Kan man dele en ADSL forbindelse fra Tele2~
Fra : D. Truberg \(4100\)

Dato : 16-06-03 17:28

Er der nogen der ved hvordan man kan dele en ADSL-forbindelse fra Tele2?
JEg har en switch, men det er ikke nok da Tele2 ikke kører med router, men
modem.

Råd og ideer modtages

Dannie

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 16-06-03 18:04

>Er der nogen der ved hvordan man kan dele en ADSL-forbindelse fra Tele2?
>JEg har en switch, men det er ikke nok da Tele2 ikke kører med router, men
>modem.
[..]

Du kan enten købe en router, eller køre Internet-deling gennem en
server, som du sætter op...

Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-06-03 19:30

"D. Truberg (4100)" <FJERN_DETTEdan9e@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen der ved hvordan man kan dele en ADSL-forbindelse fra Tele2?
> JEg har en switch, men det er ikke nok da Tele2 ikke kører med router, men
> modem.

Joee, det kan nu såmen ofte være nok... Da "modem´et" som jo er et underligt
udtryk for adsl.. Så er det en bridge mellem ADSL og alm. netværk... Du for
tildelt nogle IP adresser via DHCP. Som standart 2 IP adresser.. Derfor ved
bare at sætte computerne i en switch, for du tildelt ip adresserne.. Een ip
til hver.. hvis du derfor har mere end 2 computere, kan man købe flere ip
adresser for 3,- pr. styk/måned

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 16-06-03 20:49

>Du for tildelt nogle IP adresser via DHCP. Som standart 2 IP adresser..
>købe flere ip adresser for 3,- pr. styk/måned
[...]

Mmmkæy. Jeg troede kun man fik een adresse. Men du véd tilsyneladende.
Glem hellere mine forslag... :)

Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-06-03 20:54

"Henrik Koksby Hansen" <henrik@k0ksby.dk> wrote in message

> Mmmkæy. Jeg troede kun man fik een adresse. Men du véd tilsyneladende.
> Glem hellere mine forslag... :)

Tjaa, dine forslag kan da også bruges.... Det kan ofte godt betale sig at
sætte en router på, hvis man bare vil have lidt sikkerhed, og evt vil køre
delte ting på netværket.

Ulempen ved bare at sætte den i switchen og modtage Ip fra udbyderen, er jo
at det er usikkert.. Da alt hvad du deler uden password også er tilgenlig
fra nettet... og tro mig, der bliver portscannet en del på port 137.. det
kan jeg se i min router.. der er da nemt 20-30 forsøg om dagen.

Fra : Erikofan

Dato : 16-06-03 23:11

On Mon, 16 Jun 2003 18:27:55 +0200, "D. Truberg \(4100\)"
<FJERN_DETTEdan9e@hotmail.com> wrote:

>Er der nogen der ved hvordan man kan dele en ADSL-forbindelse fra Tele2?

Inden du deler med naboen, så se lige her:
http://www.tele2adsl.dk/upload/terms_pdf/T2P%20vilkaar.pdf

Specielt punkt 3.1. Formuleringen er dog ret utydelig i mine øjne...
Døm selv!

Hilsen
Morten
(Net-supporter, der i dette forum kun repræsenterer sig selv!)

Fra : Thomas Joergensen

Dato : 16-06-03 23:56

Kan ikke se hvad punkt 3.1 har med det her at gøre.
Måske er jeg bare træt.

/Thomas

Fra : Lars Christensen

Dato : 17-06-03 00:24

On Tue, 17 Jun 2003 00:55:33 +0200, "Thomas Joergensen"
<psxdemon2@hotmail.com> wrote:

>Kan ikke se hvad punkt 3.1 har med det her at gøre.
>Måske er jeg bare træt.

Du må ikke ske en videre distrubution af din IP adresse udenfor
husstanden. Med mindre Tele2 givet dig lov.
Så længe delingen foregår i husstanden er der ingen problemer men lige
så snart du vil dele den med naboen bliver det problematisk.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Thomas Joergensen

Dato : 17-06-03 00:31

Ok,så langt tænkte jeg ikke lige.Troede bare han skulle have de andre pc'er
i hustanden på nettet.Går ud fra at det var det han skulle.

/Thomas

Fra : D. Truberg \(4100\)

Dato : 17-06-03 05:23

"Thomas Joergensen" <psxdemon2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ok,så langt tænkte jeg ikke lige.Troede bare han skulle have de andre
pc'er
> i hustanden på nettet.Går ud fra at det var det han skulle.
>
> /Thomas

Det var bare for at dele med den anden pc i huset og ikke naboen.
Derudover har jeg fast ip-adresse (skulle være bedre når man havde meget
FTP), derfor kan switchen ikke finde ud af det.

Har hørt noget om man kan få et filter til at sætte til ADSL-forbindelsen så
der kommer 4 udgange mere?
/Dannie

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-06-03 06:06

> Det var bare for at dele med den anden pc i huset og ikke naboen.
> Derudover har jeg fast ip-adresse (skulle være bedre når man havde meget
> FTP), derfor kan switchen ikke finde ud af det.

Switchen har ikke noget med det at gøre... Du for stadig bare tildelt den
ene adresse fra DHCP serveren.. De andre computere der er tilsluttet
switchen, har også forbidnelse til dhcp serveren, men for bare ikke tilladt
nogen IP adresse.

> Har hørt noget om man kan få et filter til at sætte til ADSL-forbindelsen

> der kommer 4 udgange mere?

Filter? Det er nok en router du har hørt om. De fleste billige har indbygget
4-ports switch, så der dermed kan tilsluttets 4 andre netværksenheder
direkte til netværket.

Du kan fx bruge en sådan:

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1674757898

Hvis du fx også vil have trådløs, kan du jo invistere i
http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1824787893