problem med Apache efter opdatering af php~
Fra : lars hørl

Dato : 16-06-03 11:44

Jeg har fået roblemmer med Apache efter at have forsøgt at
opdatere PHP til 4.2.3. Apacher siger:
Unable to load module.
Linie i httpdconf:
LoadModule php4_module "D:/Programmer/Abria
Merlin/Php/php4apache.dll" kan ikke finde en af de dll filer der
er nødvendige for at køre dette program.. (1057)
men dennne dll ER tilstede, så hva?...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : morten l

Dato : 16-06-03 15:13

"lars hørl" <lars@lochness.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Merlin/Php/php4apache.dll" kan ikke finde en af de dll filer der
> er nødvendige for at køre dette program.. (1057)

mener at apache 4.2.3 har problemer med php, så jeg gik tilbage til den
gamle igen

Morten

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 16-06-03 17:20

On Mon, 16 Jun 2003 10:43:56 +0000 (UTC), lars hørl <lars@lochness.dk>
wrote:

> [...]
>Merlin/Php/php4apache.dll" kan ikke finde en af de dll filer der
>er nødvendige for at køre dette program.. (1057)

Den mangler sikkert "php4ts.dll" som skal ligge i samme mappe eller
systemmappen.
MVH Martin S

Fra : lars hørl

Dato : 17-06-03 01:15

Martin Sveegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Den mangler sikkert "php4ts.dll" som skal ligge i samme mappe eller
> systemmappen
ja det ser ud til at det var der problemmet var - af en eller anden grund
fik jeg installeret en anden versiin af "php4ts.dll" som jeg ikke fik
fjernet da jeg afnstallerede PHP 4.2.3.( fordi apache gik ned efter
forsøg på opgradering

Ved du evt hvodan man mest smertefrit oopgradere PHP?

Fra : Martin Sveegaard

Dato : 17-06-03 01:36

On Tue, 17 Jun 2003 00:15:05 +0000 (UTC), lars hørl <lars@lochness.dk>
wrote:

>Ved du evt hvodan man mest smertefrit oopgradere PHP?

Tjah, personligt foretrækker jeg at have det hele samet i en mappe
(undtagen php.ini, som ligger i windows). På den måde behøver jeg bare
omdøbe mappen til php.back og så lægge den nye version ind. Af en
eller anden grund skal man så manuelt flytte php4ts.dll til
sapi-mappen. Selvfølgelig er det noget andet, hvis man kommer fra en
cgi-ver., så kommer man ikke uden om at skulle i httpd.conf og rette.
Jeg har ingen erfaring med Linux. Jeg tror det er lidt mere kringlet,
men samtidig mere flexibelt.
MVH Martin S

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 17-06-03 01:48

Martin Sveegaard wrote:

> [...]
> cgi-ver., så kommer man ikke uden om at skulle i httpd.conf og rette.
> Jeg har ingen erfaring med Linux. Jeg tror det er lidt mere kringlet,

# apt-get install php4

;)
mvh
Johan

Fra : lars hørl

Dato : 17-06-03 12:01

> [...]
> cgi-ver., så kommer man ikke uden om at skulle i httpd.conf og rette.
> Jeg har ingen erfaring med Linux. Jeg tror det er lidt mere kringlet,

Tak for hjælpen!