Faldt lige over denne her !!!!!!
Fra : Mic

Dato : 16-06-03 10:00

Hej

Faldt lige over denne her hvad syntes i

http://www.hundebitt.no/Angrepstrening%20med%20amstaff%20og%20pitbull.mpg

Glem alt om IPO og PH nej her er sq grund til at være bekymret......

/Michael
der selv træner PH med sin rottweiler......

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-06-03 11:42

On Mon, 16 Jun 2003 11:00:08 +0200, "Mic" <sletmig@jubiimail.dk>
wrotd:

> [...]
>
>/Michael
>der selv træner PH med sin rottweiler......

,,,,,,ja der er grund til bekymring ! men det er svært at forklare
nogen at det er farligt ! de vil jo sige hvad er forskellen fra det vi
laver til dem med rotweilerene og schæferne ? de vil forsvare deres
træning med argumenter der minder meget om "jeres" hvis de har
argumenter de virkelig selv tror på ligesom "i" gør med jeres hvad kan
man så stille op ?

Men det er fuldstændigt sindsygt at træne den slags med denne race, de
er ikke lavet til det,og vil hurtigt kunne komme helt ud af kontrol,
og selv om jeg er imod alt form for bidetræning vil jeg stadig langt
hellere have at folk trænede det med schæfere/rotweilere hvis de
endelig har behov for den slags.

De ødelægger det for deres egen race jeg går ud fra at det foregår i
Sverige, og det er synd for svenskerne at nogle _få_ begynder at
ødelægge racen. for Sverige er et af de få lande hvor de stadig er
tiladt

Det hele ville være nemmere hvis man kunne ringe til politiet og melde
at der foregik bidetræning, og at de så ville rykke ud, men når det er
lovligt så er der jo intet at gøre.

Og ja jeg ved godt at et forbud ville ramme dem som er ansvarlige
hundeejere og intet har gjort forkert, men stadigvæk ville i bare
kunne træne noget andet med jeres hunde istedet for det ville altså
ikke være det helt store tab.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-06-03 12:13

> [...]

>/Michael
>der selv træner PH med sin rottweiler......

,,,,,,,,,Håber at denne lille film kan få folk til at forstå at det
_ikke_ er alle racer der skal have lov til at træne
bidetræning/forsvars/angrebstræning og hvad det ellers hedder af
"smarte" forkortelser. Kamphunde er gode familiehunde der elsker
mennesker!!, men at nogle få tabere begynder at træne dem i
angrebstræning, det er til skade for alle med disse racer, hundene er
ikke lavet til det og må aldrig gøres menneskeagresive da de mange
gange ikke er til at styre på nogen måde og kan blive ekstremt farlige
hvis de trænes i bidetræning der er et begreb der kaldes "gamenes"som
kræver meget læsning for at forstå, men det kan til en hvis grad
sammenlignes med byttedrift "meget forenklet"disse hunderacer har det
som de eneste racer!, viljen til at gøre noget og gøre det 100% de må
_aldrig_ lære at bide mennesker ! håber at de eventuelle hundetrænere
der læser herinde vil afvise ejere af disse racer hvis de skulle dukke
op til den form for træning. At nogle ikke har forstået hvad racen er
lavet til " i tidernes morgen" og dens baggrund eller bare er
ligeglade med det, vil måske medføre endnu flere forbud imod racen til
gene for dem der bare bruger hunden som familiehund. Jeg mener at man
skal boycutte den slags mennesker det er dem der laver noget forkert !
_ikke_ racen den gør bare hvad den bliver bedt om af ejeren ! ligesom
når en hvilken som helst anden hundeejer beder sin hund om at hente en
pind ! hundene gør hvad de bliver bedt om ! det er ejeren der
bestemmer hvad hunden skal gøre !

Ejeren bærer ansvaret _ikke_hunden !

Fra : Mic

Dato : 16-06-03 12:33

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> når en hvilken som helst anden hundeejer beder sin hund om at hente en
> pind ! hundene gør hvad de bliver bedt om ! det er ejeren der

Jeg ved ikke om der er klubber eller foreninger der træner den slags hunde i
Danmark jeg tvivler ,men jeg ved at det ikke sker i Politihundeforeningen
og der er faktisk mange "fornuftige" mennesker som kommer der ..og bare
træner deres hunde .......

For at stille til kåring med en hund, skal den være stambogsført i Dansk
Kennel Klub og føreren skal være medlem af Dansk Politihundeforening.
Endvidere skal den være en af følgende racer:

Bouvier des flandres
Boxer
Briard
Dobermann
Groenendael
Hovawart
Hunde af Sennenhund-familien
Hunde af Retriever-familien
Hvid Hyrdehund
Lakenois/Laeken
Malinois/Mechelaer
Riesenschnauzer
Rhodesian Ridgeback
Rottweiler
Schæferhund
Tervueren.

/Michael

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 16-06-03 16:43

> [...]
>Danmark jeg tvivler ,men jeg ved at det ikke sker i Politihundeforeningen
>og der er faktisk mange "fornuftige" mennesker som kommer der ..og bare

,jeg er ikke i tvivl om at der er fornuftige mennesker der ! og det er
der også blandt pitbullejere ! men der findes klubber der træner den
slags hunde det ved jeg ! klubber hvor træneren har en indstilling til
hunde som siger at alle hunde er ens og alle kan lære det samme osv .
der har da været en enkelt eller 2 herinde der ville træne den slags
med deres amstaff og det sker skam rundt omkring herhjemme at trænere
og ejere ikke ved hvad de har med at gøre. Og hvis man en dag står
over for sådan en hund er der ikke plads til mange jokes omkring
gravhunde osv ! Der burde være regler for hvem der kunne få lov til at
træne det , nu hvor det jo ikke lige virker til at det bliver forbudt
..

>For at stille til kåring med en hund, skal den være stambogsført i Dansk
>Kennel Klub og føreren skal være medlem af Dansk Politihundeforening.
>Endvidere skal den være en af følgende racer:

,,ja men der er jo nok nogle mennesker der er ret ligeglade med de
kåringer ik ! der burde være langt strammere regler, mener jeg.

Fra : Poul Erik Rise /SID

Dato : 16-06-03 13:20

"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> writes:
> [...]
>Kennel Klub og føreren skal være medlem af Dansk Politihundeforening.
>Endvidere skal den være en af følgende racer:

Hmm, er du sikker på at listen er fuldstændig. Jeg kan hverken finde
Gravhund eller Newfoundlænder.

Hilsen
Poul Erik Rise

Fra : Winther

Dato : 16-06-03 14:41

"Poul Erik Rise /SID" <rise@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
..dk> writes:> "Mic" <sletmig@jubiimail

> Hmm, er du sikker på at listen er fuldstændig. Jeg kan hverken finde
> Gravhund eller Newfoundlænder.
>
> Hilsen
> Poul Erik Rise

Der er mulighed for at søge dispensation, men gravmanden er for lille, har
ingen ben, kun gangvorter

Fra : J S L

Dato : 16-06-03 16:31

"Winther" skrev i en meddelelse

> Der er mulighed for at søge dispensation, men gravmanden er for lille, har
> ingen ben, kun gangvorter

Ja, og Newfoundlænderen kan sikkert højest " savle " en evt. angriber fast
til gulvet. :C)))