phpmyadmin
Fra : Michael Korsgaard

Dato : 16-06-03 21:00

Hej Gruppe

Jeg har lige lagt phpmyadmin på min hjemmeside!
Det virker super, men hvordan kan jeg få password beskyttelse på? Det vil
jeg meget gerne da det er lidt surt at andre kan gå ind og ændre!

MVH
Michael

Fra : Kasper Birch Olsen

Dato : 16-06-03 21:27

Michael Korsgaard wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg har lige lagt phpmyadmin på min hjemmeside!
> Det virker super, men hvordan kan jeg få password beskyttelse på?
Åben "config.inc.php" med din ynglings editor (VI eller EMACS), find linien:
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config' (tror jeg) og ret den til:
$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'http'

Hvis du hellere vil bruge en hardcoded metode, skal du beholde config,
og ændre linierne nedenfor så de indeholder login og pass, men så står
de jo der, og det er ikke smart. Du kan også bruge cookies hvis du af en
eller anden grund ikke har lyst til at bruge http-auth. med cookies og
http bruger du sql databasens login, hvilket du skal sætte når du er
inde i phpmyadmin.

> Det vil
> jeg meget gerne da det er lidt surt at andre kan gå ind og ændre!

det kan der være noget om

> MVH
> Michael

dinHost/phpmyadmin/Documentation.html er et godt sted at henvende sig
for yderligere info.

- Kasper

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 16-06-03 22:51

On Mon, 16 Jun 2003 22:26:31 +0200, Kasper Birch Olsen
<kasperbirch@hotmail.com> wrote:

>Åben "config.inc.php" med din ynglings editor (VI eller EMACS), find linien:
>$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'config' (tror jeg) og ret den til:
>$cfg['Servers'][$i]['auth_type'] = 'http'

Hvis du vælger ovenstående metode, anbefaler jeg at du kigger i
manualen. Det kræver nemlig at du laver en ekstra tabel og en speciel
bruger med begrænsede rettigheder. En såkaldt controluser, som du osse
skal indføje i config.inc.php i ($cfg['Servers'][$i]['controluser']).
MVH Martin S

Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-06-03 22:23

On Mon, 16 Jun 2003 21:59:37 +0200, "Michael Korsgaard"
<miv_k@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Det virker super, men hvordan kan jeg få password beskyttelse på? Det vil
>jeg meget gerne da det er lidt surt at andre kan gå ind og ændre!

Du kan også hvis din hjemmeside ligger på en Apache server bruge
..htaccess, ved at ligge din phpmyadmin ned i en beskyttet mappe.

Se evt. her: http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccessintro/

Med venlig hilsen
Jesper Hansen