sb live 5.1
Fra : sniper_Nolight

Dato : 15-06-03 22:09

til et sådant kort har jeg 4-point med en sub... i følge brugsvejledningen
kan jeg sætte en center til den digitale udgang som så vil virke som en
analog udgang og høre 5.1... kan jeg tage en hvilken som helst pc højtaler
og smide i eller er det en speciel der skal til (med forstærker eller
lign?)...til mit boston 4 point er der jo som bekendt kun 4 satelitter med
sub og indb. forstærker i den højre front (man kan i hvert fald skrue op og
ned for den)
hvad skal jeg gøre for at kunne høre 5.1?
vh

--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 16-06-03 20:52

Jeg har SB Live 5.1 og cambrigde DTT2200 analog højtalere til. Jeg tror
umiddelbart ikke at digi-porten (det orange stik) kan bruges som en analog
udgang til en enkelt højtaler. Mit system fungere ved at alle 3 stik (front
+ rear + center/sub) ender i sub'en. Herfra sendes det analoge signal (front
+ rear) direkte ud i højtalerne mens center/sub) deles om det sidste analog
signal. Det vil sige at der kører 3*stereo signal ud til de 5 satelitter +
sub. Den orange digi./analog indeholder altså et stereo signal fordelt på en
dyb sub og en lys satelit. Jeg har lagt i billede i news:dk.binaer under
overskriften SB - LIVE.
Som noget andet kan jeg sige at min center højtaler KUN spiller når jeg
kører S/Pdif med DVD-film. Livekortet har dog en mulighed for at emulgere et
signal til centeren ved afspilning af musik hvis man i SB-statusbaren sætter
temaet til Musik eller. Film. Det er dog ikke ægte 5.1 lyd det giver.

Mvh.
B. Madsen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-06-03 21:42

> [...]
sætter
> temaet til Musik eller. Film. Det er dog ikke ægte 5.1 lyd det giver.

ok, jeg takker for svar!
tror jeg bare fortsætter med mit 4.1