|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Forgaffel indstilling... Hvad betyder de f~ Fra : Ninja Rider
 | 
 Dato :  15-06-03 23:22
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Jeg skal til at lege lidt med forgaffel indstillingen på kawa'en.
 Men jeg støte jo lige ind i disse 2 begreber, som jeg ikke lige har styr på:
 Rebound, og compression.
 Hvad er det lige de gør?
 Mvh Emil
 Jeg har forsøgt at læse den engelske manual, men det er ikke nemt når 
 man ikke lige fatter hvad de gør....
 -- 
   http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26    Nu med Kitcover, og anden bagskærm!
            
             |  |  | 
  GERT BO THORGERSEN (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : GERT BO THORGERSEN
 | 
 Dato :  16-06-03 01:29
 | 
 |  | 
 Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en
 news:3EECF188.2070208@tdcadsl.danmark...
 > Hejsa
 >
 > Jeg skal til at lege lidt med forgaffel indstillingen på kawa'en.
 > Men jeg støte jo lige ind i disse 2 begreber, som jeg ikke lige har styr
 på:
 >
 > Rebound, og compression.
 >
 > Hvader det ligedegør ?
 >
 Jeg har slået op i Sigurd Skibsteds: "Teknisk engelsk-dansk ordbog" og
 finder her:
 rebound = opspring, bagslag, tilbageslag, tilbagespring
 og
 compression = sammenpresning, kompression, konsolidering
 Og i Helge Hansen og Hans Hinrichsen:"Engelsk-Dansk Teknisk Ordbog"
 ikkefundet det første ord men om det andet mange flere bl.a.
  (om spiralfjeder) vandring; tryk (hidhørende fra alsidig belastning el.
 ligger t. grund f. en sammenpresning);
 Så dit rebound er nok fra advarslen i manualen om at når du skruer toppen af
 forgaflen ressikerer bolten at flyve op om ørerne på dig pga. af den
 sammenpressede fjeder nedenunder den.
 Compression/Kompression bruges jo udover sammentrykning af fjedre jo også om
 måling af lufttrykket i forbrændingskammeret.
 Men vi har jo nogle gange her diskuteret det med forgafler, for det er en
 kombination af mange ting der bestemmer hvordan forgaflen indvirker på
 motorcyklers køreegenskaber; bl.a. hvor tyk forgaffelolien er, hvor meget
 der er, hvad tryk et evt. luftovertryk har, hvor hårde eller progressive
 fjedrene er (evt. udtjente fjedre) og hvilket efterløb forgaflen resulterer
 i .
 Gert Thorgersen
 >
 > Mvh Emil
 > Jeg har forsøgt at læse den engelske manual, men det er ikke nemt når
 > man ikke lige fatter hvad de gør....
 > --
 >    http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26 >    Nu med Kitcover, og anden bagskærm!
 >
            
             |  |  | 
  Claus Rittig (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  16-06-03 15:30
 | 
 |  | "GERT BO THORGERSEN" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
 news:bcj3ap$oq8$2@news.loxinfo.co.th...
 
 > > Jeg skal til at lege lidt med forgaffel indstillingen på kawa'en.
 > > Men jeg støte jo lige ind i disse 2 begreber, som jeg ikke lige har styr
 > på:
 > >
 > > Rebound, og compression.
 > > Hvad er det lige de gør ?
 
 > Så dit rebound er nok fra advarslen i manualen om at når du skruer toppen
 af
 > forgaflen ressikerer bolten at flyve op om ørerne på dig pga. af den
 > sammenpressede fjeder nedenunder den.
 
 ROFL!
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jens Jacob Bager Jen~ (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  16-06-03 07:22
 | 
 |  | 
 
            > Jeg skal til at lege lidt med forgaffel indstillingen på kawa'en.
 > Men jeg støte jo lige ind i disse 2 begreber, som jeg ikke lige har styr
 på:
 >
 > Rebound, og compression.
 Hej Emil
 Rebound dæmpning er hvor hurtigt gaffelbenet strækker sig ud igen efter at
 være trykket sammen.
 Compression dæmpning er hvor hurtigt forgaffelbenet lader sig trykke sammen.
 Læs mere om hvordan man justerer dæmpningen for og bag på www.pmc.dk  under
 links.
 -- 
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
            
             |  |  | 
  Ninja Rider (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ninja Rider
 | 
 Dato :  16-06-03 15:48
 | 
 |  | 
 
