Tekst på Submit
Fra : Is

Dato : 16-06-03 20:59

Hej

Jeg er ved at forsøge mig lidt med at indsætte nogle knapper, bla til at
klikke mig videre til en bestemt side.

men,
<input type="submit" name="Submit" value="opret" >

indsætter "opret" både som tekst på knap og som indsat i adresselinjen

....ny001.asp?Submit=opret

kan man lave det så der står et på knappen og noget andet i adresselinjen
???

eller skrives der den ønskede tekst som så gemmes som en gif, og så benytter
knappen med indsat billed ???

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 17-06-03 08:49

Is <detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> skrev:
>Jeg er ved at forsøge mig lidt med at
>indsætte nogle knapper, bla til at
>klikke mig videre til en bestemt side.
>
>men,<input type="submit" name="Submit" value="opret" >

I princippet behøver du ikke name-attributten i dit input-element,
hvis du ikke bruger det til noget.

<input type="submit" value="Opret"/>

--
* Jesper Stocholm *
* *

Fra : Jacob V. Pedersen

Dato : 19-06-03 18:59

Hej!

Du skal bruge onClick til at sende brugeren videre, når der trykkes på
submit-knappen.

Grunden til at adresselinien modtager value-indholdet, skyldes garanteret at
du i din <form> har sat method til GET istedet for POST.

Venligst;
Jacob

Fra : Is

Dato : 19-06-03 19:44

"Jacob V. Pedersen" <crew_jp@jdsmobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> du i din <form> har sat method til GET istedet for POST.
---

Jeg er vel nød til at bruge GET, jeg har lagt en masse informationer i
"<input type="text" ... og når jeg trykker på Submit genindlæses samme side
men en kommando der "læser" teksten fra submit og sender info til en
database.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : Sune Uldall

Dato : 28-08-03 19:19

Is wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> ???
>
> eller skrives der den ønskede tekst som så gemmes som en gif, og så benytter

hvis du bruger et skjult felt til din "value", kan du skrive hvad du lyster i
din knap, og det vil ikke blive at se på adresselinien !

<form method=post action="target.asp">
<input type="hidden" name="value" value="Value" >
<input type=submit name="ok" value="ok" >
---------
target.asp
value = request.form("value")

Sune