Ørsted, Oksenvad sogn!
Fra : Lisbeth Frandsen

Dato : 16-06-03 08:17

Hej!

Er der nogen der har kendskab til gården Fuglsang Damgaard i Ørsted ?

i 1905 var gårdmanden Mikkel Lauritzen Fuglsang Damgaard.

Jeg er interesseret i alle oplysning . Hvor lå den ? - Er der noget af
den tilbage ? - Oplysninger om en tjenestepige, Anne Krogh har stor
interesse, da hun omfatter min slægtsforskning.
Hvilke bøger, materiale forefindes om denne gård ? O.S.V.

Venlig hilsen Lisbeth

Fra : Inger Buchard

Dato : 16-06-03 11:27

"Lisbeth Frandsen" <lfjk@osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> i 1905 var gårdmanden Mikkel Lauritzen Fuglsang Damgaard.
>
> Jeg er interesseret i alle oplysning . Hvor lå den ? - Er der noget af
Den lå der i torsdags.
Sognet er Oksenvad, Haderslev amt.
Spørg som tidligere foreslået på arkivet i Jels. De bor på
Email: postmaster@historisk-jels.dk
Webside: www.historisk-jels.dk

Oksenvad har en lokalhistorisk forening, du kan skrive til, se på
http://www.oksenvad.dk/foreninger/lokalhistorisk/
med email
oas@forum.dk
og telefon
7450 4305
Deres arkiv rummer:
"Foreningens arkiv giver mulighed for hjælp til slægtsforskning og
gårdhistorie."

- Oplysninger om en tjenestepige, Anne Krogh har stor
> interesse, da hun omfatter min slægtsforskning.

Hvis du vil vide mere om hende, skal du til arkivet i Åbenrå, fordi
kirkebøgerne efter ca. 1880 ikke findes som mikrokort på de øvrige
landsarkiver. Du må til originalerne.

> Hvilke bøger, materiale forefindes om denne gård ? O.S.V.

Har du som tidligere foreslået kigget i de bøger, der findes om større
danske gårde? F.eks.

Hansen, J. J.
Større danske Landbrug : statistisk, topografisk, historisk Haandbog
1930-1937. 9 bind, illustreret
Forlag: Kappel
Opstilling i folkebiblioteker: 46.1
Bind 9: Haderslev, Aabenraa-Sønderborg og Tønder Amter

Inger Buchard

Fra : Sina

Dato : 07-02-04 17:19

HEj Lisbeth,

jeg hedder Anne Fuglsang-Damgaard Sina og er ved et tilfælde stødt på
dit spørgsmål. Jeg kan oplyse dig om at gården Fuglsang lige er under en
større ombygning, før den overtages af Mikkel Lauritz Fuglsang Damgaards
oldebarn.

Hvis du stadig kan bruge flere informationer om gården (- det er jo
trods alt over et halvt år siden du skrev dit spørgsmål - ), så er du
velkommen til at kontakte min mormor, der har levet hele sit liv på
gården, har en fantastisk stor hukommelse og har sagt, hun meget gerne
vil fortælle om Fuglsang. Hun kan vist også huske Anne Krogh, selvom hun
var tjenstepige på gården før hendes tid.

Håber du kunne bruge mine oplysninger til noget.

mvh Anne

PS. hvis du er interesseret i at kontakte min mormor, så mail lige til
mig på min private mail annesina@hotmail.com - jeg vil nødigt lægge mine
bedsteforældres telefonnummer og adresse ud på internettet, men så kan
jeg lige sende det til dig.

http://www.kandu.dk/