            Hej Jens
 Jens Jacob Bager Jensen wrote:
 > Rebound dæmpning er hvor hurtigt gaffelbenet strækker sig ud igen efter at
 > være trykket sammen.
 > Compression dæmpning er hvor hurtigt forgaffelbenet lader sig trykke sammen.
 > 
 > Læs mere om hvordan man justerer dæmpningen for og bag på www.pmc.dk  under
 > links.
 Takker... Jeg vil lige læse det igennem i aften
 Mvh Emil
 -- 
   http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26    Nu med Kitcover, og anden bagskærm!
            
             |  |  | 
   SLP/JM (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : SLP/JM
 | 
 Dato :  16-06-03 19:35
 | 
 |  | 
 "Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev > Takker... Jeg vil lige
 læse det igennem i aften
 
 Inden du går i gang med at justere på forgaflen eller bagdæmperen vil det
 være en god ide at skrive de originale indstillinger ned, så du har noget at
 vende tilbage til, hvis det går helt galt.
 
 --
 Susanne
 
 
 
 
 |  |  | 
    Jens Jacob Bager Jen~ (17-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  17-06-03 08:40
 | 
 |  | > Inden du går i gang med at justere på forgaflen eller bagdæmperen vil det
 > være en god ide at skrive de originale indstillinger ned, så du har noget
 at
 > vende tilbage til, hvis det går helt galt.
 
 Nu vi er inde på de rigtigt gode råd, så får du lige to mere. Juster kun en
 ting af gangen. Hvis du kaster dig over din Kawa næste gang du ser den og
 skruer i vildskab på alle de justeringsskruer der ar, Vil du aldrig finde ud
 af på egen krop hvad de forskellige justeringsmuligheder gør. Vær metodisk.
 Juster på en parameter af gangen, og som Susanne siger: Noter dine
 indstillinger og erfaringer ned. Det er den rigtige måde frem. Ikke bare
 bevidstløs at kopier nogle indstillinger fra et blad.
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
  klaus kristensen (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : klaus kristensen
 | 
 Dato :  16-06-03 17:01
 | 
 |  | 
 "Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev : Jeg skal til at lege lidt
 med forgaffel indstillingen på kawa'en.
 nåh - har du fundet ud af at 6'eren er stiv som et brædt at køre på og det
 kunne være nice hvis den var lidt mere omgængelig?  2 x     performance bikes anbefaler:
 rear shock;
 preload; 8mm of thread showing above top locking ring.
 rebound; 6 turns out from ful in.
 compression; 6 turns out from full in.
 forks;
 preload; 9 lines showing.
 rebound; 1 3/4 out from full in.
 compression; 4½ out from full in.
 tyre pressures;
 34 front, 39 rear.
 god fornøjelse
 klaus - zx6r 2001
            
             |  |  | 
  Jes Vestervang (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  16-06-03 18:38
 | 
 |  | 
 
            klaus kristensen wrote:
 > 
 > "Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev : Jeg skal til at lege
 > lidt med forgaffel indstillingen på kawa'en.
 > 
 > nåh - har du fundet ud af at 6'eren er stiv som et brædt at køre på og det
 > kunne være nice hvis den var lidt mere omgængelig?  2 x     > 
 > performance bikes anbefaler:
 .... 
 > klaus - zx6r 2001
 Men passer de opgivelser til 636'eren?
 -- 
 mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R
            
             |  |  | 
   Ninja Rider (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ninja Rider
 | 
 Dato :  16-06-03 21:40
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Jes Vestervang wrote:
 > klaus kristensen wrote:
 >>nåh - har du fundet ud af at 6'eren er stiv som et brædt at køre på og det
 >>kunne være nice hvis den var lidt mere omgængelig?  2 x     Ja, stiv.... Mere end mig når jeg har været på druk. Den skal nu bare 
 lige tage de væste huller i vejen, hvilket den IKKE gør nu!
 >>performance bikes anbefaler:
 >>klaus - zx6r 2001
 > Men passer de opgivelser til 636'eren?
 Lige mine ord.
 Det er jo den HELT nye 2003 model, der ikke har særligt meget til fældes 
 med de gamle modeler.
 Mvh Emil
 på 175cm og 60kg! (i manualen står der at det skulle være afstemt til 
 68kg std, men så er den hvist noget stiv stadigvæk!)
 -- 
   http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26    Nu med Kitcover, og anden bagskærm!
            
             |  |  | 
    Jes Vestervang (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  16-06-03 23:27
 | 
 |  | 
 
