spisning
Fra : loida petersen

Dato : 15-06-03 20:24

hej,

jeg har en datter på 7½ mdr. og jeg har svært ved at give hende noget at
spise. Udviklingen er udmærket, hun kan godt kravle og stå op med støtte.
Hun er meget aktiv og livlig,men jeg er lidt stresset fordi hun skulle
spise mere nu d.v.s. mere fast føde. jeg kan ikke lade være med at bekymre
mig, selvom alle sige at det er ok.
Det har altid været svært at give hende mad ligesiden hun var spæd. Da jeg
ammede hende fuldtid,spiste hun hver anden time fra et bryst. Nu ammer jeg
kun om morgen og natten og giver hende flasker om dagen. Hun drikker kun
50-100 ml. det er forskelige,noget gange spiser hun frugt mos og risgrød og
yogurt som mellemmåltid og drikker ikke mælk. På det seneste har hun ikke
spist meget og drikker ikke meget mælk,så jeg ammer hende nu igen om dagen.
Jeg har prøvet meget forskeligt mad. Jeg kan ikke fostå hvorfor hun ikke
spise så meget. hun skulle have,synes jeg da hun er meget aktiv. Jeg tænker
på hvor hun få sin energi.

Er der nogen der har erfaringer med det? eller nogen idè?

vh,

loida
---------------------------------------

http://home.tiscali.dk/loida/isabella

Fra : Tine Andersen

Dato : 15-06-03 21:11

"loida petersen" <april20@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
tænker
> på hvor hun få sin energi.
>
> Er der nogen der har erfaringer med det? eller nogen idè?

Børn bør faktisk have størstedelen af deres ernæring fra modermælk de første
12 måneder. Det der med at spise fast føde er mest for at øve sig. Der er
mange unger, der ikke starter på fast føde før ca. 10 mdrs alderen, så du
har intet at være nervøs for.

Jeg lover dig, det kommer før skolealderen.

Tine

Fra : Marianne Andersen

Dato : 15-06-03 23:41

"Tine Andersen" <tine.nospam.andersen@post3.nospam.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Tine
>
> Jeg startet med at give min søn grød da han var ca 4 md og stoppede med at
amme da han var 6 md pga han bed mig med sine tænder.han fik kartoffelmos
til aftensmad da han var 6 1/2 md og elskede det.Han blev 1 år i fredags og
spiser det samme som os..

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-06-03 18:52

> [...]

> Jeg har prøvet meget forskeligt mad. Jeg kan ikke fostå hvorfor hun ikke
> spise så meget. hun skulle have,synes jeg da hun er meget aktiv. Jeg

Når hun har så meget energi, får hun med garanti mad nok, så vær du bare
rolig!
Man bliver træt - or irritable - i løbet af få dage, hvis man ikke får mad
nok!

Og modermælk kan sagtens give dit barn energi nok, så det lyder rent faktisk
til, at du gør det bedste du overhovedet kan. Glem dine bekymringer.

Mvh. Lisbeth