Wireless lan.
Fra : Daniel Bielefeldt

Dato : 16-06-03 11:33

Hej NG,

Vi er 2 som gerne vil forbinde vores netværk.
Der er ca. 250meter mellem husene.

Er det muligt at benytte 2x Ethernet-to-Wireless Bridge ?
Eller hvordan skal det sættes sammen ?

Jeg har kikket lidt på D-link DWL-810+ (
http://www.dlink.com/products/wireless/dwl810+/ ), som umiddelbart ser
meget tiltalende ud.

På forhånd mange tak

Med Venlig Hilsen
Daniel Bielefeldt.

Fra : Jens

Dato : 16-06-03 16:46

"Daniel Bielefeldt" <daniel-removethis-@bielefeldt.org> skrev i en
meddelelse news:3eed9d1d$0$24707$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hej NG,
>
> Vi er 2 som gerne vil forbinde vores netværk.
> Der er ca. 250meter mellem husene.

Så skal du nok bruge retningsbestemte antenner.

> Er det muligt at benytte 2x Ethernet-to-Wireless Bridge ?
> Eller hvordan skal det sættes sammen ?

Du kan benytte 2 stk. Access-point der kan bridge.

> Jeg har kikket lidt på D-link DWL-810+ (
> http://www.dlink.com/products/wireless/dwl810+/ ), som umiddelbart ser
> meget tiltalende ud.

Dem tror jeg tilgengæld ikke du kan bruge. Som jeg læser det er det kun
meningen at man kan tilslutte en enkelt enhed til og så via DWL-810+
forbinde til et normalt Access-point (Ordet bridge er så i den sammenhæng
lidt misvisende). Jeg kan ikke umiddelbart læse at du kan sætte 2 stk.
DWL-810+ i mod hinanden og på den måde forbinde 2 stk. LAN med hinanden.

Jeg tror du istedet skal bruge 2 stk. af denne:
http://www.dlink.com/products/digitalHome/wireless/11b+/dwl900ap+/
De skriver: "as a point-to-point bridge with another access point" og det
er jo netop det du skal bruge dem til, som jeg forstår dit spørgsmål.

Jens

Fra : Mikkel

Dato : 19-06-03 00:48

Hej

Hvis valget sku falde på Dlink 900+ så husk at bruge firmware 2.50,
den giver den bedste styrke på antennerne, samt er vist stort set den
eneste firmware der benytter ekstern antenne, selvom der i de nyere
firmware stadig er mulighed for at vælge ekstern ant.
og så lige på falderebet, de køre 11 Mbit i bridgemode.

Mvh.
Mikkel Rømer