            Ninja Rider wrote:
 > på 175cm og 60kg! (i manualen står der at det skulle være afstemt til
 > 68kg std, men så er den hvist noget stiv stadigvæk!)
 Bare lån mig den, så skal den nok blive blødere    -- 
 mvh Jes Vestervang (der dog stadig er lige under 0,1 ton    FZS600 og en MTX125R
            
             |  |  | 
    Peter Christiansen (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Christiansen
 | 
 Dato :  16-06-03 23:42
 | 
 |  | Ninja Rider wrote:
 >>> performance bikes anbefaler:
 >>> klaus - zx6r 2001
 >> Men passer de opgivelser til 636'eren?
 >
 > Lige mine ord.
 > Det er jo den HELT nye 2003 model, der ikke har særligt meget til
 > fældes med de gamle modeler.
 
 Den opsætning klaus skriver om er sikkert taget fra det næst nyeste PB (Juni
 2003), hvor de netop havde en set-up guide til en 2003 ZX6-R 636.
 
 De skriver dog ikke hvor tung chaufføren var.
 
 Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
  Claus Rittig (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  16-06-03 20:11
 | 
 |  | "klaus kristensen" <kkonkawa@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:aRlHa.2917$WV.1429@news.get2net.dk...
 
 > "Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev : Jeg skal til at lege
 lidt
 > med forgaffel indstillingen på kawa'en.
 
 > performance bikes anbefaler:
 > rear shock;
 > preload; 8mm of thread showing above top locking ring.
 > rebound; 6 turns out from ful in.
 > compression; 6 turns out from full in.
 > forks;
 > preload; 9 lines showing.
 > rebound; 1 3/4 out from full in.
 > compression; 4½ out from full in.
 > tyre pressures;
 > 34 front, 39 rear.
 
 Til hvilken kører-vægt? Og hvilken køre-stil/niveau? Og så er det vel
 indstillinger der forudsætter ny olie i forgaffel og bagdæmper, ikke?
 Jeg har aldrig hørt Sag opgivet som "9 lines shoving", er det virkelig
 præcist nok?
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (16-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-06-03 23:18
 | 
 |  | 
 klaus kristensen <kkonkawa@get2net.dk> skrev i en
 news:aRlHa.2917$WV.1429@news.get2net.dk...
 >
 > "Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev : Jeg skal til at lege
 lidt
 > med forgaffel indstillingen på kawa'en.
 >
 > nåh - har du fundet ud af at 6'eren er stiv som et brædt at køre på og det
 > kunne være nice hvis den var lidt mere omgængelig?  2 x     >
 > performance bikes anbefaler:
 > rear shock;
 > preload; 8mm of thread showing above top locking ring.
 > rebound; 6 turns out from ful in.
 > compression; 6 turns out from full in.
 > forks;
 > preload; 9 lines showing.
 > rebound; 1 3/4 out from full in.
 > compression; 4½ out from full in.
 > tyre pressures;
 > 34 front, 39 rear.
 Hvis ikke at PfB skriver til hvilken chauffør-vægt at indstillingerne
 gælder, er de ikke en pind bevendt til andet en værthus-snak :-|
 --
 Armand
            
             |  |  | 
   klaus kristensen (17-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : klaus kristensen
 | 
 Dato :  17-06-03 19:12
 | 
 |  | 
 
            > Hvis ikke at PfB skriver til hvilken chauffør-vægt at indstillingerne
 > gælder, er de ikke en pind bevendt til andet en værthus-snak :-|
 > Armand
 unskyld rittig og armand - jeg var i min iver for at hjælpe selvfølgelig
 ikke præcis nok!
 de nævnte indstillinger er til 'street' og med hensyn til '9 lines showing'
 så er der mulighed for at justere preload ens i begge rør ved hjælp af
 streger øverst på gaffelbroen.
 informationerne er fra PB juni 2003 og til en 636 årgang 2003.
 om de er præcise nok hos PB ved jeg ikke men min egen 6'er blev indstillet
 med hjælp fra PB og det virker perfekt.
 klaus - der virkelig nok skal gøre sig mere umage næste gang     |  |  | 
    Armand (17-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  17-06-03 21:52
 | 
 |  | 
 klaus kristensen <kkonkawa@get2net.dk> skrev i en
 news:sRIHa.1073$Cf6.340@news.get2net.dk...
 > > Hvis ikke at PfB skriver til hvilken chauffør-vægt at indstillingerne
 > > gælder, er de ikke en pind bevendt til andet en værthus-snak :-|
 > > Armand
 >
 > unskyld rittig og armand - jeg var i min iver for at hjælpe selvfølgelig
 > ikke præcis nok!
 > de nævnte indstillinger er til 'street' og med hensyn til '9 lines
 showing'...
 > informationerne er fra PB juni 2003 og til en 636 årgang 2003.
 > om de er præcise nok hos PB ved jeg ikke men min egen 6'er blev indstillet
 > med hjælp fra PB og det virker perfekt.
 
