2x256 eller 1x512?
Fra : Bach|DK|

Dato : 16-06-03 18:31

Hvad er egentlig bedst? 2x256 DDR 400MHZ eller 1x512 DDR 400MHz? Vil der
være en teoretisk/praktisk forskel i ydelsen?

--
Michael Bach

OE Quotefix: http://flash.to/oe-quotefix/

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 16-06-03 21:35

1x512 512Mb er ubrugelig alle på en gang, hvis modulet bliver defekt.

Fra : Bach|DK|

Dato : 16-06-03 23:27

Kurt Pedersen wrote:
> 1x512 512Mb er ubrugelig alle på en gang, hvis modulet bliver defekt.
>

> "Bach|DK|" <m_bach_fFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

God pointe dér, men jeg tænkte mere på ydelsen om der er nogen forskel
der.

Fra : Esben

Dato : 17-06-03 08:24

"Kurt Pedersen" <kurt_birgit@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> 1x512 512Mb er ubrugelig alle på en gang, hvis modulet bliver defekt.

Er det til gengæld ikke ret sjældent at ram-moduler fejler, når først de
virker?

--
Esben

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 17-06-03 09:01

Esben wrote:

> Er det til gengæld ikke ret sjældent at ram-moduler fejler, når først de
> virker?

Når først de sidder i bundkortet og man ikke piller ved dem - jo.

Fra : Henrik Petersen

Dato : 17-06-03 09:47

hej

En anden ting du skal være opmærksom på er af på fx Asus A7V8X kan man kun
komme en stang af 400 DDR i eller 2 skal 333 DDR eller 3 stk 266 DDR.....så
hvis skal lige læse din manual om hvor mange og hvor hurtige ram du kan
sætte i...

henrik

Fra : Bach|DK|

Dato : 17-06-03 17:33

Henrik Petersen wrote:

> [...]
> man kun komme en stang af 400 DDR i eller 2 skal 333 DDR eller 3 stk
> 266 DDR.....så hvis skal lige læse din manual om hvor mange og hvor

Ja, det fandt jeg også ligepludselig ud af. Hvorfor skriver man så ikke
sådan noget på fx. edbpriser.dk eller midtdata.dk? Det er sq da rart at
vide.

Fra : Bach|DK|

Dato : 17-06-03 17:40

Forresten, det der afgør hvor meget ram man kan putte i, er da ikke
antallet af "stænger", men hvor mange banks (sider) der sidder på dem!
Det asus du snakkede om kan kun klare 2 banks så vidt jeg ved, om man så
putter 1 stang dobbeltsidet eller 2 stænger enkeltsidet må man selv om.
Har jeg ret?

Fra : Leony

Dato : 17-06-03 13:16

"Bach|DK|" <m_bach_fFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er egentlig bedst? 2x256 DDR 400MHZ eller 1x512 DDR 400MHz? Vil
> der være en teoretisk/praktisk forskel i ydelsen?

Ydelsen på 1 stang vil teoretisk være minimalt hurtigere (så lille at
det ikke mærkes og knap måles) end 2 stænger.

Mit chipset understøtter kun 4 rækker RAM. Hvis man har sådanne
"problemer" og bundkortet har 3 slots til RAM, så kan det betale sig at
købe 1 stang enkeltsidet RAM på 512 MB fremfor 2x256 MB dobbeltsidet
RAM - på den måde er der plads til yderligere opgraderinger.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Bach|DK|

Dato : 17-06-03 17:34

Leony wrote:

> [...]
> at købe 1 stang enkeltsidet RAM på 512 MB fremfor 2x256 MB
> dobbeltsidet RAM - på den måde er der plads til yderligere

Man kan da ikke få 512MB P3200 som er enkeltsidet eller kan man?

Fra : Leony

Dato : 18-06-03 13:17

> Man kan da ikke få 512MB P3200 som er enkeltsidet eller kan man?

Det ved jeg ikke.
Jeg skrev bare eksemplet fordi der ikke er mange der tænker over disse
detaljer.

Fra : Bach|DK|

Dato : 18-06-03 16:13

Leony wrote:
> "Bach|DK|" <m_bach_fFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke.
> Jeg skrev bare eksemplet fordi der ikke er mange der tænker over disse
> detaljer.

OK. Det har du i hvert fald ret i :)

Fra : Flemming Løvenhardt

Dato : 22-06-03 09:26

Hej Bach

Iflg en artikel i en af de danske IT blade skrev de at teoretisk skulle det
være hurtigst med kun en stor ramblock
mvh
Flemming