RAM spørgsmål.. ?
Fra : Simon [2700]

Dato : 15-06-03 21:30

Hej,

jeg står lidt overfor en upg. da mit gamle motherboard er mere eller mindre
stået af, og jeg vil gerne over til noget P4 som jeg også bruger i min
server,

jeg har lidt kig på det her bundkort (Abit IC7-G Max2 Adv.) og en 2.533 /533
GHz P4N2 nærmere betegnet den her

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244598128

her er bundkortet
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264587948

og så kommer problemet, for hvilke RAM skal man vælge for at køre 533 på
bussen ? PC2700 ?

Jeg har hentet manualen fra abit-usa.com men den siger ikke rigtigt noget
synes jeg. Der står desuden at man kan vælge 166Mhz eller 133Mhz FSB (og
100MHz samt 200MHz men de er vel til den der 800MHz bus kortet også kan køre
med)...

Sådan lige umiddelbart er PC2700 jo til 166MHz men er en CPU med fsb 533
ikke til 133mhz, og er det så bare til OC den andet er med...

tak for hjælpen.
mvh.Simon