 Jup!
 
 Men eftersom at du stadig ikke refererer en pilot-vægt, må man formode at PB
 ikke går op i dét, og det er sgu' da en kæmpe fejl, ikke mindst eftersom at
 netop preload justeres efter køretøjets belastning (og øvrige parametre
 efter preload!).
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Claus Rittig (18-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  18-06-03 21:31
 | 
 |  | "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:bcnvtb$1fo1$6@news.cybercity.dk...
 >
 > klaus kristensen <kkonkawa@get2net.dk> skrev i en
 > news:sRIHa.1073$Cf6.340@news.get2net.dk...
 > > > Hvis ikke at PfB skriver til hvilken chauffør-vægt at indstillingerne
 > > > gælder, er de ikke en pind bevendt til andet en værthus-snak :-|
 > > > Armand
 > >
 > > unskyld rittig og armand - jeg var i min iver for at hjælpe selvfølgelig
 > > ikke præcis nok!
 > > de nævnte indstillinger er til 'street' og med hensyn til '9 lines
 > showing'...
 > > informationerne er fra PB juni 2003 og til en 636 årgang 2003.
 >
 > Jup!
 >
 > Men eftersom at du stadig ikke refererer en pilot-vægt, må man formode at
 PB
 > ikke går op i dét, og det er sgu' da en kæmpe fejl, ikke mindst eftersom
 at
 > netop preload justeres efter køretøjets belastning (og øvrige parametre
 > efter preload!).
 
 Og det er da ikke anvendeligt til en bønne!'
 Hvis du justerer efter de der anvisninger på 5 ens cykler med forskellig
 alder, vil du få 5 forskellige sag. Der er alt for mange ubekendte at tage
 højde for - hvor slidte er fjedrene, hvor tung er køreren og den slags. Det
 eneste du kan bruge, er hvis de opgiver hvad sag skal indstilles til.
 
 > > om de er præcise nok hos PB ved jeg ikke men min egen 6'er blev
 indstillet
 > > med hjælp fra PB og det virker perfekt.
 
 Og her bliver du så nok nødt til at definere "perfekt" i en referenceramme
 jeg kan forstå...
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
      klaus kristensen (19-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : klaus kristensen
 | 
 Dato :  19-06-03 18:44
 | 
 |  | 
 
            > Og her bliver du så nok nødt til at definere "perfekt" i en referenceramme
 > jeg kan forstå...
 >
 > Rittig
 puha - jeg opgiver, men jeg giver den lige et lille forsøg.  perfekt som 10
 på den 10-skala der hedder 'perfekt til klaus'.     klaus
            
             |  |  | 
       Claus Rittig (19-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  19-06-03 22:18
 | 
 |  | 
 
            "klaus kristensen" <kkonkawa@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:uDmIa.257$jl4.136@news.get2net.dk...
 > > Og her bliver du så nok nødt til at definere "perfekt" i en
 referenceramme
 > > jeg kan forstå...
 > >
 > > Rittig
 >
 > puha - jeg opgiver, men jeg giver den lige et lille forsøg.  perfekt som
 10
 > på den 10-skala der hedder 'perfekt til klaus'.     LOL!
 Okay... Det var ikke helt det jeg mente, men det ved du godt.
 Det jeg mener er, at den specifikation af indstilling er at side stille med:
 "Hvor meget vand skal jeg hælde i kanden?"
 "Den skal være halvt fuld"
 - Hvor mange liter vand er der nu i kanden?
 Problemet er selvfølgelig, at det kan man kun svare på hvis man ved hvor
 stor kanden er. Gør man ikke det, er målet "halvt fuld" værdiløst.
 Det jeg på mit forvrøvlede modersmål prøver at påstå, er at SAG KUN kan
 opgives som et mål på hhv. for og bag ende. Hvis man vil opgive det som
 "antal synlige ringe", er man nødt til at kende førerens vægt og fjedrenes
 tilstand, ellers er det et rent skud i blinde.
 Hvad nu hvis en affjedringskyndig giver dig en hånd med indstillingen på en
 mere præcis måde, og du kommer til at opleve at din motorcykel bliver
 lettere at styre? Bliver den så "mere perfekt"?
 Jeg er på ingen måde affjedringsekspert, men jeg har lært af erfaring, at
 man skal gå meget sagligt og systematisk til værks, hvis man vil have sin
 opsætning til at nærme sig det optimale. Et af problemerne er nemlig, at man
 gerne skal kunne ramme den gode opsætning igen, også after næste
 affjedringsrenovering - og så er det rigtig rart at have nogle håndgribelige
 mål at sætte op efter.
 Rittig
            
