Underlige Ram
Fra : Philip Olsen

Dato : 30-03-01 09:27

Hej NG

Mit system herhjemme har det lidt underligt. Efter at have opdateret BIOS
til en nyere version, siger systemet jeg kun har 128 mb ram, selvom der
sidder en 256 mb blok i computeren. Je ghar også prøvet andre BIOS
versioner, men lige lidt hjælper det. Det er kun den gamle BIOS jeg kan få
mine 256 mb ram tilbage i

Rammerne er 256 MB OEM RAM købt hos xdata.

Nogen der kender problemet:

-qeed

Fra : /arcana

Dato : 30-03-01 15:41

"Philip Olsen" <0204po@mail.htc.dk> wrote in message

> [...]
> til en nyere version, siger systemet jeg kun har 128 mb ram, selvom der
> Rammerne er 256 MB OEM RAM købt hos xdata.

Du har selvfølgelig kørt klodsen hvor den har fundet 256 MB RAM? Hvis ikke,
så prøv at bede sælgeren om at undersøge, om det nu også ER en 256 MB klods,
eller om der bare STÅR 256 MB på.... I så fald har du selvfølgelig krav på
en ombytning.

Hvad er'ed for en BIOS/MB?
--
/arcana

Fra : Henning

Dato : 02-04-01 08:22

"Philip Olsen" <0204po@mail.htc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mine 256 mb ram tilbage i
>
> Rammerne er 256 MB OEM RAM købt hos xdata.

Der findes et program der hedder *MemMonster*, det finder alle typer
hukommelse, og størrelse på hukommelsem, i din pc, og kan optimere dem.
Det findes her:
http://www.magellass.com/

Henning