Urter om forfangenhed ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-06-03 08:47

Hej NG.

Vores shetlandspony har kraftig tendens til forfangenhed (står faktisk inde
i en banevogne i øjeblikket efter råd fra dyrlægen, skal gradvist ud sidst
på ugen).

Han får noget pasta, men vi har hørt at der skulle finde ngle urter (Aloe
Vera eller lign.), som skulle gavne.
Hvis det ikke er spild af penge vil vi gerne supplere behandlingen med dem,
er der nogen der ved om det er noget værd ?

--
mvh/rg. Christian
In C we had to code our own bugs. In C++ we can inherit them.

Fra : Anet

Dato : 16-06-03 11:33

> [...]
dem,
> er der nogen der ved om det er noget værd ?

(klip)
Nedenstående har jeg skrevet i et tidligere indlæg om en hest som har dårlig
mave men produktet er også genialt til at have i stalden og bruge at fodre
udelukkende med ved forfangenhed.

> Faktisk så har foderfirmaet St. Hippolyts et produkt der hedder Irish Mash
som skulle være ret godt til at få hestens mave i orden. Og det er ikke
fordi at produktet er særlig dyrt. Måske det var en mulighed. Produktet
gives som en slags
konsistens ala.. vælling og efter flere jeg har talt med så skulle hestene
være helt vilde med det.

priser på produktet er
7,5 kg 85,00 incl. moms
15 kg 125,00 incl. moms.

Og jeg er ikke selv forhandler af produktet men har læst og spurgte meget om
emnet foder da jeg jo i foråret fik en meget dårlig islænderhoppe som jeg
var sikker på ville kunne blive en super lille hest til mig. Kun alt det
bedste skulle hun have og stille og roligt kunne jeg fodre hende op igen fra
en levende død til en flot og dejlig lille rar hest. Hun er ikke typen der
bliver overfed men hun er blevet lidt den grimme ælling som havde så rare
øjne da jeg så hende første gang og nu er hun i mine øjne en smuk
svane......

--
~Hilsen
Annette~

Fra : zasca

Dato : 16-06-03 22:14

"Anet" skrev d. 16-06-03 11:33 dette indlæg :

> [...]
rare
> øjne da jeg så hende første gang og nu er hun i mine øjne en smuk

Jeg vil foreslå æblecidereddike i drikke-vandet.

Så vil jeg også foreslå tørrede brændenælder, da de renser blodet.
Brændenælder er der jo nok af i øjeblikket.

Aloe Vera er altid godt.

http://www.kandu.dk/

Fra : Zirfelt

Dato : 16-06-03 20:47

Med Aloe Vera kan det aldrig blive til spild af penge, da man altid kan få
pengene retur inden for 90 dage (også når man har brugt det) Hvis det kommer
fra en FLP forhandler.
I øvrigt kan Aloe Vera bruges til enormt mange ting både på dyr og
mennesker.
Du må meget gerne skrive eller ringe til mig, så jeg kan fortælle mere om
det

--
Fortsat god og positiv Aloe Vera dag

Irene og Karsten Zirfelt
Løgstørvej 84
9600 Års
98 62 31 31
www.zirfelt.dk

Fra : E.J

Dato : 18-06-03 18:07

Hej!

Jeg har fra en veninde fået mailet dit indlæg fra NG.

Jeg har i flere omgange haft forfangne ponyer. Ved siden af almindelig
dyrlæge medicin har jeg brugt følgende fra helsekosten: Knust bukkehorn 3
tsk. 3 gange om dagen. Jeg dryssede det ud over hakkede gulerødder for at
være sikker på at den spiste det. Samtidig fik den Rhus. Tox D6, 20 dråber 3
gange dagligt. Jeg brugte en engangssprøjte og sprøjtede det ind bag i
munden på den. Disse to midler har virket glimrende på mine ponyer. Dermed
ikke sagt at man ikke skal give det medicin dyrlægen har anbefalet!!!!

Du er velkommen til at kontakte mig pr. telefon eller mail

Med venlig hilsen Karina.

Mobil 21728306
Mail ged@kristensen.mail.dk