Død PC, hjælp søges..... :-(
Fra : Thomas Antonsen

Dato : 16-06-03 19:25

Har været ved at skifte bundkort, CPU, og RAM.
I PC'en er kun bundkort, RAM, CPU, grafikkort. Når jeg sætter strøm til
starter PSU, blæser i kabinet og hvis jeg sætter en HD til, starter den også
op. På bundkort er der en rød diode, der lyser, men der kommer ikke signal
til skærm. Jeg har prøvet at pille AGP kort ud, og sætte PCI grafikkort i i
stedet, mne havde ingen effekt.
Min egen fornemmelse er at det måske skyldes manglende kompabilitet mellem
PSU og MB. Der er et stik i PSU som ikke passer med stikk på MB, et hvidt
fladt stik med 6 aflange huller i, og det der ligner mest på Mb har 8 ledere
?!

PSU er 350W modellen fra Chieftech,
MB er Fujitsu Siemens D1332-D, men ikke i standard udgaven, for eksempel
mangler floppystik på MB...!
CPU er Intel P4 1,6 Ghz
RAM noname 512 MB

Jeg har desværre ikke CPU eller RAM at bytte ud med...

VH Thomas

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 16-06-03 19:29

Skal lige understreges, i samme øjeblik jeg sætter strøm til PSU går den i
gang, dvs. tænd/sluk knappen virker ikke, giver det nogle hint?

VH Thomas

Fra : arc@na

Dato : 16-06-03 20:03

"Thomas Antonsen" <thomcat@tiscali.dk> wrote in

> Skal lige understreges, i samme øjeblik jeg sætter strøm til PSU går
> den i gang, dvs. tænd/sluk knappen virker ikke, giver det nogle hint?

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit problem, men da jeg selv har været
ude for nøjagtig det samme, ser jeg frem til nogle svar fra eksperterne.

arc@na

Fra : Kyllerylle

Dato : 16-06-03 20:17

Hej

Jeg mener at det er dit bundkort der er noget i vejen med.
Måske er din Bios strøget ?
Hvis det var din processor ville maskinen slet ikke starte op da der er en
eller anden form for sikkerhedsmekanisme med P4.
Det kunne muligvis være fordi din processor bliver for varm med det samme
(pga. forkert monteret køler) og derfor lukker ned ?
Hvis det havde været rammen burde din maskine poste eller komme med
fejlkodebip.
Jeg tvivler på at det er inkompatibilitet med din strømfors. men man skal jo
aldrig sige aldrig., slet ikke når vi snakker om bundkort der er fra
mærkevarepcer, (køb det aldrig ;0) .

Men glæder mig da til at høre hvad andre mener.

mvh.
--
/Peter

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 16-06-03 21:45

bib koder er

bib - pause bib, bib, bib, pause bib, bib, bib, bib - kortere pause end
før - bib

any clues?

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 17-06-03 06:20

> bib koder er
>
> bib - pause bib, bib, bib, pause bib, bib, bib, bib - kortere pause end
> før - bib
>
> any clues?

Den kan du slå op i MB manualen.

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 17-06-03 08:04

Desværre nej, de er ikke opført i manualerne...

/thomas

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 17-06-03 17:49

Operationen lykkedes, og patienten overlevede, det viste sig miseren skyldes
en bøjet kontakt i en ram sokkel, der så kortsluttede soklen. Derfor ville
PC ikke starte op, og via BIOS bips meldte den den RAM fejl.