skal jeg være bekymret?
Fra : bettina

Dato : 16-06-03 09:18

Da jeg var ude på den sædvanlig eftermiddagstur igår, virkede Mocka ikke
helt veloplagt. Jeg synes hun så lidt opspilet ud, selvom hun sidst havde
fået mad aftenen før, så hun ud som om hun lige havde spist.
På vej hjem i bilen kom forklaringen: al maden fra aftenen før kom op igen i
3-4 omgange. Det lignede til forveksling tynd mave (meget fordøjet), det var
bare kommet ud af munden i stedet for den anden ende.
Da jeg kom jeg opdagede jeg, at hun havde drukket hele sin vandskålfuld i
løbet af eftermiddagen..normalt drikker hun højst 1/3 del af sådan en skål
på en dag.
Nå, men hun virkede unægteligt som om opkasningen havde hjulpet lidt på
humøret og der blev så ikek serveret noget aftensmad, da jeg har læst et
eller andet sted, at slimhinderne skal have ro efter en gang opkastning.
Ved gåturen imorges virkede hun bestemt heller ikke i særlig højt humør.
Forhåbentlig fordi hun nok er lidt afkræftet efter 2 dages manglende foder
(maden fra i forgårs før kom jo op igen).
Så hun fik en lille portion mad her til morgen og min mand er hjemme her i
formiddag, så han kan holde øje med hende.
Skal jeg være nervøs eller hvad? Kan det være orm? (hendes afføring imorges
så helt normal ud) Hvad kan det ellers skyldes?

bettina

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 16-06-03 13:07

bettina" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bettina

Hvordan har Mocka det nu?

> Skal jeg være nervøs eller hvad? Kan det være orm? (hendes afføring
imorges
> så helt normal ud) Hvad kan det ellers skyldes?

Jeg ved ikke om du ligefrem behøver at være nervøs, men hvis jeg var dig,
tror jeg nok jeg ville ringe til dyrlægen, bare for en sikkerheds skyld.
Jeg kan slet ikke udtale mig om hvad det kan være, så det vil jeg lade vær'
med, men blot ønske Mocka rigtig god bedring.
Fortæl endelig hvordan det går med hende

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : bettina

Dato : 17-06-03 09:56

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> wrote in message
> [...]
vær'
> med, men blot ønske Mocka rigtig god bedring.
> Fortæl endelig hvordan det går med hende

Der var intet at se igår aftes da vi kom hjem fra arbejde. Hun var lige så
sprængfyldt af energi som hun plejer at være og døden nær af sult som altid.
Så jeg tror det bare har været et lille tilfælde af maveonde. Forhåbentlig
da

bettinaP

Fra : Leyna

Dato : 17-06-03 13:24

On Tue, 17 Jun 2003 10:55:44 +0200, "bettina" <bep@bep.dk> wrote:

> [...]
>Så jeg tror det bare har været et lille tilfælde af maveonde. Forhåbentlig

Vi havde en lign. oplevelse med Vaks 2. pinsedag. Han lå på gulvet og
peb (hvilket er meget usædvanligt, da han ynder at ligge og gasse sig
i dobbeltsengen), og da jeg ville have ham op at stå kunne han ikke få
bagbenene med... så det ud til.
Vi fik ham til dyrlæge med det samme og her blev han undersøgt og
trukket i alle fire ben, trykket på alle steder og bøjet i alle led.
Ingen reaktion hos hunden. Han havde dog aftenen i forvejen haft
problemer med at komme af med sfførringen, så vi nænvte dette for
dyrlægen, og Vaks fik noget afføringsmiddel og så var vi ellers
udenfor med ham i ca. 15 min. Her kom midlet så ud igen, men ellers
var der intet at bemærke. Nu havde vi jo fået hunden på højkant, og
han trak ikke på nogen af benene, men gik fint. Han virkede dog lidt
slap og uoplagt og slet ikke som han plejer, så dyrlægen gav os noget
olie med hjem som vi skulle give ham senere på dagen, hvis det skulle
være forstoppelse.
Der var ingen spænding i maven der tydede på at det var forstoppelse,
og umiddelbart mente dyrlægen heller ikke at der var tale om et
fremmedlegeme, men hvis ikke det blev bedre skulle vi komme igen næste
dag og så ville han henvise til en anden klinik der kunne
røngtenfotografere ham.
Vaks var slap og uoplagt resten af dagen. Da han havde fået olien tog
vi ham ud, men der kom kun en lille klat tyndt ud af ham. Om aftenen
virkede han dog lidt mere frisk og næste dag drønede han rundt med 300
km/t lige som han plejer. Vi har stadig ingen anelse om hvorfor han
reagerede så kraftigt, men forestiller os at det kan have været noget
kolik lignende, og det gør godt nok ondt!
Det vi gør nu, er at holde øje med hans afføring og hans almene
helbredstilstand, og uanset om man vil eller ej, så gør sådan noget jo
en lidt bekymret!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk