.7 max kan have 8000 tegn
i et felt.
Feltet bruges til at gemme word dokumenter.
Det forkommer mig mærkeligt, har Oracle ikke nogle datatyper der kan
indeholde mere end 8000 tegn.
Kan det være rigtigt? Eller er der andre aspekter jeg ikke tænker på.
Index - Søgning - Intermedia søgning ???

/Johnny

Fra : Michael Hjorth

Dato : 16-06-03 21:43

On Mon, 16 Jun 2003 22:11:01 +0200, Linddahl wrote:

> [...]
> Feltet bruges til at gemme word dokumenter. Det forkommer mig mærkeligt,
> har Oracle ikke nogle datatyper der kan indeholde mere end 8000 tegn.

Nej, det er ikke rigtigt.

Oracle datatypen VARCHAR2 kan have op til 4000 tegn, men der findes også
typerne CLOB (Character long object) og BLOB (Binary long object), som kan
rumme særdeles meget mere. Dvs. et word dokument kan gemmes i et felt med
BLOB datatype.

Michael.

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 16-06-03 23:10

Michael Hjorth skrev:

> [...]
> rumme særdeles meget mere. Dvs. et word dokument kan gemmes i et felt med

Ja, BLOB og CLOB kan indeholde 4Gbyte, men hvis man bruger ADO/Windows,
bliver man _noget_ begrænset, idet man "kun" kan gemme 2Gbyte i ét og samme
felt

Man skal dog være opmærksom på at man, hvis man vil bruge CLOB/BLOB, løber
ind i visse begrænsninger visse steder (både internt i Oracle og f.eks. i
forbindelse med ADO). Der er ikke andet for end at prøve det af i dit eget
miljø.

Du bør iøvrigt bemærke, at der er mulighed for at lægge filer _udenfor_
databasen, som tilgribes gennem felter i databasen, men så mister du
naturligvis muligheden for rollback på disse felter.

-------
Tomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-06-03 22:04

"Linddahl" <linddahl@nospamintralite.dk> wrote in

> Det forkommer mig mærkeligt, har Oracle ikke nogle datatyper der
> kan indeholde mere end 8000 tegn.

Det har den også, svjh kan typen "raw" have op til 2GB. (er ikke
sikker på typenavnet dog)

"Is everyone else in the world a moron, or is it just me?"
(Dilbert Newsletter)