             |  |  | 
    Ninja Rider (19-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ninja Rider
 | 
 Dato :  19-06-03 21:56
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 klaus kristensen wrote:
 > informationerne er fra PB juni 2003 og til en 636 årgang 2003.
 > om de er præcise nok hos PB ved jeg ikke men min egen 6'er blev indstillet
 > med hjælp fra PB og det virker perfekt.
 > 
 > klaus - der virkelig nok skal gøre sig mere umage næste gang     Oki, men hvad vejer du så? (Om man må spørge)
 Jeg vejer selv kun små 60kg og er 175cm.
 Der står i manualen at den skulle være indstillet til 68kg føre!
 Mvh Emil
 (Der næsten synes at det er nemmere at tage de 8kg på! :) )
 -- 
   http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26    Nu med Kitcover, og anden bagskærm!
            
             |  |  | 
     Mikkel Christensen (20-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  20-06-03 06:57
 | 
 |  | Ninja Rider <Gundersen@tdcadsl.danmark> writes:
 
 > klaus kristensen wrote:
 >
 > > informationerne er fra PB juni 2003 og til en 636 årgang 2003.
 >
 > Jeg vejer selv kun små 60kg og er 175cm.
 > Der står i manualen at den skulle være indstillet til 68kg føre!
 >
 > Mvh Emil
 > (Der næsten synes at det er nemmere at tage de 8kg på! :) )
 
 *LOL* Det er da affjedringstuning der kan forståes.
 
 --
 Mikkel
 motortosse.dk         |      For de føøørst time you traai de
 |      fajvhooondred.... Faaaaack!
 |      <Doctor Rossi - Faster>
 
 
 |  |  | 
     Jens Jacob Bager Jen~ (20-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~
 | 
 Dato :  20-06-03 07:39
 | 
 |  | > Jeg vejer selv kun små 60kg og er 175cm.
 > Der står i manualen at den skulle være indstillet til 68kg føre!
 
 Hej Emil
 
 Selv om du tog 8kg på ville den stadig være for hård. Affjedringen skal ikke
 være ens sat op hvis du kører til bageren, kører 200 på motorvejen, kører en
 hurtig tur på små veje eller tager den på bane. Din ZX636R er sat op til en
 mellem ting mellem hård sognevejskørsel og banekørsel. Grunden til du synes
 den er alt for hård, er at du ikke kører hårdt nok. Jo mere du presser din
 ZX'er jo bedre vil den være. Sælg den og køb en MC der passer til dit behov.
 Hvis du vil køre stærkt, så køb en f.eks Kawaski ZX9R B eller C model. Der
 vil du kunne bytte lige over
 
 --
 Mojn
 Jens Bager Jensen
 Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
 Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
 
 
 
 
 |  |  | 
      MKS - 74 (20-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  20-06-03 07:57
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 20 Jun 2003 08:39:05 +0200, "Jens Jacob Bager Jensen"
 <news@abl1926.dk> wrote:
 >Selv om du tog 8kg på ville den stadig være for hård. Affjedringen skal ikke
 >være ens sat op hvis du kører til bageren, kører 200 på motorvejen, kører en
 >hurtig tur på små veje eller tager den på bane.
 Enig.
 > Din ZX636R er sat op til en
 >mellem ting mellem hård sognevejskørsel og banekørsel.
 Også enig
 > Grunden til du synes
 >den er alt for hård, er at du ikke kører hårdt nok.
 Ikke enig,grunden er de buttheads hos Kawa ikke kan finde ud af en
 ordentlig std.opsætning - det er altså temmelig tosset at lave en std.
 opsætning. der ikke passer til alm. gadekørsel som folk er flest,de er
 selv faldet i et "hype-hul".Derfor er der også frigivet en alternativ
 std. opsætning til 6'eren,i UK bliver denne AFAIK lev. med de nysolgte
 cykler og har C. Andersen den ikke så kan man vel få den derfra,det
 skulle hjælpe lidt på det,men stadig ikke helt godt - primært er det
 altså mere en fejl fra Kawa's side,CBR600RR er øvrigt et eks. på at
 man godt kan lave en std. opsætning der virker fornuftigt over et
 bredt område...
 > Jo mere du presser din
 >ZX'er jo bedre vil den være. 
 Hmmm forhåbentlig ikke en opfordring    >Sælg den og køb en MC der passer til dit behov.
 >Hvis du vil køre stærkt, så køb en f.eks Kawaski ZX9R B eller C model. Der
 >vil du kunne bytte lige over
 Rolig nu hvis han bedre kan li' den,så lad ham dog ha' den i fred
  ,uanset om man synes det er lidt spild eller overkill eller hvad
 ved jeg...
 -- 
 -Michael
 Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:
http://62.79.120.117/ (opdateret med nye dele:24-05-2003)
            
