Hvilke objekter er vigtige at lukke efter ~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 23-01-01 23:22

Med henblik på ikke at overbelaste sin webserver: Hvilke objekter
tager plads op i hukommelsen (alle) og hvilke er vigtige at huske at
lukke efter sig? Alle?

Er der i det hele taget forhold, man skal være opmærksom på, for ikke
at lave websites, som kan være "ødelæggende" for serveren?

/Lau

PS: Jeg kom ved et uheld til at sende til
dk.edb.internet.webdesign.asp ligeledes. Undskyld, hvis det har stødt
nogen.
----
Anders Lau Mandsholm
Aabyhoej, Denmark
ICQ# 67986301
www.mandsholm.dk
lau@mandsholm.ingenspamtak.dk

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 23-01-01 23:45

Anders Lau Mandsholm wrote:

> Med henblik på ikke at overbelaste sin webserver: Hvilke objekter
> tager plads op i hukommelsen (alle) og hvilke er vigtige at huske at
> lukke efter sig? Alle?

Korrekt

> Er der i det hele taget forhold, man skal være opmærksom på, for ikke
> at lave websites, som kan være "ødelæggende" for serveren?

Masser.

Er der noget specifikt du leder efter?

--
Lauritz

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 23-01-01 23:56

On Tue, 23 Jan 2001 23:45:04 +0100, Lauritz Jensen
<lauritz2@hotmail.com> wrote:

[cut]

>Er der noget specifikt du leder efter?

Næh, egentlig ikke. Blot nogle gode/dårlige erfaringer.

Dog er mit nuværende websted ofte nede, da en eller anden brugerproces
skulle blokere for ASP-fortolkningen. Hvad kunne det være?

/Lau
----

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 24-01-01 00:04

Anders Lau Mandsholm wrote:

> Næh, egentlig ikke. Blot nogle gode/dårlige erfaringer.
>
> Dog er mit nuværende websted ofte nede, da en eller anden
> brugerproces skulle blokere for ASP-fortolkningen. Hvad
> kunne det være?

Det kan være meget. Af dømme ud fra det kode, der kommer igennem denne
gruppe, bliver der lavet meget slam-kode rundt omkring.

Men du kan jo prøve at checke for de mest åbenlyse fejl:
http://msdn.microsoft.com/workshop/server/asp/asptips.asp

--
Lauritz

Fra : MacMac

Dato : 24-01-01 00:28

I brevet "3A6E0DD3.728AB5A1@hotmail.com" skrev Lauritz Jensen
(lauritz2@hotmail.com) den 24/01/01 0:03:

> Det kan være meget. Af dømme ud fra det kode, der kommer igennem denne
> gruppe, bliver der lavet meget slam-kode rundt omkring.

Ja tak, jeg har endda set adskillige dataloger der ikke engang lukker sine
objekter. Det er mig lidt ubegribeligt at folk ikke kan tage sig de 5-10
minutter det tager at læse Microsoft tips mht. performance og stabilitet.

Venlig hilsen
Morten

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-01-01 19:37

"MacMac" <nospan@nospam.com> wrote
> Ja tak, jeg har endda set adskillige dataloger der ikke engang lukker sine
> objekter.

Nu behøves man jo ikke være ASP guru selvom man er datalog.
Datalogiuddannelsen er _meget_ teoretisk.

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 24-01-01 19:42

Jakob Andersen wrote:

> "MacMac" <nospan@nospam.com> wrote
>
> Nu behøves man jo ikke være ASP guru selvom man er datalog.
> Datalogiuddannelsen er _meget_ teoretisk.

Man behøver slet ikke at være guro. Kravet til at blive datalog er jo
nærmere at man kan lære nogle ting udenad, samt være relativt vågen med
jævne mellemrum i løbet af 5 år.

--
Lauritz

Fra : MacMac

Dato : 24-01-01 21:31

I brevet "3A6F21F9.B3C599B3@hotmail.com" skrev Lauritz Jensen
(lauritz2@hotmail.com) den 24/01/01 19:42:

> Man behøver slet ikke at være guro. Kravet til at blive datalog er jo
> nærmere at man kan lære nogle ting udenad, samt være relativt vågen med
> jævne mellemrum i løbet af 5 år.

Så er det nok derfor ingen af dem jeg kender fra arbejde har imponeret mig
synderligt

Venlig hilsen
Morten

Fra : Jonathan Stein

Dato : 24-01-01 20:47

Jakob Andersen wrote:

> Nu behøves man jo ikke være ASP guru selvom man er datalog.
> Datalogiuddannelsen er _meget_ teoretisk.

Hvis man ikke kan holde styr på sine ressource-allokeringer, bør man nok finde
sig en anden profession - eller bruge Java...

M.v.h.

Jonathan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-01-01 00:38

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote
> Hvis man ikke kan holde styr på sine ressource-allokeringer, bør man nok
finde
> sig en anden profession - eller bruge Java...

Jeg kender da fra f.eks. Kommunedata (eller KMD som de gerne vil kaldes)
adskellige dataloger der ikke har set programkode (eller bare noget i den
retning) de sidste 10 år.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-01-01 14:02

Jakob Andersen wrote:

> [...]
> adskellige dataloger der ikke har set programkode (eller bare noget i den

Exactly my point! Hvis de ikke kan styre deres ressource-allokeringer, lyder
det fornuftigt, at de ikke har rørt noget kode i 10 år...
Lad det nu ikke blive en diskussion om dataloger - læg mærke til mine smileys.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Jakob Andersen

Dato : 25-01-01 14:39

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote
> Exactly my point! Hvis de ikke kan styre deres ressource-allokeringer,
lyder
> det fornuftigt, at de ikke har rørt noget kode i 10 år...

Nemlig... det jeg prøver at sige at en datalog kan godt sidde og lave noget
hjemmefusk ASP for den lokale idrætsforening som er kodet af h. til, og
amtideig være god til sit arbejde som f.eks. systemplanlægger eller
lignende.

> Lad det nu ikke blive en diskussion om dataloger - læg mærke til mine
smileys.

Ok EOD fra mig

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-01-01 14:17

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> "MacMac" <nospan@nospam.com> wrote
>
> Nu behøves man jo ikke være ASP guru selvom man er datalog.
> Datalogiuddannelsen er _meget_ teoretisk.

Det har ikke så meget med datalogi eller asp at gøre
Det er alm pli at rydde op efter sig selv...

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 24-01-01 11:08

On Wed, 24 Jan 2001 00:03:47 +0100, Lauritz Jensen
<lauritz2@hotmail.com> wrote:

[cut]

>Men du kan jo prøve at checke for de mest åbenlyse fejl:
>http://msdn.microsoft.com/workshop/server/asp/asptips.asp

Tak, den har jeg kigget i og vil nærlæse i nær fremtid!

/Lau
----