             |  |  | 
       Claus Rittig (20-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  20-06-03 16:05
 | 
 |  | "MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:s8b5fv46ehrvevqg3dfj8sod9hit31ungb@4ax.com...
 
 > Ikke enig,grunden er de buttheads hos Kawa ikke kan finde ud af en
 > ordentlig std.opsætning
 
 Måske er det en Kawasaki ting?
 Efter 4 sæsoner på motocross banerne på min Kawasaki KX250 kan jeg afsløre,
 at Kawasakierne er de cykler der har den ringeste affjedring! MEGET ringere
 end fx. KTM og Honda. Kawa kan lave gode motorer (min var brølstærk i
 mellemområdet og holdt helt utrolig godt), men resten syns jeg de skal øve
 sig noget mere på.
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
        MKS - 74 (20-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : MKS - 74
 | 
 Dato :  20-06-03 16:37
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 20 Jun 2003 17:04:44 +0200, "Claus Rittig"
 <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:
 >Måske er det en Kawasaki ting?
 Ikke fordi dette skal blive slap-a-Kawa-day,men det er i hvert fald en
 kendt ting at det oftest er der det kikser for dem    >Efter 4 sæsoner på motocross banerne på min Kawasaki KX250 kan jeg afsløre,
 >at Kawasakierne er de cykler der har den ringeste affjedring! MEGET ringere
 >end fx. KTM og Honda. Kawa kan lave gode motorer (min var brølstærk i
 >mellemområdet og holdt helt utrolig godt), men resten syns jeg de skal øve
 >sig noget mere på.
 Ret præcis karakteristik sådan helt generelt,motorerne er rigtig
 fornuftige og de kan også få dem til at lyde af en masse (hvis man kan
 li' induction-roar),men så er det lissom at pengene slap op...  ,på
 den anden side er det jo også det en del vil ha',en masse kræfter og
 så er køreegenskaber m.v. sekundært.
 -- 
 -Michael
            
             |  |  | 
     klaus kristensen (20-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : klaus kristensen
 | 
 Dato :  20-06-03 19:28
 | 
 |  | 
 "Ninja Rider" <Gundersen@tdcadsl.danmark> skrev i en meddelelse
 news:3EF22356.3000407@tdcadsl.danmark...
 > Oki, men hvad vejer du så? (Om man må spørge)
 > Jeg vejer selv kun små 60kg og er 175cm.
 > Der står i manualen at den skulle være indstillet til 68kg føre!
 skal sandheden frem så vejer jeg vel omkring 88 kg og jeg forstår det ikke
 jeg spiser jo som en fugl!!     efter at have fundet bladet frem fra skraldespanden står der at føreren
 vejer 14½ stone (92 kilo) og artiklen slutter med:  lighter riders
 especially may need to try slightly softer settings to see if further
 improvements can be made, particularly with the front compression damping.
 oh, and don't buy a zx6r if you want to go touring.
 nu kan jeg ikke mere - vi skrives måske ved en anden gang, bedste venner!
   klaus
            
             |  |  | 
      Jes Vestervang (20-06-2003) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  20-06-03 19:35
 | 
 |  | 
 
            klaus kristensen wrote:
 > skal sandheden frem så vejer jeg vel omkring 88 kg og jeg forstår det ikke
 > jeg spiser jo som en fugl!!     Flere gange din egen vægt dagligt?    -- 
 mvh Jes Vestervang (heller ikke en fluevægt... da jeg gik til boksning var
 det supersværvægt    @ FZS600 og en MTX125R
            
             |  |  | 
 |  |